Annons:
Etiketthjälp
Läst 6344 ggr
MuffinDigger
2016-12-07 16:23

Full server

Kommer inte in på air star längre. Har alltid varit där och är star rider, men ändå har jag inte någon förtur att komma in eller något sånt som de skrev.

 Hursomhelst, tänkte byta till den nya servern, men vill komma tillbaka till AS sen. Kommer det gå eller förblir den full?

Annons:
CaptainBunchie
2016-12-07 16:24
#1

Det är nästan garanterat att Air Star kommer förbli full, tyvärr.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

MuffinDigger
2016-12-07 16:27
#2

Aha. Men vi som är på den, men den är full ändå? Ska vi behöva "straffas" pågrund av star stables misstag att släppa in folk? Tror ni att de kommer fixa det eller låter dem det vara?

Herveaux
2016-12-07 16:27
#3

#0 Vart har dom skrivit att man skulle få förtur in på servern om man är Star Rider och har varit på servern länge?

Så här står det på SSO´s hemsida om serveruppdateringarna:
"Vi har sett till så att nu, när en server är full, så är den full. Du kommer inte att kunna ‘byta server’ till de mest befolkade servrarna, och du kommer inte att kunna flytta tillbaka till vissa av servrarna igen, om du flyttar från dem. Var väldigt försiktig om du funderar på att byta server, för just nu så kan det vara så att du inte kommer kunna flytta tillbaka till din gamla server igen. Supporten kommer inte heller att ha möjlighet att flytta er manuellt tillbaka till fulla servrar."


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
2016-12-07 16:31
#4

#2 Har du haft problem att komma in på Air Star de senaste veckorna bara eller har det varit så längre?

Tänker att nu med dom (efterlängtade) stora uppdateringarna så är det förutom dom som spelar mer eller mindre dagligen också alla mer sporadiska spelare som vill in på servern samtdigt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

CaptainBunchie
2016-12-07 16:32
#5

#3 När man loggar in men servern är full får man ett meddelande där det bl.a. står att Star Rider's har förtur, men att servern kan vara full ändå.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Herveaux
2016-12-07 16:40
#6

#5 Ja, just ja, hade glömt den texten, var ett tag sen jag fick det meddelandet. 😇
(Är på en lite luftigare server.)

Jag antar att dom allra, allra flesta på Air Star är Star Rider, så då hjälper det föga. Man kan inte ge X antal tusen förtur, när det är lika många som vill in. 🤪

Tillägg:
Från ett annat stycke i inlägget om Serveruppdateringar på SSO Nyhetssida:
_"Vi reducerade serverkapaciteten tidigare i veckan för att kunna se till så att minimera antalet stora krascher, men vi kommer nu att gradvis börja öka serverkapaciteten igen, så att fler av er kan komma in och spela."
_Detta skrev strax efter att MyStable släpptes, så dom har säkert gjort samma sak vid den här veckans uppdatering.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
MuffinDigger
2016-12-07 17:01
#7

Haha, du ha helt rätt Herveaux. Är lite självisk antar jag. En sak som de skulle kunna göra är att öppna fler servrar när det är stora uppdateringar. Några kompisar försökte byta, men allt är fullt. Antagligen tar det för mycket plats och är svårt att få fram, men skulle göra allt så mycket lättare.

Herveaux
2016-12-07 17:07
#8

#7 Nä, självisk tycker jag inte du verkar vara, mer ivrig. Precis som jag! 😃
Lätt att glömma bort hur många vi är som sitter och vill spela NU!

Jag tror och hoppas också att det kommer komma fler servrar, dom verkar ju inte vara svåra att fylla med spelare iaf!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MuffinDigger
2016-12-07 17:08
#9

#8 Ja, det är ju en fördel! 😃

Herveaux
2016-12-09 08:53
#10

#7 Som du säkert redan sett fick vi ännu en ny server i Svedala i onsdags  - Ice Cream Jungle.
Så grymt roligt att fler hittar till SSO så teamet får än mer resurser att utveckla spelet. 🥳


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: