Star Stable Online

Sso launchen

2015-03-18 15:47 #0 av: Nellan-

Hej! Jag brukar inte spela Sso från launchen utan jag brukar logga in och spela från hemsidan men nu verkar det som att man måste spela från launchen eftersom nedladdnings sidan kommer upp när man trycker på spela.
När jag ska ladda ner launchen så står det som på bilden ovan eller nedan. Vad ska jag göra? :(

Anmäl
2015-03-18 15:51 #1 av: Nellan-

Jag får inte in någon bild men när den har föreberett istallationsprogramet så kommer det upp en ruta där det står "ett fel uppstod när installationsprogramet kördes, se till at du har slutfört tidigare installationer och stängt andra program. Om felet kvarstår kontaktar du din leverantör"

Anmäl
2015-03-18 18:48 #2 av: Kneko

Har du testat att starta om datorn?

Anmäl
2015-03-19 16:33 #3 av: Nellan-

#yes, väldigt många gångar ;)

Anmäl
2015-03-19 17:53 #4 av: Kneko

1. Avinstallera spelet från din dator.
2. Radera hela sso-filen från på dator.
3. Installera spelet igen. 

Anmäl
2015-03-19 21:36 #5 av: Nellan-

#4 skulle du kunna förklara hur man gör allt det där?
Jag har en Windows

Anmäl
2015-03-20 19:29 #6 av: chelona

Om du har chrome som internetbrowser så måste du starta spelet via launchern eller byta browser till firefox. Detta för att chromes senaste uppdatering inte stödjer SSOs browserlaunch.

Vad har du för windows? 7? 8?
För att ominstallera spelet:
1. Öppna kontrollpanelen. Under rubriken program, välj Avinstallera ett program. Då bör du få upp en lista med program som är installerade på din dator. Kolla om det står StarStable där. Om det gör det så väljer du StarStable och klickar på Avinstallera, 
2. Öppna den här datorn. Dubbelklicka på Windows C, sedan Användare och sedan Delat. Där ska det finnas en mapp som heter StarStableOnline. Välj den och deleta den. 
3. Gå in på spelets hemsida och ladda ned launchern. Installera den och låt launchern istallera spelet(görs automatiskt). 

Anmäl
2015-03-23 20:29 #7 av: Simzie

Jag installerade Launchen när den var ny så såhär gjorde jag:

1. Jag klickade tyyp på "ladda ned" 

2. Sedan kom det upp någon ruta typ" Spara, Kör, Avbryt" jag valde kör och sedan installede det sig:) 

Så var det förut:)

Anmäl
2015-10-04 14:51 #8 av: Semlan02

Detta kommer bara upp för mig. Jag kan inte ladda ner något spel inte StarShine Legacy eller Star Stable. Och detta händer när jag ska ladda ner SSO's Launcher. Snälla hjälp mig. Jag har nu Windows 8 och har provat med Windows 7 men funkade inte då heller. 😭

Anmäl
2015-10-04 20:17 #9 av: Charlotte Kittenheart

Kontakta support! De kan säkert hjälpa dig Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.