Annons:
Etiketthjälp
Läst 2232 ggr
rebelred
1/4/17, 5:38 PM

Bara en liten fråga (ny spelare)

Jag har börjat spela SSO igen efter att inte ha spelat på några år, jag har förstått alla funktioner igen och gjort uppdrag och sånt men jag har en liten fråga, bulldozern i Moorland, vad gör man för att komma förbi den? Just nu säger hästen att den inte vågar men jag vill ju ta mig förbi.

Tack för svar!

Annons:
Herveaux
1/4/17, 5:51 PM
#1

Om jag minns rätt så får man bita sig i tungan och hjälpa skurken Mr. Kembell med lite saker, sen tror jag att bulldozern flyttas ur vägen. 🙂

Välkommen tillbaka till Jorvik förresten!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

rebelred
1/4/17, 6:07 PM
#2

#1 Jaha, ja jag vet knappt vem han är, känner igen namnet iaf. Den kanske flyttade på sig nyss? Jag red till ett ställe och jag kände inte igen att jag brukar kunna rida där och uppe i högra hörnet visade den namnet på platsen bredvid en liten ikon och det betyder väl att man nyss upptäckte det? Är på väg till Steves gård nu :)

Tack!

Herveaux
1/4/17, 6:11 PM
#3

#2 Se där, då har du pratat med Mr. Kembell och gjort vad som behövde göras!
Ja, precis så ser det ut när man upptäcker en ny plats. 👍

Bara att hojta om det dyker upp några frågetecken!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

rebelred
1/4/17, 8:01 PM
#4

#3  Men jag tror inte jag har pratat med honom 🤔 Jag gjorde ett uppdrag med Thomas Moorland och sedan skulle jag se om något ändrats och det hade det, men aja jag är glad att det är klart iallafall!

Jag har en till fråga, när kan man göra ett uppdrag för att kunna hoppa? Jag är star rider i några dagar till och jag är i level 5. Undrar också hur man kan tjäna Star Coins, är det bara uppdrag?

Herveaux
1/4/17, 8:14 PM
#5

Om du är i level 5 så borde uppdraget där du får lära dig att hoppa vara på G, i det uppdraget ska du prata med Justin Moorland vid Steves Gård.

När man är Star Rider får man 100 Star Coins varje lördag som en veckopeng, man kan också köpa Star Coins för riktiga pengar via Star Stables hemsida.
Du kan alltså inte tjäna några Star Coins genom tex uppdrag i spelet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
1/4/17, 8:17 PM
#6

Jag vet inte om den är giltig fortfarande men det finns en värdekod som ger nya spelare 15 dagars Star Rider och 200 Star Coins:
Värdekod: VINTER

Hur du använder en värdekod:
Gå in på https://www.starstable.com/se/
Logga in på ditt konto
Klicka på fliken Värdekod
Skriv in koden och klicka på Använd värdekod - klart!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
rebelred
1/4/17, 8:18 PM
#7

#5 Okej, då håller jag utkik efter det! 

Hm, okej. Får prata med mamma om jag möjligtvis kan köpa det 😃 Vill så gärna köpa en andalusier eller frisisk sporthäst!

Herveaux
1/4/17, 8:25 PM
#8

#7 Andalusier och Frisisk Sporthäst kan du köpa så snart du kommit upp i level 8.

Hoppas du får köpa lite mera Star Rider, så att du sen kan få köpa dig en ny häst, dom två raserna du nämnde är några av mina absoluta favoriter i spelet. 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

rebelred
1/4/17, 8:25 PM
#9

#6 Ja det är den värdekoden jag är Star Rider för ^^

Herveaux
1/4/17, 8:29 PM
#10

#9 Ah, okej, det ska finnas en till Star Rider-kod tror jag… *letar*

STARRIDER4U - 5 dagars Star Rider


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

rebelred
1/4/17, 10:35 PM
#11

#10 Jag har löst in den också haha ^^ Om du vill lägga till mig så heter jag Julia Farlee :D 

Får försöka övertala mamma att vi borde göra det, önska mig lycka till xD

Herveaux
1/4/17, 10:42 PM
#12

#11 Lycka till!
Om det inte redan finns med i planen; erbjud dig att ta mer ansvar hemma för tex matlagning, disk, städning osv mot att du kan få köpa mer Star Rider eller t.o.m köpa Star Rider Lifetime (betala en gång och så kan du spela som Star Rider i hur många år du vill).


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

rebelred
1/5/17, 7:12 PM
#13

#12 Hon har lovat mig medlemskap på ett annat spel men jag spelar inte det längre men hon sa att det kostade för mycket på sso 🤐 Men skickade till henne att vi kunde köpa bara Star Coins och hon sa inte så mycket om det så jag får hoppas på att hon tänker på det iaf hahaha..

Lärde mig hoppa idag iallafall, men alla uppdrag jag har nu måste jag vänta en dag på, vet inte om jag ska göra det eller "sova".. Annars kan jag köpa en ponny för att göra ett uppdrag som jag kan göra direkt.. hmm

Annons:
Herveaux
1/5/17, 7:54 PM
#14

#13 Hm, jag tycker det är så svårt det där. Själv tycker jag inte att 600kr (Star Rider Lifetime) är så mycket för ett spel som varje vecka blir längre / större.
(Om man jämför med vad tex ett nytt dataspel kan kosta som man sen har spelat igenom på XX timmar.)
Men då har jag egna pengar att göra vad jag vill med.

Håller tummarna för mer Star Rider!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

rebelred
1/6/17, 8:35 PM
#15

#14 Skickade så hon kunde läsa på hemsidan och att hon inte behövde köpa det direkt utan tänka på det och hon sa iaf att hon skulle tänka på det så jag håller tummarna jag med hahah

Upp till toppen
Annons: