Annons:
Etiketterhjälphästnamn
Läst 2150 ggr
Vrilen
2016-07-31 18:35

Namn till fux färgade engelska fullblodet

Hej Hej ^^

Jag behöver lite hjälp…

Jag har döpt alla min engelska fullblod efter kända galoppörer. Nu är det bara fuxen kvar och han ska vara döpt efter Secretariat. Men jag hittar inga namn som passar… Till exempel Desert Orchid aka GrandFlower.  (Desert kan bettyda ökn/vildmark på engelska och Orchid är en blomma)

  • Redigerat 2021-06-11 09:44 av Herveaux
Annons:
chelona
2016-08-13 14:46
#1

Secriteriat är ju efter Bold Ruler, undan SomethingRoyal, så kanske Bravesecret eller Royalsecret baserat på det? Hans uppfödare van honom som föl i en slantsingling så något med Lucky(Lyckysecret) eller något med …chance? Eller något med Red bara för att han var fux? 

Secreteriat betyder egentligen kansli men an inte hitta något bland ssonamnen som jag tycker kan beskriva det.. 

Tricky business det där.

💣

Vrilen
2016-08-13 17:46
#2

Tack så jätte mycket =) Min fantasi är ju i boten just nu <3

Yehet121
2016-08-13 21:56
#3

Jag tänkte lite på det, och jag kom på namnet Royalrunner, med Royal efter mamman och runner av att secretariat var en galoppör. Sen vet jag inte hur bra namnet är som ett namn i sig, men det var det enda min övertrötta hjärna kunde komma med 😃

chelona
2016-08-16 01:01
#4

Royalchance? Tänker att kansli kan även heta chancery på engelska, och då har man två initiativ till att kalla hästen något med chance, dels blev han vunnen i en slantsingling och dels så hela grejen med hintar till namnet.

💣

Upp till toppen
Annons: