Annons:
Etikettridklubbar
Läst 13386 ggr
Flumbarn
2014-05-19 16:27

Hur skaffar man medlemmar?

Heej! 

Som alla antagligen vet så vill de flesta klubbar växa ocg bli stora. Men hur skaffar man medlemmar? Man kan ju skriva i chatten, bjuda in alla man ser eller bara tjata. Men alla dessa tre sätt väcker en viss irritation hos den som drabbas. 

Så vad är era tips? 

Detta är i alla fall mina: 

  • Försök skaffa en viss inriktning på klubben. Något som gör den speciell. 
  • Låt medlemmarna hitta till klubben, då är dem mest intresserade.

Det är dock bara två tips och jag är säker på att ni har fler.

Varsågoda att diskutera! 🌈

En katt kan ge så mycket kärlek bara genom att titta på dig.

Personlig blogg: www.citronmuffinsens.blogg.se

Sims/spel-blogg: www.annasims.blogg.se

Annons:
chelona
2014-05-19 17:18
#1

Jag har aldrig ägt en egen klubb eller varit i en klubb som aktivt jagat medlemmar, men mina tips är:

1. Om ni prompt ska göra reklam för klubben i SSO-chatten: Gör det kortfattat och enbart när ni är i en stor klunga folk, rikta er direkt till dem istället för till allmänhetet(t.ex. "Tjena, någon här som letar en mysig klubb?"). Det är emot SSOs regler att göra reklam i chatten, men genom att göra det till en fråga så kommer man runt det. Tänk på att göra det stilfullt, så att ingen börjar störa sig. Tjata inte, då får man inga medlemmar.

2. Ha kriterier för medlemmar. Tro mig, det gör det lite mer exklusivt och verkar mer seriöst än "alla får vara med, vi har jätteroliga event". Åldersgränser är det vanligaste, men man kan ha klubbar som har andra medlemskriterier till exempel: "är medryttare/fodervärd/har egen häst", "spelar wow/elder scrolls online/annat spel", klubbar som i princip är rollspelsklubbar, etc. 

3. När man har några medlemmar: Att bara vara flera medlemmar från samma klubb på en plats tenderar att göra folk nyfikna och då brukar de fråga. Ett supersimpelt sätt att göra reklam för sin klubb utan att bryta mot SSOs regler är att göra saker med klubben på välbefolkade platser. En picknick i närheten av Steves, kanske? 

4. Skriv om klubben på andra platformar. Om du har en ssoblogg, blogga om klubben och smit sedan och kommentera andra bloggar så går din besöksstatistik upp, vilket betyder att fler läser om din klubb. Skaffa en klubbhemsida att hänvisa intresserade till så de kan läsa mer ingående om klubben.  Smyg in en länk överallt där det passar, men var inte uppenbart desperat.

💣

Dvärgvädur
2014-05-19 17:18
#2

Okej, jag har aldrig riktigt lyckats med att äga en klubb men har ändå lite idéer. 

TIPS 1:

När du gör dagliga, levlar, går på events eller bara gör din dagliga rutin, så titta efter klubblösa. Skriv ner de som verkar vettiga på en lapp, och breva sedan dem när du får tid och fråga lite snällt om de skulle vilja testa klubben. 

TIPS 2:

Fråga dina vänner! De är säkert ännu villigare att hjälpa dig. Om de inte är intresserade, be de fråga sina vänner och så vidare. 

Mer tips kommer sen ^^ (datorn behöver startas om)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: