Annons:
Etiketthästnamn
Läst 1441 ggr
Herveaux
2/6/17, 7:43 PM

Har ni ett tema för era hästnamn?

När en ny fyrbenting får flytta hem till ert stall, ger ni då det nya tillskottet ett namn efter något speciellt tema?

Om ja, vilket tema har ni?

Just nu heter mina hästar namn jag helt enkelt tycker om, speciellt från olika bok- och filmkaraktärer, men det skulle vara roligt att få det hela lite mer sammanhängande.

Teman jag hört att andra har är:
Harry Potter
Pokémon
Bakverk och godis
Rymd och stjärnor
Fantasy-karaktärer
Nordisk/Grekisk/Romersk mytologi

Har ni några tips på fler roliga teman man kan leka med?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 6/11/21, 11:41 AM av Herveaux
Annons:
Eyebulb
2/6/17, 8:03 PM
#1

Jag har inget tema som sträcker sig över alla mina hästar utan jag tar namn jag tycker låter så likt vanliga namn som möjligt. 

Men jag har två hästar som är döpta efter karaktärer från Undertale :) Megalove och CoolKnight (Papyrus)

Vrilen
2/6/17, 8:46 PM
#2

Nej men min kompis hästar börjar alltid på Apple.

Vissa av mina hästar är döpta efter riktiga kända hästar.

EvyKiwy
2/9/17, 6:31 PM
#3

Döper mina efter platser i Världen som en heter China och en annan heter Italiano osv

iMois04
2/11/17, 11:29 AM
#4

nja, men jag har några döpta efter kändisar; Mikey och Gerard Way, Frank Iero, Ray Toro.

Sen så har jag några som är döpta lite random, typ som Desperados, Balder, Dallas, Goliat, Dakke, Firren, Dogge, Ash och sen har vi ju Saga, som är döpt efter min foderhäst:) Orkar inte radda upp alla, men det är väll i perioder, ibland efter kändisar eller något random.

oj va rörigt!xD

Icewolf88
2/11/17, 8:26 PM
#5

Jag har inte direkt några teman för mina hästar. Jag gillar att namnge dem utifrån deras utseende eller mina påhittade personligheter som jag ger dem.

Kex!
2/15/17, 12:12 PM
#6

Har ett tema att alla mina ponnyer ska börja på någo med mini t.ex  Minibelle, Miniking, Minifighter, Minipearl

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
Ilovehorses
2/23/17, 4:14 PM
#7

Jag har en liten regel (Tema) Att alla mina hästar ska ha namn som t.ex. LightLady, DarkDale, CandyCloud. Att båda orden i namnet ska börja på samma bokstav

Upp till toppen
Annons: