Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 2984 ggr
Falurven
12/16/16, 4:46 PM

Det verkade ju så bra

Jag var så himla glad när jag testade spela detta spelet för första gången igår.  Skön känsla, ganska realistiska animationer om än något dryg styrning. Fick en bra känsla redan från början! Det verkade för bra för att vara sant.

Men det tog ju inte speciellt lång tid att märka att man måste kunna lägga en hel del riktiga pengar på detta spelet för att ta sig någon vart. Såvida man inte vill vänta ett helt dygn på att få fortsätta spela då. Men vad vet jag, jag kanske har missat något bra sätt man kan levla upp sin häst på?

Är det såhär datorspelen är på väg att bli? Jag hade LÄTT accepterat en månadskostnad, jag är ändå en gammal WoW spelare. Men att betala för allt möjligt (det mesta) med riktiga pengar? Det kan jag inte… Har inte så mycket pengar att lägga på underhållning i månaden.

Jag var så glad att det verkade som att det fanns ett hästspel att spela med en massa andra människor, så fick jag drömmarna krossad av alla dessa betalfunktioner. Hur kan ni alla tycka att det här är rätt?
Det är ett spel som marknadsförs till barn där alla möjliga betalfunktioner finns och där du MÅSTE använda dom för att få ha lika mycket häftiga hästar/möjligheter som alla andra (antar att det är pga mobilspelen det blivit såhär accepterat). De lär sig alltså tidigt att acceptera att alla möjliga funktioner i spel kostar pengar.

Jag fattar inte hur det har kunnat bli såhär, hur vi konsumenter köper det här och låter oss bli mjölkade på pengar?
Nu kommer ni förstås bara att försvara det här. Jag skulle faktiskt vilja veta hur mycket pengar detta företaget omsätter och går i vinst, för jag tror att det går att tjäna ganska mycket pengar om det kostar ca 30 kr bara för att göra så att det blir nästa dag in-game.. 

Ska sluta spy ur mig min negativitet nu, men jag börjar bli bitter över vilken väg de flesta spelskaparna väljer att gå.

Jag känner verkligen att det inte är okey. Jag har väntat sen jag var en liten skitunge på ett bra hästspel liksom.. (Är 25)
Det ser verkligen ut som att dessa spelskaparna bara vill tjäna så mycket pengar som möjligt på hästfolk som inte har några andra spel att vända sig till. Med tanke på att det är över 6 miljoner spelare som går med på det här så får dom ju fortsätta omsätta en massa pengar på fulspel också. Damn, blir visst lite bitter igen… Förlåt.

Mvh Nathalie

  • Redigerat 6/11/21, 11:45 AM av Herveaux
Annons:
Hogstedt
12/16/16, 4:53 PM
#1

Hmm, det finns nästan alltid aktiviteter att göra, och du måste ju inte betala för att det ska bli en ny dag, det är ju bara att vänta över natten? Det är mer om du inte tål att vänta, och verkligen till ha fler uppdrag redan nu, som du kan betala? Du måste inte vänta "ett dygn" utan bara över natten. Annars skulle det antagligen vara för enkelt att levla själv och att levla hästen, den ska antagligen sprida ut uppdragen lite mer så att dem inte tar slut eller så! ^-^

Men jag håller också med! Det är för mycket omsättning vart gäller riktiga pengar i barnspel. Jag själv spelar howrse (som jag också rekommenderar) men där MÅSTE man sätta in riktiga pengar för att kunna vinna event etc…

Falurven
12/16/16, 5:11 PM
#2

#1 Okey, jag kanske tog i när jag sa ett helt dygn, haha. Men igår hade jag slut på saker att göra redan efter någon timme och det var då jag såg att man kunde betala 75 star coins för att få hoppa till nästa dag direkt.

Det verkar ju vara så himla socialt accepterat med alla betalfunktioner bland ungdomar idag också. Jag spelade ju spel på den tiden innan det ens existerade, så jag fattar ju hur mycket man går miste om.

Tänk bara om spelskaparna kunde hålla sig till kosmetiska saker när det kommer till extragrejer man kan köpa för riktiga pengar. Då kan man få sponsra pengar för att man vill det, istället för att det ska vara sån tvång som det känns nu för tiden.

Jag spelade också howrse förut, la ganska mycket pengar på det (speciellt mitt ridcenter och hästboxar etc). Gick igenom en dålig tid i livet och orkade inte logga in på ett tag, så ganska mycket utav pengarna gick vips bort pga trasiga boxar osv. Fett kul liksom xD

Mvh Nathalie

Hogstedt
12/16/16, 5:16 PM
#3

#2 Jo, starstable blir roligare på högre levlar,  då man får mer uppdrag per dag, och till slut hinner man inte göra alla.

Och ja, typ alla på topp 100 i howrse är över 20 år (iaf den absoluta toppen på typ 10+). Och dem har väl jobb och sånt etc, så dem har större möjlighet att sätta in pengar, medans barn som måste fråga sina föräldrar inte har en chans emot dem. Vilket gör att barnen själva inte har en chans emot vuxna på barnspel. Det hade varit mycket roligare om man iaf hade kunnat klara eventen utan att behöva sätta in en förmögenhet.

Falurven
12/16/16, 5:50 PM
#4

#3 Ja, jag kan inte mer än hålla med.

Det är ju bra att det finns mer att göra senare i alla fall, det är lite därför jag skriver här också. Hade hoppats på att det fanns något jag missat som kan göra det värt att ändå försöka fortsätta spela liksom, haha.

Mjo i howrse så finns det ju enormt mycket fördelar att få om man lägger ut en massa riktiga pengar.. Det är ju därför jag sket i det helt när jag insåg hur mycket pengar som försvunnit i och med att jag inte loggat in och fixat på länge. Det känns lite väl tråkigt att gå miste om det sen.
Jag har säkert lagt ner ett par tusen på det totalt, spelade ju i några år liksom. Pengar jag egentligen inte hade, la det jag borde lagt på kläder på datorprylar etc istället xD

Jag betalar som sagt gärna en del för att stötta ett spelföretag jag gillar, men inte när det gäller alla möjliga funktioner som man läre ha för att få en så bra spelupplevelse som möjligt.

Mvh Nathalie

Herveaux
12/16/16, 5:52 PM
#5

Vad tråkigt att du har fått den bilden både av SSO och av företaget bakom spelet.

När man börjar spela spelet så är det ganska lite att göra per dag, men ju mer du spelar, desto fler uppdrag blir tillgängliga, bara efter någon vecka eller två hade jag att göra under en hel dag!
(Levla hästen, ryktesuppdrag, uppdrag, leta stjärnor, upptäcka platser m.m.)

Styrningen kan kännas trög till en början, men vart efter hästen och ryttaren kommer upp i högre level och man kan köpa bättre utrustning så sitter man snart på en oljad blixt!

För att spela igenom hela spelet behöver du bara betala 599 SEK.
Inte speciellt dyrt i mina öron för ett spel som växer varje vecka. 🙂
Kolla bara på vad vissa dataspel kostar, som man plöjer igenom på ett par dagar.
Är du Star Rider får du dessutom en "veckopeng" på 100 Star Coins, bara att vara snål så har man snart sparat ihop till en ny häst eller vad man nu vill köpa.

Jag tycker inte att SSE (företaget bakom SSO) försöker mjölka oss spelare på pengar med en massa betalfunktioner.
Vill du spela längre än level 5 så måste du betala för det ja, och där är det billigaste alternativet att bli Star Rider Lifetime för 599 SEK.
Företaget måste ju få in pengar för att kunna leverera.

Förstår inte varför det klagas så mycket på att ett spel kostar pengar, eller att spelaren kan välja att betala för mer Star Coins (istället för att spara veckopengen).

Det är ju absolut inte nödvändigt att köpa på sig en massa Star Coins för att få ut allt vad spelet har att erbjuda.
Tycker oftast att det är spelaren som saknar tålamod och måste ha allt NU.

Jag hoppas iaf att du kan ge spelet en ärlig chans så tror jag att du också kommer bli stammis här på Jorvik. 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Falurven
12/16/16, 9:43 PM
#6

#5 Som sagt. Hade det bara varit en månadskostnad eller engångskostnad så vore det inte hela världen.
Men när det är både microtransactions och en rätt så dyr grundkostnad (om man vill köpa lifetime istället för att betala för varje månad) så känns det inte rättvist längre.
Det är det enda mmo jag känner till där spelet stoppar dig från att progressa, såvida du inte betalar med riktiga pengar eller väntar på en ny dag. Det känns så jäkla konstigt bara att det ska gå att köpa till sig förmåner, det är knappast billigt med 75 star coins för att få EN dag att gå liksom.

Jag förstår att det går att spela igenom spelet utan att köpa star coins, men jag har något emot den där affärsidén överhuvudtaget, det kommer från mobilspelvärlden från början. Det är då spelskaparna fattade hur stora mängder pengar man kan tjäna på det.

Det finns schystare sätt att tjäna mer pengar på i så fall, som att sälja häftiga husdjur eller liknande, som man kan köpa för riktiga pengar utan att det är game breaking. Sånt som inte gör att man får värsta försprånget mot folk som råkar ha dåligt med pengar irl.

Nä, det är inte att jag vill "ha allt på en gång". Jag vill gärna jobba för pengarna, men då borde jag kunna få spela hela dagen och ta mig framåt om jag vill. Inte begränsa mig så som dom håller på i mobilvärlden.

Det känns inte legit. Jag gillar spelet på många sätt, men jag gillar verkligen inte hur det smygs in sätt att ta sig framåt bara man är villig att betala för det…

Jag kommer att fortsätta spela så länge jag har star rider, så vi får se om jag blir hooked :D Kan ju bli så i alla fall, även om jag tycker att det känns orättvist- eftersom det inte finns något annat spel att välja framför..

Mvh Nathalie

Annons:
Herveaux
12/16/16, 10:12 PM
#7

"Som sagt. Hade det bara varit en månadskostnad eller engångskostnad så vore det inte hela världen.
Men när det är både microtransactions och en rätt så dyr grundkostnad (om man vill köpa lifetime istället för att betala för varje månad) så känns det inte rättvist längre."

Hur menar du? Man kan ju välja att betala en engångskostnad på 599 SEK och sen inte lägga en krona på spelet. Vad menar du med microtransactions?

I en del uppdragskedjor blir det ibland en "övernattning" innan uppdragen fortsätter, men då är det bara att pyssla med något annat och fortsätta spela uppdragen dagen efter.
Men som sagt, när du passerat level 5-6 så rasslar det in rätt så mycket uppdrag (utan övernattning) så då finns det alltid saker att göra.

För att få komma vidare efter gratis-delen måste man betala för Star Rider.
Man kan inte köpa sig till några förmåner och man betalar inte mer än för Star Rider för att komma vidare i spelet.
Om du räknar lite på det så tjänar man snabbt på att köpa Lifetime (engångskostnad) jämfört med månadsbeloppen.

Det känns som att du har missförstått något i spelets upplägg?
Det är helt frivilligt att betala för övernattning, tanken är inte att man ska köpa Star Coins enkom för att betala för övernattningarna.
Det enda försprånget du kan köpa dig till i spelet är att vara Star Rider, vilket också är det enda sättet att ta dig vidare i spelet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Falurven
12/17/16, 10:45 AM
#8

#7 Microtransactions är ett fenomen som har smygits in i spelen successivt under årens gång, men nu på slutet har det verkligen varit en explosion av det.
Det betyder att det finns prylar/förmåner som du bara kan få tillgång till om du köper dom för pengar, eller att det finns en alternativ valuta som du också kan köpa för pengar.
Det är något som företagen använder sig av eftersom det plötsligt går att tjäna multum på varje spel.
Vissa spel är helt sjuka på det här där man måste betala hur mycket som helst innan man har tillgång till hela spelet.

Jag ser inte Star Stable som den enda som utnyttjar det här systemet om man säger så. Är bara djupt olycklig att det verkar vara så utbrett genom hela spelet att man blir sugen på att fixa fram "nästa dag".

Klart man kan spara ihop star coins istället, men då kan man ju aldrig utnyttja funktionen då man får hoppa till nästa dag, det kostar ju större delen av veckopengen att göra det :P Så du håller inte med om att det är dyrt?

Jag håller precis på att bygga en bro nu i spelet också där man bara kan använda maskinerna en gång om dagen. Har redan stött på några questar (uppdrag) där man måste vänta tills nästa dag. Så du menar att det inte är för att locka en till att hoppa till nästa dag?

Precis som dom gör med diverse mobilspel, att du kan betala för att få fler extraliv, eller liknande.
Jag gillar inte vart spelskaparna är påväg. Det är bara greed som gör att de här funktionerna smygs in i alla möjliga lägen i spel.

Man kan vänta till nästa dag i verkligheten förstås, men det känns så sjukt att det finns en funktion som kostar pengar att hoppa över det i så fall. Som säkert inte alla har råd att utnyttja, för man sparar ju hellre till en nice häst eller?

Det kanske blir lättare att "göra annat" när man väl har mer att göra, men just nu finns det inte så mycket jag kan göra. Jag är van vid mmo:n där man kan nöta hur länge man vill och ta sig framåt i oändlighet.

Inte att jag plötsligt bara ska få kunna leka utan att få exp, vilket är det enda jag sett man kan göra om man inte klickar fram nästa dag med 75 star coins.

Men jag kanske har missat något coolt man kan göra medan det är slut på stuff att göra?

Mvh Nathalie

Herveaux
12/17/16, 11:50 AM
#9

Men varför utnyttja funktionen att hoppa till nästa dag då om man tycker det är dyrt eller äter upp hela veckopengen?
Det är ju så enkelt att vänta istället. 🙂
Jag har spelat igenom alla uppdrag som finns i skrivande stund och det är inte så många uppdrag (tycker jag) där man måste vänta till nästa dag för att få fortsätta med uppdragskedjan.

Som sagt så är det inte så jättemycket att göra under dom första speldagarna (som driver storyn framåt), men sen så kommer uppdragskedjorna trigga igång en ny bunt uppdrag och snart kan man sitta och spela 8 timmar om dagen om man vill det, men varför ha så bråttom att ta sig framåt i spelet?

Förutom story-delen så är SSO tänkt att vara ett socialt spel.
Många loggar in och hänger med kompisar eller ridklubben när man har slut på uppdrag. Andra roar sig med att leta stjärnor, upptäcka platser, tävla och försöker få så bra tid som möjligt på topplistorna. Delta i dom dagliga Championaten.
Fota och eller filma är också poppis i spelet.

Nope, jag tycker verkligen inte att knappt 600SEK är dyrt för ett spel som SSO, spelet blir ju dessutom större och längre för varje vecka.

Vill man köpa Star Coins så kan man passa på att köpa på sig när dom har dubbla Star Coins-erbjudanden eller högtidserbjudanden som nu vid jul.

Givetvis vill SSE tjäna pengar på sin produkt, men jag tycker dom är väldigt generösa mot oss spelare, dels för att man kan välja att betala Star Rider med en engångssumma och dels för att man får en veckopeng av valutan som man annars får köpa med riktiga pengar.
SSE hade ju tjänat så mycket mer på att enbart erbjuda månadsbetalningar för Star Rider och inte ha en veckopeng tex.

Jag tycker även SSE är väldigt lyhörda för vad vi spelare vill ha eller tycker ska förbättras i spelet. Spelet utvecklas efter våra önskemål och inte SSE:s girighet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Falurven
12/17/16, 3:42 PM
#10

#9 Har pratat lite med folk och varit med i två olika ridklubbar, inte så seriösa dock men jag accepterade bara för att dom bjöd in mig.
Kände inte riktigt att jag kunde komma någon närmre där eftersom det var en så pass stor åldersskillnad, så jag har inte riktigt fått känna hur det känns att vara en del av någon social tillhörighet.

Jag har svårt att uppskatta att springa samma lopp om och om igen, när det inte går att bli bättre på det mer än sin egen manövrering.
Tänkte på det också, hästens styrning gillar jag. Starthästen är ju sjukt osmidig, men det går ju att trixa för att få till svängarna bra ändå. Det är ryttarinnan som jag syftade på när jag beklagade mig över styrningen. Det känns märkligt att inte kunna backa t ex, istället tar man värsta runda cirkeln liksom ^^ Det är svårt att vänja sig vid..

Jag gillar fortfarande inte upplägget och begränsningarna som finns för dem som inte kan lägga ut pengar för allt möjligt inom spelet.
Känner mig inte övertygad bara för att du tycker att det bara är att vänta om man inte vill slösa pengar. Jag tycker att det är fulknep att locka med genvägar som kostar riktiga pengar.

Men ja. Jag ser ju att du tycker att det är helt rätt att göra så och att du uppenbarligen gillar att det är så där.

Själv kommer jag inte att svälja betalfunktioner med hull och hår, som alla verkar göra nu för tiden.. Detta börjar inkluderas i allt fler spel nu liksom och det är bara vi konsumenter som kan visa missnöje.. Det har inte alltid varit såhär och jag tycker att vändningen är sjuk.

Men du kan få försvara det hur mycket du vill, fast jag tror att det finns snällare sätt att få in lite extra kosing, men det är jag det. Har sett andra spel dra in extra pengar på att sälja t ex coola skins, eller kosmetika av olika slag. Sånt som inte förändrar/försämrar den generella spelupplevelsen.

Tycker det är sjukt att ha så många olika sätt att slösa riktiga pengar i ett spel riktat främst till barn och ungdomar.

Vi kanske bara borde vara överens om att vi är oense istället?  🤔

Mvh Nathalie

Herveaux
12/17/16, 4:10 PM
#11

Men om du tycker det är fel att ta betalt för tex övernattning,
varför då betala för det?
Om ingen använder den "tjänsten" så kanske det skulle bli en förändring.
Antingen i priset eller att funktionen i sig förändras.
Om du tycker det är fel att kunna köpa Star Coins - köp inga då. 🙂

Det finns inga begränsningar för den som inte vill lägga ut mer pengar än för Star Rider i spelet.
Spelupplevelsen blir snarlik för den som bara betalar för Star Rider och den som lägger ner tusentals kronor i spelet.
Allt handlar om att den som är villig att betala ur egen ficka får saker snabbare.
Annars är det som sagt bara att ha lite tålamod och fortsätta på uppdrag nästa dag eller spara ihop sina veckopengar för att köpa tex en ny häst.
Att kunna köpa saker/tjänster för Star Coins ger inget som helst övertag i spelet.

Jag säger varken bu eller bä om att man kan övernatta, eller köpa Star Coins för egna pengar. Det är upp till var och en hur dom vill göra.
Spelet är ändå detsamma. 🙂

Jag skriver (läs försvarar) SSE just för att dom skulle kunna få in mer pengar på fula sätt, men dom väljer att inte göra det.

Ja, vi verkar vara oense, men det känns mer som att du inte förstår hur spelet fungerar eller hur det är tänkt att spelas.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

nathaliejill
12/17/16, 7:40 PM
#12

Förstår att det inte är det roligaste att betala SR, men vi måste komma ihåg att detta är ett företag som precis som alla andra behöver pengar för att kunna finnas. Och det lönar sig inte direkt att bara sitta på ett kontor och skapa spelen, de som gör spelet behöver pengar, chefer, moderatorer, game masters, marknadsföring kostar pengar(folk måste veta att spelet existerar), utrustning, lokal, hemsida, domän, och mycket mer. Och jag tror inte någon vill finansiera ett företag som inte leder någon vart. De som väljer att betalar betala ska ju ha något tillbaka som tack för att de hjälper företaget att betala de kostnaderna som spelet kräver.

Falurven
12/17/16, 11:11 PM
#13

#11 #12 Det märks att ni accepterar att det är på väg åt det här hållet med spelvärlden. Som sagt, det går att ha mindre privilegierade tillägg som man kan få köpa för att sponsra spelskaparna.
Tycker fortfarande inte att det är legitimt att halta ens spelande om man inte är beredd att hosta upp pengar hit och dit.

Det känns som att det indoktrinering som har gjort detta sätt att driva fram vinster så himla accepterat. Ni har väl vuxit upp med spel som alltid varit såhär, så varför ifrågasätta detta liksom?
Det verkar inte ens som om det finns på kartan i eran värld att det kanske inte är legitimt att sälja ett spel som du inte ens får utnyttja din fulla tid för att spela i om du vill det. Varför ska man betala för star rider om man senare blir stoppad från att progressa större delen av dagen i alla fall?

Jag har redan sagt att jag är med på att man ska tjäna pengar, men jag tror inte att det går nöd på detta företaget så mycket spelare som det finns som sponsrar detta glatt.
Det sätter ribban ganska lågt för framtida spelskapare också, som ser att man kan göra såhär och att vi slukar deras betalfunktioner med hull och hår.

Kan inte säga att jag håller med om att det som händer är legitimt.. Blizzard har aldrig behövt koda in spärrar som hämmar ens levlande för att få en att betala för att få fortsätta spela och levla..

Jag förstår inte hur det ska vara tillåtet att man ska komma fram till ett stopp i sitt spelande och sin utveckling, och att det sedan blir accepterat bland allmänheten att det bara går att komma förbi detta stoppet om man är villig att betala 75 star coins, som i sin tur är nästan hela veckopengen eller alternativt riktiga pengar? Eller annars bara göra annat och vänta snällt?
Okey, men tiden jag betalat för att vara star rider då? Ska jag inte kunna utnyttja den hur länge jag vill? Eller ska jag behöva springa runt planlöst på måfå och hitta hemligheter endast?
Så himla konstig idé som jag verkligen inte vill se andra ta efter bara för att det blir en nedrans affärsidé 🤮

Mvh Nathalie

Annons:
Icewolf88
12/18/16, 2:39 AM
#14

Det finns ju en månadskostnad för 55 kr och t.o.m. tre månader för 129 kr och då får man även extra star coins för mödan. Men jag förstår dig, är det något jag avskyr, så är det microtransaktioner i spel. Jag började spela Star Stable Online för två veckor sedan. Skaffade en månads prenumeration för att få testa på ordentligt och nu är jag helt fast i spelet.

Jag ogilllar även det här med att man måste vänta en dag för att fortsätta med ett uppdrag. Första gången det hände så blev jag helt paff. Har aldrig upplevet något liknande i online spel. Ser ingen mening med det. Dock när man blir högre level och får sjukt många uppdrag, så är det nästan lite skönt att få vänta med att kunna fortsätta göra uppdrag. Det är lite av en love/hate relation, haha. Då känns det som att man har betat av dagens uppdrag och väntar till nästa dag. Men samtidigt så kliar det i mina fingrar då jag vill bara spela vidare… Hoppas att de kanske tar bort denna onödiga funktion förr eller senare.

Herveaux
12/18/16, 8:46 AM
#15

#13 2016 är det första året som SSE går med vinst.
Innan dess är det främst investerarna som har pumpat in pengar för att det här lilla företaget ska kunna växa efter den efterfrågan som finns för spelet. 

2011 hade spelet ca 100 spelare, nu 5 år senare har dom över 6 miljoner. 🥳

Att finnas och framförallt synas i 182 länder kostar en slant.

Sluta upp med att lägga ord i mun på mig för hur jag ställer mig till olika saker tack, jag kan föra min egen talan.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Hoseok
12/18/16, 9:44 AM
#16

Har läst igenom diskussionen och jag förstår faktiskt helt och hållet vad Falurven vill få sagt. Att man får slut på uppdrag och måste vänta tills nästa dag Är endast för att företaget ska kunna dra in mer pengar. Det finns ingen annan anledning. Jag har spelat sso sen det släpptes och har blivit van vid det, ibland kan jag till och med tycka det är skönt: "Nu har jag gjort klart för dagen". Men det är, som sagt, inte många spel som har såhär. Därför förstår jag till fullo att någon som är van vid en annan typ av spelmodell inte tycker om detta system.

RoyalSnake
12/18/16, 7:53 PM
#17

Du har faktiskt riktigt rätt i det du säger!

Falurven
12/20/16, 12:54 PM
#18

Har social fobi, så jag har grubblat i någon dag på hur jag ska formulera mig nu. Tänkte att det är bra att slänga in det så att ni vet att jag inte skiter i tråden ^^

#14 Ja jag blev också helt ställd första gången.
Men det känns som en del av spelet nu och jag försöker se på det som något positivt istället, för nu kan jag inte sitta och slösa bort hela dagen på mitt nya favorittidsfördriv, haha!

Det hoppas jag med… Eller att dom i alla fall ger en möjlighet att betala med Jorvik Shillings för att övernatta istället.

Det finns ju jättemånga funktioner som man bara kan använda med star coins samtidigt som man får fett lite av detta om man inte investerar riktiga pengar.

Jag vill redan spendera mer pengar jag inte har på det här spelet, så deras sätt att locka en funkar ju x'D Fram med plånboken om du vill vara med på detta roliga liksom ;D

#15 Jaha, där ser man. 😊

Då kan man ju alltid hoppas att en del av dessa sätt att dra in extra slantar kan avvecklas med tiden, om det finns möjlighet till det.

Jag vet inte när du tycker att jag lägger ord i munnen på dig, det var aldrig min mening. Försöker att alltid säga saker ur min synvinkel och formulera meningar som "det verkar som" eller "det känns som" just för att undvika detta, men det räcker ju inte alltid.
Ber om ursäkt för det i alla fall, jag vill verkligen inte tala som att jag fattar exakt hur du tänker!

#16 Mjo. Jag har dock mer förståelse för det om det inte går att få det att gå runt överhuvudtaget. Inte för att jag gillar det, men jag kan förstå det.

Tycker inte det är rätt väg att gå dock.. Det känns mer som en gratis mobilspels modell tycker jag.

#17 Haha ja på sätt och vis. Men jag är redan hooked nu, vare sig jag har råd med det eller ej xD

Mvh Nathalie

Upp till toppen
Annons: