Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 7112 ggr
Hoseok
3/2/15, 11:29 AM

Funktioner du saknar

Vilka funktioner skulle du verkligen vilja ha på sso? 
Notera att tråden bara är om funktion, inte om du t.ex. vill ha en till hästras.

Exempel på funktioner är att man ska kunna leda hästen eller att man kan riva hinder när man hoppar, etc.

Annons:
Mysan_
3/4/15, 2:07 PM
#1

Att man skulle kunna öppna garderoben när  man inte är sitt star rider, några jag känner har stoppat in grejer där medans dom var star rider men inte kunnat plocka ut dom igen när deras star rider tagit slut, så dom grejerna är liksom fast där. Det är något jag hoppas dom skulle fixa som funktion någon gång. 🤔

Sugar Mist
4/17/15, 2:34 AM
#2

Att man kan leda hästen, ha täcke på hästen. De är väl de i dagsläget som borde vara lätta att fixa, egentligen.
En annan funktion jag var sjuuuukt taggad på var husdjursfunktionen, trodde man liksom kunde köpa ett djur som följde efter en, men det blev det ju inte riktigt… 

Andra funktioner är det här med avel, att kunna ta fram ett föl(renrasigt då) mot en kostnad och då antingen sälja det(för JC) eller rida in det, och då med andra ord att hästen kan sparka bakut, kasta av en(efter ett antal avkastningar blir man hemkörd ex.).

Dressyrtävlingar vore roligt också, fast man kanske inte kan tävla i det på det sättet.. Men träningar typ :p

-

emistfield
4/17/15, 7:00 AM
#3

Leda den - Igentligen så ser jag inget dåligt med den. Köra Häst med Vagn - Vagnen skulle fastna överallt, och lagga ganska mycket.. Kommer inte på nå mer som inte är taget.. (EDIT: Såg att leda hästen redan var tagen :3 )

Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus

MVH, Esmeralda Glad

Dvärgvädur
4/17/15, 7:16 AM
#4

Att karaktären kan hoppa och hästen sparka bakut! 

Samt funktionen provrida hästar hade inte varit dum, att man kommer till en instängd paddock eller ridhus och får testa ästen i olika gångarter om man klickar på knappen "provrid" under köp typ :P

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Sugar Mist
4/24/15, 2:47 PM
#5

Saknar en fungerande support och en knapp att stänga bort alla spelande utom sina vänner. Blir sjukt jobbigt vid onsdagsuppdateringar när  ALLA är på samma plats och man inte kommer fram till npc'en.

-

Saltwater
4/24/15, 4:48 PM
#6

Att kunna provrida innan man köper hästen, möjligtvis för en summa med sc, så att man inte bra kan gå runt och provrida en massa hästar jämt och ständigt. En liten osynlig "vägg" runt NPC'n så att spelare inte kan stå i dem! Även så som klubb brev, alltså att klubbägaren/ledaren kan skicka ut ett brev till alla i klubben samtidigt. Även att en häst med lite disciplin går runt/iväg lite när man sitter av den, eller springer iväg en kort sträcka, men står still när discplin poängen blir högre :3

Tänkte bara flika in att jag tror alltså jag är inte säker! Att sso var på G med att leda hästen, med de fick det inte att fungera/såg avskyvärt ut pga grimskaftet, eller ja, det man ledde hästen med inte fungerade som de vill. vet dock inte ifall det lades ner, men tror det. Jag är dock INTE säker på detta . Och samma sak gäller följande: Att ha en knapp liknande för att stänga av andra spelare. Jag TROR att de sa nej till detta då sso är ett "socialt spel". Har dock ingen källa till detta och är ej säker. Tänkte bara inflika det då jag läste det ovan ^^

Annons:
Salitzy
5/1/15, 5:13 PM
#7

Skulle vilja ha boxar!

Och där man går in till hemstallet (vid vattnet och garderoben), att man kan inreda själv! Hänga egna sadlar på sadelhängarna med mera !

Starztable
5/1/15, 5:26 PM
#8

#7 Jag gillade idén med sadelhängare!

                                                          Melissa Eveningcamp

                                           Medarbetare på Starstable iFokus


swealotta
5/2/15, 3:44 PM
#9

• Renovering i hemstallen, boxar, spolspilta hade varit häftigt att kunna tvätta hästarna :') • Sadel och trängshängare. • Täcken • Kunna leda hästen, alltså grimma och grimskaft. • Ha en hage till stallet, liksom en dörr i sitt hemstall dit så man kan släppa ut lite hästar som man inte använder så kan de beta där utan att sänka sitt humör lika mycket :') • Hästen kan reagera på mer saker, kanske slänger av en, bockar osv. • Hinderrivningar istället för att det "slår i och blir rött" och kanske vägringar eller undansmitningar. . • Även kunna bjuda in personer till sitt eget stall. Kan komma på hur mycket som helst, hahah! Men här var en hel del som skulle varit askul! :D

Saltwater
5/3/15, 10:48 AM
#10

Det är ju nästan som ett gift att läsa alla idéer :3

Skulle vilja ha ett champ där man vinner pokal. Typ att det kommer 1 gång i veckan och man måste ha vunnit ett annat champ för att kunna tävla i det svårare! c:

Felle0707
5/10/15, 5:49 PM
#11
  • Kunna leda hästen
  • Kunna ändra kön på hästen (alltså Sto, Hingst, Valack)
  • Kunna para hästar och få föl
  • Kunna tömköra
  • Kunna ha en hage
  • Kunna ha täcken

Felle & GängetStjärnor

Quirinia
5/15/15, 1:16 PM
#12

Jag vill ha;

  • Leda hästen
  • Täcken, grimmor
  • Longera

Mitt förslag: När man går in i valfri paddock, exempelvis Jorvikstallets paddock, då kommer det upp en liten knapp. Likadan som när man ska sätta sig ner eller dansa, fast longera. Då kommer man få som en en "video" typ när när hästen bara springer runt en :3 Man kan välja fart genom W/S och byta riktning genom A/D.

  • Bättre "klubbfunktioner"

Mitt förslag: Mer klubbmedlemmar. Möjlighet att ge flera personer titeln klubbägare. Flera personer som kan bjuda in medlemmar, kicka medlemmar, ändra klubbinfon mm

Elsaharr
8/11/15, 3:15 PM
#13

Jag vill att det ska finnas en hage att släppa ut hästarna i. Den ska sitta ihop med stallet, så att man slipper skicka hästar till hästön när det blir fullt i stallet.

Zingo ;D

Annons:
[Charlotte Kittenheart]
8/12/15, 11:24 PM
#14

KLUBBAR! Behöver jag säga nåt mer? Det finns så mycket som går att göra bättre! En ny titel som kanske heter "Delägare" som kan göra allt utom att upplösa klubben,  Ett bättre sätt att göra lite reklam för klubben (Tyvärr har jag ingen fantasi så jag vet inte hur) så att global inte spammas sönder av klubbreklam, att man kan tävla mot andra klubbar och få trofeer till skåpen i klubbhuset, Kunna 'boka' paddockar för event så inga andra spelare syns där, göra så att andra klubbar kan läsa klubbinfon, schemat, reglerna mm, kunna samarbeta med andra klubbar, kunna se när klubbmedlemmarna var inloggade senast, kunna se klubbmedlemmar på kartan men att man kan "bli osynlig" så att man inte syns på kartan längre… Detta skulle underlätta sjukt mycket för klubbarna. Jag är nog i störst behov av den första saken för att jag är ledare i en liten bebisklubb där ägaren inte kan vara inne hela tiden och söka medlemmar…

Ämliss
8/17/15, 5:02 PM
#15

Att man ska kunna se infon när man får inbjudan till en klubb för att få veta lite mer om den.

Om någon bjuder in någon i en klubb då står det ju klubbägarens namn och vad klubben heter. Det borde stå info om klubben så man vet lite mer om klubben innan man tackar JA. Det är kanske därför så många ''går med-och lämnar'' direkt efter.

Starztable
8/17/15, 7:58 PM
#16

Jag vill ha plats för 5 portioner vatten i hinkarna! Snälla, låt det hända, det skulle underlätta otroligt mycket 🤦‍♂️

                                                          Melissa Eveningcamp

                                           Medarbetare på Starstable iFokus


[Torpedtass]
8/29/15, 1:04 AM
#17

Ge gåvor till vänner och byta föremål sinsemellan.

kampfrieser
9/4/15, 2:12 PM
#18

Jag hade gärna sett att de ändrat tillbaka chatten som den var när jag började spela, dvs att Globala kanalen fungerade över hela Jorvik, med valet att helt kunna stänga av chatten istället om man finner det jobbigt att den blinkar.

Att funktionen Hästön såg lite annorlunda ut. Istället för att skicka iväg hästen hade jag föredragit om det vore så att man, igenom sitt stall, kunde ställa ut de hästar man inte använda i typ en hage. Det behöver inte vara speciellt avancerat, hästarna skulle kunna radas upp som i stallet och man klickar på den häst man vill ha in och rida på igen. Fördelen hade varit att man ser vilken häst det är man tar hem. För närvarande ser man bara ras och namn så har man flera stycken av samma ras kan man råka ta hem fel häst om man inte har namnen uppskrivna på bilder i sin dator.

En funktion där man kan dölja ryttaren ifrån spelet för att ta bilder på bara hästen. Jag vet att man kan radera filer ifrån spelet för att göra den s.k vildhästbuggen, men det känns ganska onödigt om det finns möjlighet att skapa en sådan funktion istället.

Kunna zooma i spelet, och ändra kameravyer. Exempelvis att man ser spelet utifrån ryttarens vy och att kunna zooma in bilden så man får ryttaren eller hästen större på skärmen och därför kunna ta bättre bilder. Kanske är svårt att få det att funka i spelet, men det kanske går om man gör det möjligt endast när man är stillastående. Vad vet jag.

Detta är kanske inte en direkt funktion, men dressyrlopp hade varit roligt. Då man misslyckas om man går i fel gångart eller rider fel väg. Ni som gjort de dagliga uppdragen med Solens cirkel minns kanske att man i ett utav dom följer pilar i olika gångarter. På det sättet hade man kunnat ordna dressyrlopp.

iMois04
10/2/15, 3:08 PM
#19

En drömfunktion är väll att kunna provrida hästarna i ridhuset innan man köper dom…

Nellan-
10/9/15, 1:29 PM
#20

Kunna släppa ut hästarna i en hage, en stor hage då så att alla spelare kan ha sina hästar tillsammans. Eller flera olika hagar :D

Annons:
Nellan-
10/9/15, 1:31 PM
#21

Och att hästen kan slänga av en:)

Nellan-
10/9/15, 1:37 PM
#22

Blev lite mycket, men också att man måste knyta fast hästen runt ett träd eller liknande om man ska hoppa av den och gå nånstans typ

Marsvin.Fantasten!
10/12/15, 1:06 PM
#23

Att en häst kan rymma om man inte knter fast en vid ett träd och att man kan frysa!,, så ser man liksom en dag att det kanske är 5 - så ska man andväda täcken och att man skulle få ha en egen hage som starrider + att hästarna springer runt och betar i hagen. och självklart väder!!!

Nellan-
10/13/15, 12:27 PM
#24

#23 Ja!! Så man måste ha typ täckjacka och sånt så man inte fryser på vintern, och att man kan svettas på sommaren så man måste ha svalare kläder. Det med att hästen måste ha täcke är smart och att man har ländtäcke när man rider :-)

Salish
10/19/15, 5:03 PM
#25

Kunna dölja andra spelare. Stämningen förstörs lite när man gör huvuduppdragen och man ser 50 andra personer göra exakt samma sak som en själv…

5-portionshinkar

Dressyr

Provridning

Rivbara hinder! Sen när har man fasta hinder på en hoppbana liksom? Detta skulle ju också göra att man inte råkar fastna i hindren lika lätt också.

Nellan-
10/19/15, 11:12 PM
#26

#25 På Lisas hoppbana kan man riva hinderna :)

Salish
10/20/15, 12:13 AM
#27

Var ligger Lisas hoppbana nu igen? Har inte spelat på evigheter. Men jag tänker att de borde liksom vara standard för alla hinder som inte är terränghinder…

Annons:
Nellan-
10/20/15, 7:22 AM
#28

#27 På Padaockön :)

lilltroll_
10/24/15, 5:37 PM
#29

Leda hästen ska komma, det vet jag.

Några saker som vore roligt:

  • Köra häst och vagn.
  • Att den kan springa i hagar.
  • Provrida.
  • Bocka.
  • Slänga av (men man får bestämma hur mycket).
  • Personen kan hoppa (endast star rider)
  • Hästen borde bli rädd för visa saker (vad bestämmer man själv)

Det enda jag kom på nu🚬

iMois04
11/4/15, 5:23 PM
#30

#29 typ som plastpåsar menar du då? vet att det inte finns några plastpåsar i sso men du fattar vad jag menar!xD

[Charlotte Kittenheart]
11/4/15, 8:35 PM
#31

Kunna dölja spelare! Det är  INTE kul på onsdagar när det kommer nya uppdrag och 50 pers står I NPC:en man ska prata med. Också sjukt störande när man ska fota i typ Silvergladebyn och det är fullt av folk. Detta har även fått mig att sluta med pandoriska sprickor. När väl huvuduppdragen kommer antar jag att man ska vara beundrad med Åskviggens cirkel och då hamnar jag på efterkälken och kan inte göra uppdragen på ett tag (Skulle aldrig palla att vänta med ett huvuduppdrag)

lilltroll_
11/6/15, 10:47 PM
#32

#29 Japp, nu på halloween får man kanske se upp om det skulle komma:)

Alvirpo
11/28/15, 7:40 PM
#33

Dressyr! Är absolut inte omöjligt, innan SSO fanns. Då det var pc-spel som gällde, så fanns det både dressyryttaren och westernryttaren som innehöll dressyrtävlingar! Om det funkade då, varför  inte nu? Tycker det hade vart jättekul, som lite variation mot bara hoppning och terräng.

lilltroll_
11/29/15, 11:25 AM
#34

#33 Så bra ide.

Annons:
lilltroll_
12/6/15, 3:28 PM
#35

#25 Man kan igronera.

[Charlotte Kittenheart]
12/6/15, 5:22 PM
#36

#35 Ja, men det är INTE kul att ignorera tills listan blir full. då måste man tömma vilket tar ett tag och sedan ignorera på nytt.

Amephyst
12/6/15, 5:24 PM
#37

#35, ja man kan ignorera. Men man kan inte ignorera hur många som helst, utan listan blir full. Det har hänt mig då Dinodalen släpptes bland annat. Sedan är det inte direkt kul att ignorera folk utan större anledning än att de står i vägen och förstör stämningen. Att helt enkelt välja att dölja andra spelare hade varit mycket lättare.

lilltroll_
12/7/15, 6:11 PM
#38

#37 #36 visste inte att den blev full:)

Starztable
12/10/15, 5:11 PM
#39

Säger också dölja spaleare, underlättar sjukt mycket. Som exempel tar vi de nya halloweenuppdragen som var för ett tag sen. Spelare överallt, vilket förstörde hela stämningen eftersom det skulle vara mystiskt och skrämmande. Det blir inte det om det är en massa folk runtomkring, det hade varit en helt annan sak om gyllenebladskogen var öde. 

Sedan är det ju leda hästar också, men det vet vi ju kommer snart 🙂

                                                          Melissa Eveningcamp

                                           Medarbetare på Starstable iFokus


iMois04
1/26/16, 8:21 PM
#40

Puttar lite bara… xD

Salish
1/26/16, 10:37 PM
#41

På tal om leda hästar-funktionen, den var ju inte… jättebra. Hur håller de hästarna egentligen? Plus att den verkar var gjord endast för att ta bilder då man plötsligt ser en framifrån. Hoppas fortfarande på en dölja andra-funktion och dressyr.

Annons:
Yehet121
1/27/16, 1:29 AM
#42

Funktionerna jag skulle vilja ha är:

Boxar i hemstallet, och en hage där man ställer hästarna som inte får plats i stallet.

Mer liv i hästarna, dom är ju som robotar! Att man kan välja kön och personligheter på dem när man köper hästar, att en häst kanske är lite busig, slö eller att den älskar att hoppa. Och att dom kan trilskas lite innan man har tränat upp dom till t.ex lvl 10. T.ex gå iväg om man har hoppat av dom, bocka eller helt plötsligt vända åt ett annat håll när man rider. Det vore även bra om dom kunde göra så att man kan knyta fast hästen någonstans när man ska hoppa av för ett uppdrag eller gå någonstans, då blir det mer verkligt.

Väder! Det är inte alltid fint väder, så det vore kul om man kunde fixa moln, regn, åska och annat väder. Att gubben påverkas av vädret skulle också vara kul om dom kunde fixa, att man t.ex fryser om man har ett linne på sig och det regnar.

Mer western och dressyr! Det har varit väldigt mycket hoppning, distans och terrängtävlingar hittills i SSO, jag tycker att dom kan jämna ut det lite mer.

[Charlotte Kittenheart]
1/27/16, 9:30 PM
#43

Jag vill ha årstider. På våren är det knoppar på träd och blommor, på sommaren är det som "vanligt", på hösten som i GÅD och mer realistisk vinter med lövfria träd och buskar och tjockare snö.

Yehet121
1/28/16, 1:33 PM
#44

#43 Det skulle vara perfekt!

Starztable
1/30/16, 8:16 AM
#45

Det verkar som om SSO teamet jobbar  på en dressyrfunktion, med tanke på att man fick rida samma "dressyrprogram" som i höstryttaren för Ricky i senaste uppdragen. Kanske början på något?

                                                          Melissa Eveningcamp

                                           Medarbetare på Starstable iFokus


lilltroll_
2/3/16, 8:45 PM
#46

vad är adressen till sidan man kontaktar supporten? Bra att veta:))) (nu är det inte ide utan allvarliga saker mer så var snäll och svara)

zemlathebunny
2/4/16, 7:48 AM
#47

travhästar med vagn 👍 Det hade varit jättekul att kunna köra. Eller iaf att det finns varmblodstravare att köpa

Yehet121
2/4/16, 9:21 AM
#48

#47 Jag tror att det skulle vara svårt att köra vagn på sso. Med tanke på hur mycket man kan fastna bara med hästen så skulle man nog fastna väldigt mycket med en vagn 🤔 Men det hade varit kul 🙂

Annons:
lilltroll_
2/7/16, 8:11 AM
#49

Någon som vet adressen till supporten?????

Hästbäst
2/7/16, 9:05 AM
#50

#49 Gå in på sso och bläddra så du kommer längst ner. Där så står det kundtjänst sen "kontakta oss". Tryck på "kontakta oss".

Hästar är våra bästa vänner

lilltroll_
2/8/16, 5:11 PM
#51

#49 tack men jag hittade det:)

Herveaux
2/14/16, 12:26 PM
#52

Fick äntligen tummen ur och mailade detta till Star Stable:
Önskefunktion:
En global anslagstavla som finns tillgänglig i varje stall/by där klubbar/medlemmar kan annonsera.
Tex. Klubb [namn] söker medlemmar eller Jag söker klubb.
Här skulle även klubbar/medlemmar kunna annonsera om event där dessa söker deltagare eller publik.
Tex: Kom och titta på [Klubbnamns] Hopptävling i Ridhuset på onsdag kl 19:00,
eller Var med i Moorlands Pride-parad, samling vid Moorland stallet lördag kl 12:00.

För att minimera "skräpet" kan en medlem max ha 3 annonser samtidigt och varje annons kostar xx StarCoins och finns på Anslagstavlan i 3 dagar.

Önskefunktion:
Informationstavla där man kan läsa om serverns olika ridklubbar.
Jag söker just nu klubb, men det är hopplöst svårt att hitta en passande klubb i spelet.
Nu får man vända sig till forum/sociala medier för att hitta ett passande gäng.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

lilltroll_
2/14/16, 9:12 PM
#53

#52 Jag tycker inte det borde kosta sc. Då skull ingen använda det. Men en till chatt för reklam vore bra.

Herveaux
2/14/16, 9:17 PM
#54

#53 Om det kostar en liten slant så tror jag det hålls en högre kvalité på det som annonseras.
Annars kan det nog lätt bli ett globalt "kladdpapper" för dom som har tråkigt.
Vi får se vad som händer! :)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

lilltroll_
2/14/16, 9:20 PM
#55

#54 jag skulle nog inte köpa det ändå isånafall. Men en chatt som är tillgänglig på hela Jorvik så att alla kan se hela tiden där endast klubbreklam att man söker klubb och ''vem vill rolla?'' saker. Då vore det bäst om det var emot sso's regler med andra saker. Kanske sr funtikion med.

Annons:
Magrat
2/14/16, 10:25 PM
#56

Moderatorer till chatten! Det är min drömfunktion just nu, men det verkar ju vara på g så min långa väntan kanske är över 😃

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Yehet121
2/15/16, 6:50 PM
#57

Jag har funderat på några fler grejer som vore bra om det gick att fixa till SSO!

det är ju många som har lektioner och rollspel på SSO, och nu när det har kommit en läktare till sal A i ridhuset så skulle det vara kul om man kunde göra egna banor med bommar, koner och sånt i sal A för att kunna ha ordentliga dressyrlektioner och tävlingar.

En annan grej skulle ju vara om man ungefär som islandshästen kan tölta så ska man kunna t.ex göra skänkelvikning med sina hästar och ponnyer. Att man helt enkelt kan göra mer med sin häst än man kan nu.

Att ryttaren ska kunna sitta ned i traven och att dom fixar så att det inte ser ut som att ryttaren sitter och skumpar runt på hästen.

Att globala chatten ska funka över hela Jorvik som den gjorde förut.

Att ryttaren ska se mer verklig ut, jag tycker att den ser ut mer som en barbiedocka än en vanlig människa, midjan, benen och armarna är så smala..

Att dom fixar så att dom har alla årstider, inte bara sommar och vinter.

 Den här hör ihop med årstiderna lite. Väder, och att ryttaren påverkas av vädret. T.ex regn, snö, vind och hetta. Så att man inte kan rida runt i linne och kjol när det är vinter och snö eller höst och det regnar.

Det var några av mina nya ideer :D

Herveaux
2/24/16, 8:58 PM
#58

Efter att ha suttit och levlat upp min lilla ponny i vad som känts som en mindre evighet så skulle jag hemskt gärna få en separat topplista för varje lopp för just ponnyer och en för övriga hästar.

Blir lite segt att springa lopp bara för att få upp minstingen i level, och inte ha en chans i universum att synas på topplistan och känna att det ändå går framåt, hästen blir snabbare.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Anata]
2/29/16, 9:39 PM
#59

Här är hela vår familjs förslag. Vi är 2 vuxna och 1 barn som spelar detta spelet.

  • Att man kan välja med kameran så som zooma in och ut. Att man kan ha kameran så dom i visa andra spel där man är personen man spelar. " Vi är flera även bekanta som tycker de är jobbigt att man måste styra kameran med musen och så tävla/göra uppdragen samtidigt! De är svårt för dom som inte kan eller har svårt för de"
  • Att chatten bli inaktiv när man väljer att göra ett champinat! 
  • Att man kan ta hand om sin häst vid VARJE champinat platser.
  • Lite mer "sköta om hästen och stall görat" såna saker. Där man inte bara är med hästen och springer rundor.
  • Att man INTE kan rida genom saker. Tex varandra och varandras hästar.
  • Att man INTE kan stå på själv uppdrags givaren. Tex när man kommer nära gubben med uppdraget så får man gå till en vist avstånd innan man kommer till gubben. Sen går man hoppa av hästen.

Ni får gärna göra om detta går alltså nu. Att spelet är lite mer verklighet typ. 

Även vi vuxna och andra bekanta som även oxå spelar detta själv har svårt med tex solens cirkel för kameran inte följer med eller man kan inte få synen från gubben på hästen. Detta hade varit även bra i tex tävlingar som jag gnällt om. 

Som på Champinaten rider alla på varandra kameran är långt ifrån hästen vilket gör att man lurar ögat och detta göra att man missar tiderna mellan flagorna man blir arg/ledsen/besviken mm. Sen gör inte de saken bättre att de finns skrytisar som hela tiden ska skriva att dom van mm. De syns ovanför huvudet på dom i pratbubblan. Detta för att de inte blir så roligt.

De är jätte mycket man kan göra för att de ska bli ett underbar spel och rolig. Men allt handlar om tiden och pengarna!

BTW. Nu i 3 veckors tid har jag INTE fått min Star Coins som ni skriver att man får varje lördag :/

zemlathebunny
2/29/16, 10:33 PM
#60

Men du är väll star rider? #59

[Anata]
3/1/16, 9:04 AM
#61

#60 dom blå pengarna man får varje lördag.

"+ 100 Star Coins varje lördag för alla Star Riders" från deras hemsida.

Jag får inte de. Och jag är star rider Lifetime

lilltroll_
3/1/16, 5:35 PM
#62

#59 Vore typ helt jobbigt om man inte kunde rida igenom varandra med tanke på alla champ/nya upd.

Annons:
[Anata]
3/1/16, 6:25 PM
#63

#59 tycker jag inte! De hade varit väldigt bra! Vi har kontakt med flera som spelar och de är flera som tycker de är jobbigt.

Speciellt när respektlösa människor är inne

zemlathebunny
3/2/16, 11:12 AM
#64

men de skulle vara jättejobbigt att krocka i andra hela tiden i championat eftersom de bara är en stor klump från början. Hur kan de vara jobbigt för folk att dom kan gå igenom andra hästar?

[Anata]
3/2/16, 11:35 AM
#65

#64 För att de är jobbigt.

De är många som anser de varit jobbigt. Man lurar ögat automatiskt och de blir de att när man anser vara närmare hinder och ska hoppa så kan de vara så att du inte är nära nog mm. Just för att alla är i varandra.

I detta spelet är de många barn mellan 7-15 år som spelar. De är många av dom som tycker att de är jobbigt. Då dom inte ser sin egna häst och man lurar ögat.

Alla har rätt att vara med på Championaten. Och de ska vara en rolig sak. Vi har snackat med många som inte vill/vågar vara med på Championaten just för:

1. De är jobbigt att alla kan rida i varandra och man kan inte se dig själv. Då kameran är långt ifrån.

2. Respektlösa mall grodor är inne och håller på med att dom vinner för dom är bäst mm. Just för att detta visas ovanför huvudet. Så man behöver INTE vara i chatten för att se de.

3. Då du lurar ögat pga man rider i varandra så är de många som "förlorar" just för att dom missar hinder med flera olika skar.

Jag skriver här vad jag saknar för funktioner. Men nu får jag försvara de jag saknar vilket är lite tråkigt! Men måste få lov och säga vad man saknar utan att behöver försvara de man saknar!

Herveaux
3/2/16, 12:27 PM
#66

#65 Ta det lugnt, du behöver inte försvara dig och dina åsikter, du har ju bara blivit ombedd att förklara mer hur du tänker. Inget att hetsa upp sig för. 🙂

Jag tycker Champen är roliga och lite kluriga - precis som det ska vara.
Ett Championat är inget man ska kunna vinna hur lätt som helst och dom som lyckas tycker jag har all rätt att vara glada och stolta över det!

Ni som tycker det är svårt att se vart ni är i folkhopen, har ni testat att "ignorera" så många som ni hinner och kan innan starten?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Anata]
3/2/16, 1:02 PM
#67

#66 

Då blir de att man iggar alla i sin tävlings grupp

lilltroll_
3/4/16, 10:17 PM
#68

#65 Vi säger bara vad vi tycker om det. Jag säger att jag tycker det vore jobbigt.

Starztable
3/6/16, 8:48 PM
#69

En annan lösning på campionat-problemet är en dölja spelare funktion. Man klickar på en knapp och så vips är alla medspelare dolda. Dock är teamet snälla mot oss och döljer andra spelare automatiskt i vissa uppdragsserier, men det skulle vara nödvändigt att kunna påverka funktionen själv. Det tyder ju också på att funktionen inte skulle vara omöjlig eftersom den på sätt och vis redan finns. 

Jag skulle även vilja kunna travhoppa. Kanske att hästen hoppar lägre i trav vilket gör att den inte kan hoppa särskilt höga hinder, men det känns realistiskt.

                                                          Melissa Eveningcamp

                                           Medarbetare på Starstable iFokus


Annons:
Herveaux
3/6/16, 10:39 PM
#70

#69 Agree, agree, agree!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Yehet121
3/7/16, 2:26 AM
#71

#69 Jag håller med dig! Jag tänkte på det tidigare idag att det skulle vara kul om hästen hoppade olika högt beroende på hur högt hindret var, för det ser väldigt konstig ut när man ska hoppa över ett typ 30cm högt hinder och hästen hoppar som om det var 2 meter. 

Och att kunna hoppa från trav skulle vara jätte bra om dom kunde fixa!

Salish
3/7/16, 8:48 PM
#72

Håller med! Har velat ha en dölja spelare-funktion så länge. Och det ser skitlöjligt ut när hästen hoppar för den hoppar alltid så ofantligt högt.

lilltroll_
3/13/16, 12:22 PM
#73

Köra med häst och vagn!!!! Rena drömmen. Men aja, har tänkt att snart skriva in med önskefuntikioner till supporten och tänkte att ni kan skriva alla saker ni kommer på så tar jag med det. Ta ALLA saker ni kommer på även om någon annan skrivit det. Vi får väl hoppas att något kommer i alla fall. Så skriv vad ni tycker vore bra så kommer det med. /Bianca

zemlathebunny
3/15/16, 9:56 AM
#74

Jag vill att hästen ska kunna lägga sig ner och rulla :)

Upp till toppen
Annons: