Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 2435 ggr
Quirinia
11/7/15, 12:10 PM

Utrustning du saknar

Jag tänkte vi kunde göra en annan variant av Knekos tråd om funktioner du saknar - nu kör vi utrustning! Vilken utrustning (sadel till exempel) tycker du fattas, om det är någon speciell färg du önskar mer, eller ändringsförslag till "utrustning-funktionen".

  1. Jag vill så gärna ha många fler enfärgade träns och sadlar - gärna lite realistiska sadlar. Jag skulle vilja ha många nyanser och toner av brun. Det skulle förenkla mycket om de kom i som "set" så man kunde köpa sadel och träns i SAMMA färg.
  2. Benskydd. Det finns iofs lindor som de designat till benskydd, men jag skulle vilja ha riktiga benskydd. Framskydd, bakskydd och boots skulle vara sååååå roligt! Gärna alternativ (och fler lindor) med ludd. Tänk er när man sätter ihop en dressyroutfit med lindor och luddboots… *-*
  3. Jag skulle faktiskt vilja ha sporrar och spön, dock tvivlar jag på att sso skulle införa det, speciellt sporrar. Tycker inte de borde lägga in det heller eftersom det bara är dumt att uppmuntra barn att man måste ha sporrar. Det bästa alternativet är ju att helt strunta i det…
  4. Säkerhetsvästar! Varför finns i det ännu?
  5. Bettlösa träns. Enkelt, ta bort bara bettringen på nuvarande träns och sätt tyglarna där nosgrimman och sidostyckena möts. ;)
  6. Lite olika nosgrimmor på tränsen - pullar, remont, aachen mm (just nu är det ju aachen utan nosrem). Även att man skulle kunna köpa som lösa "pannband" och sätta på. Vet att westernträns har V-pannband men skulle gärna vilja det på engelska träns också :D
  7. Paddar, paddar, paddar. Paddar under sadeln, paddar under sadelgjorden, paddar under sidostyckena…
  8. Täcken och grimmor. Jag hoppas att det kommer i samband med leda-funktionen.

Samt mycket mer! Vad önskar ni i utrustningsväg till spelet?

Annons:
iMois04
11/7/15, 7:23 PM
#1

Martingal? Kanske är för avancerat men det skulle vara coolt att kunna ha det om sso fixar att man kan bestämma personligheter på sina hästar, typ den ena hästen är väldigt het och behöver pelhambett och martiniglas. Medansvar den andra hästen är seg och har haft en senskada i ena frambenet. Så den hästen behöver spö och senskydd.

RoyalSnake
11/16/15, 4:40 PM
#2

#1 'Behöver'. Haha, fungerar inte riktigt så i verkliga livet. 😉 Men nice idé annars antar jag!

Upp till toppen
Annons: