Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 1851 ggr
Herveaux
2016-12-07 15:48

Veckans uppdatering - v. 49

**VÄLKOMMEN TILL JORVIK CITY!

**Spelkartan har fått ett rejält tillskott - Jorvik City.
Jorviks huvudstad är här och nu kan vi besöka tre av stadens områden:

Aideen´s Plaza - den äldsta stadsdelen i Jorvik City.
Här hittar du det senaste modet och även lite exotisk godis till din häst. 
Passa också på att prata med paret Adam och Johanna samt den gamla damen Yvonne. Dom skulle behöva din hjälp.

Governor´s Fall - stadens exklusiva modedistrikt.
Förutom en del exklusiva kläder som bara finns att köpa här så ligger också den legendariska glassbaren Leonardos här.
Utanför glassbaren hittar du hälsoinspektören Harry, hon har något av en fobi för bakterier, så tänk på det när du vill prata med henne.

Du hittar helt nya modestilar i butikerna vid Aideen´s Plaza och Governor´s Fall.
En skönhetssalong står redo för dig vid Governor´s Fall och om du är på jakt efter nya sadelväskor ska du titta förbi Aideen´s Fall.

Pir 13 - en del av huvudstadens hamn.
Här hittar du krabbfiskaren Mr. T Cray som skulle vilja ha lite hjälp med krabbfisket. Det stryker runt en del skumma typer i krokarna, så håll ögonen öppna och var på din vakt.

**Ett meddelande från Jorviks länstrafik (JLT)
**Under ett par veckor kommer JLT att sätta in extra många bussar på sträckan
Fort Pinta <---> Jorvik City.
Istället för en kommer det då finnas fyra stycken bussar att hoppa på i Fort Pinta.
Om ett par veckor kommer trafiken att se ut som vanligt igen. 

Väl framme i Jorvik City finns spårvagnar som väntar på dig för vidare färd.

Du måste vara Star Rider för att upptäcka Jorvik City.

~~~

Madison har en plan
Lilltösen tycker inte att pappa Erik lyssnar så hon verkar ha bestämt sig för att ta saken i egna händer. Hon älskar verkligen Sydhovens Welshponnier…
Det är nog bäst att vi beger oss till Sydhoven och hjälper Erik att hitta sin dotter innan hon hamnar i trubbel.

Du får tillgång till det här uppdraget efter att ha pratat med Iris vid Aideen´s Plaza.
Samt ha gjort uppdragen där du får en belöning av Eremiten för att ha räddat Madison från Mr. Anwir och ha hjälpt Jonas med sina ostron.

~~~

Julstöket fortsätter
Ingen vila och ingen ro, nu är det fullt ös inför julen på Jorvik!
Har du hunnit hjälpa Rådsmannen i Silverglade med förra veckans julförberedelser? Perfekt, då är det bara att fortsätta med dom nya uppgifterna han har till dig.
Tomtefar hänger fortfarande på torget i Jarlaheim och även han skulle behöva din hjälp nu inför jul.

~~~

Ny butik i Fort Pinta
Där ska det tydligen finnas en överraskning som du kan skaffa för din sadelväsa.
Hmm… Vad kan detta vara? Bäst att vi drar dit och kollar vad SSO-teamet nu har hittat på. 

______________________________________________

Vad tycker du om Veckans Uppdatering?

Vad tycker du om dom områden vi nu kan besöka i Jorvik City?

Vad sägs om dom nya butikerna?

Vad tycker du om dom nya uppdragsserierna?

Har julstämningen börjat infinna sig på ditt Jorvik?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
CaptainBunchie
2016-12-07 16:24
#1

Svårt att säga vad jag tycker då de tydligen dragit ner på serverkapaciteten igen och det är mer eller mindre omöjligt att ens komma in. Morr.

I de tre åren jag spelat tycker jag uppdateringarna bara blivit sämre och mer problematiska. Trodde de hade förstått vid dethär laget att de måste göra något åt servrarna, mer än bara att sätta dit en extraserver… men inte då.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Herveaux
2016-12-07 16:36
#2

#1 Vi får ha lite tålamod. 🙂
Ju fler som försöker klämma sig in samtidigt, ju fler får nätverksfel eller kommer inte in alls.

Jag kan ingenting om spelutveckling, men SSO växer så det bokstavligen knakar och ju större spelet är, desto mer komplext är det.
Så ett litet problem, ger mycket mer trassel nu än vad samma lilla problem hade ställt till med för några år sen då spelet var mycket mindre.

Sen kan jag tänka mig att dom drar ner lite på kapaciteten nu när det blir sådant attans tryck, om dom inte gör det så tror jag risken är mycket större att spelet kraschar för fler om dom öppnar fördämningarna helt och hållet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
2016-12-07 16:45
#3

#1 Aha! ☝️ Vi var inne på rätt spår, SSO verkar sänka kapaciteten just för att förhundra stora krascher:
_"Vi reducerade serverkapaciteten tidigare i veckan för att kunna se till så att minimera antalet stora krascher, men vi kommer nu att gradvis börja öka serverkapaciteten igen, så att fler av er kan komma in och spela."

_Från Serveruppdatering på SSO Nyhetssida (ett inlägg som kom strax efter MyStable släpptes).


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MuffinDigger
2016-12-07 17:06
#4

Har ju inte varit inne då, men är lite tveksam på det nya stället tyvärr. Vad hände med gamla mysiga starstable grafiken? 

Fast å andra sidan ska det bli kul med nya uppdrag och nya ställen att utforska såklart. Och de nya affärerna! 😃 Visst finns det redan en tröja som är från Jollister? Tror man fick den förra året i Epona eller något sånt.

CaptainBunchie
2016-12-07 18:42
#5

Efter dagens uppdatering kan jag dessutom inte leda min häst längre. Och sen har de ju lurat på en massa 'Möbler' som nu sitter fast i min ryggsäck.

ÅHHH. Jag vet att jag är bitter, men behöver göra lite utlopp för dethär, haha!

Fler som inte kan leda sina hästar efter uppdateringen?

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Yehet121
2016-12-08 13:22
#6

Jag tyckte att Jorvik City var helt okej och jag hoppas att dom lägger till fler platser att åka till där. Jag älskar att jag äntligen har uppdrag igen, även om det antagligen bara är för en kort tid 😃

Är inte så förtjust över att soffan och de andra "möblerna" inte går att ta ur från ryggsäcken..

Jag kan leda min häst till och från, men iofs har jag alltid haft det problemet och jag har inte fått svar från supporten när jag har frågat om det. 🤔

Annons:
CaptainBunchie
2016-12-08 17:05
#7

Hmm, ja nu när jag loggade in idag kunde jag leda hästen igen, tydligen. Kanske är ett problem som har varit innan med, men jag inte märkt av då jag knappt lett mina hästar innan stalluppdateringen.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Upp till toppen
Annons: