Annons:
Etiketthjälp
Läst 10075 ggr
Maleficum
3/2/17, 3:54 PM

Nybörjarfrågor för SSO

Så jag fick för mig att börja testa spela i går kväll. Har aldrig spelat några av Star Stable spelen tidigare (en av få hästspel jag tidigare spelat är Arvet Från Rosemond Hill) men har tidigare spelat en hel del WoW och innan dess Guild Wars så är inte helt ny i MMORPG världen.

Men har just nu främst tre funderingar (kommer säkert fler om jag fortsätter spela ;)).

1: Vart och när kan man börja lära sig hoppa?

2: Är man verkligen tvungen att logga in dagligen för att ta hand om sina hästar? Om det är så vad händer om man inte loggar in på några dagar?

3: Behöver hästarna som står i hagen skötas om?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

  • Redigerat 6/11/21, 10:23 AM av Herveaux
Annons:
Herveaux
3/2/17, 4:12 PM
#1

Välkommen till Jorvik-världen!
Hoppas du fastnar och vill spela vidare.

1: Jag vill minnas att du får lära dig hoppa i level 6, du kommer då få ett uppdrag med Justin uppe vid Steves Gård.
Du måste också vara Star Rider för att dels komma förbi level 5 och för att kunna hoppa.

2: Ja, hästarna vill få lite kärlek varje dag.
Om man inte hinner eller vill logga in för att sköta om fyrbentingarna kan man köpa stallhjälp, du kan läsa mer om stallhjälp HÄR.
Om du inte tar hand om hästarna varje dag kommer deras humör försämras, (du ser en liten smiley vid hästens namn, den visar vilket humör hästen är på) en häst som är på dåligt humör blir aningen långsammare och lyssnar sämre på dina kommandon.
Du kan läsa mer om humör och hur de olika humör-smileysarna ser ut HÄR.

3: Även hästarna ute i hagen behöver sin dagliga omvårdnad, om du köper Stallhjälp så tas även dom hästarna om hand av stallflickan.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/2/17, 4:33 PM
#2

Och kom på en ny fråga. Hur får hästen xp? bara genom vissa uppdrag eller kan man göra nåt annat för det också?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/2/17, 4:35 PM
#3

Hästen får XP i en del uppdrag men framförallt genom att man rider dom olika dagliga loppen eller tävlingarna.

I början har man inte så många lopp att springa, men när man fått tillgång till dom alla så har man 45st att ta sig igenom om man känner för en levlingsrunda. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/2/17, 5:01 PM
#4

Det är en del ja! =D Känns lite udda att försöka levla utan att behöva döda en massa saker :P Sen tycker jag questmarkeringarna (speciellt på kartan) är lite kluriga att lära sig (och jobbigt när man inte har koll på vad folk heter och vart dem "bor", alltid haft svårt med namn och sånt) men är ju bara andra dagen jag spelar så antar man vänjer sig med tiden. Har lärt mig hoppa nu också! =D Fortfarande på starthästen. Är det värt att försöka skaffa en annan häst redan nu eller kan man vänta ett tag tills man har kommit upp lite i level så man har fler att välja ifrån?

Hur vet man vart tävlingarna startar någonstans? (fått upp massor att olika championat ska starta men har inte den blekaste om vart de är).

Bra det finns forum så man kan få svar på alla nybörjarfunderingar och slipper klura ut allt själv ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Eyebulb
3/2/17, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ang. Champen. Det finns en inhängnad med flaggor och liknande vid varje ställe som ett champ finns, t.ex. Moorland. Om du utforskar lite runtom byn så lär du hitta den :) I mitten står det en tjej med en skylt bakom sig, Om ett Champ är på gång så dyker det upp en timer bakom :) 

Ang. Hästarna så beror det helt på vad du själv tycker. Du kan kolla på star stables databas (googla star stable database) och se om det finns någon häst du verkligen fastnar för, den kanske finns när du kommit upp i level :) 
Jag köpte en häst ganska tidigt eftersom att jag inte gillade starthästen, men det är helt upp till dig ^^

Herveaux
3/2/17, 7:19 PM
#6

#4 Jag är också helt värdelös på namn och har lokalsinne som en…ja… inget att skryta om där inte. 😂

I början kan man känna sig lite översvämmad med namn och platser, men du blir snart hemmastadd.

Tyckte också kartan och dom små prickarna kunde vara lite kluriga till en början, men för mig hjälpte det att zooma in på den lilla runda kartan och då och då klicka upp den stora kartan (antingen genom att dubbelklicka på den lilla kartan eller trycka på tangenten M.)

Håller med #5 om hästköp, kolla in på Star Stable Database och se om det är någon häst du faller för.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
3/2/17, 8:06 PM
#7

Hitta vart tävlingarna var för fick en quest till tanten bakom startbyn några minuter innan tävlingen skulle börja så såg massa folk samlade ^^

Sprungit förbi några hästar jag är lite intresserad av (men de flesta är för hög level för mig). Men ska kika på databasen så man kan planera lite och se om det är någon annan jag vill ha som jag inte kommit till än.

Saknar en del funktioner och sånt som fanns i WoW men börjar sakta men säkert orientera mig lite. Men har slut på quest nu :( men kanske är bra läge att ta paus och ta en hundpromenad och sen tvätta och frisera hunden (ser fram emot att få vårfrisyr på honom nu för börjar tröttna på att ha in en halv sandlåda efter varje promenad).

Hur gör man om man råkar tappa bort sin häst? (Råka springa ifrån den en gång men som tur var hitta jag tillbaka till den igen denna gång :P som sagt, är lite för van med  WoW där man bara kan kalla upp sitt riddjur.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/2/17, 8:14 PM
#8

Om du har lust får du gärna göra en tråd om vilka funktioner du saknar i SSO efter att ha spelat tex WoW, alltid intressant att läsa då mitt onlinespelintresse är ganska så nytt, och jag har inte mycket att jämföra med SSO ännu.

Om du har tappat bort hästen och har gett upp letandet så kan du alltid använda funktionen Ringa efter upphämtning, den hittar du genom att klicka på den lilla telefonen i skärmens nedre högra hörn, då transporteras du (och din borttappade häst) tillbaka till ditt hemstall (Moorlandstallet).
Ibland önskar jag också att det fanns en funktion att man typ skulle kunna vissla på hästen för att hitta på´n igen när man har irrat bort sig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/2/17, 8:59 PM
#9

Ska försöka komma ihåg att skriva upp saker när jag kommer på det som jag saknar från WoW (både sånt som gör spelet "bättre"/"enklare" och sånt som är mer för jag saknar det och det var lite skoj ;)) och starta en tråd om det.

Ny häst dröjer det nog med för de jag hitta och verkligen vill ha behöver jag vara mycket högre level och måste samla på mig mer starcoins för (FJORDINGAR!❤️).

Men lyckades få till min starthäst rätt bra. Fått den att likna och ha ett namn som påminner mig om en karaktär i en av mina favoritböcker!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Linn Is The New
3/4/17, 1:52 PM
#10

Ett tips är att vänta med vissa raser, då många har uppdaterats till det bättre. Fjordingen skulle inte förvåna mig om dom uppdaterade till en nyare modell heller, men det lär ju dröja ett tag. Arabiska fullblodet kommer säkert också uppdateras, skulle inte förvåna mig ett dugg. Välkommen btw, haha! Du kommer ha massor av skoj och uppdrag framför dig, uppdragen du har tillgång till nu är bara en ytte pytte liten del av alla dom som finns.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Maleficum
3/4/17, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Har redan kommit en bit på väg (trots att jag bara spelat typ tre dagar :P Har lyckats laga bron och tagit mig vidare åt det hållet och blev precis level 7.

Tack för välkomnandet! Är alla här på i Fokus på samma server eller varierar det?

En purfärsk skärmdump på "mig" och min ädla springare ;) och såklart så var det ju tvunget att ha med sig en smart kanin också på äventyren (för vad skulle jag göra utan mina smarta kaniner? Bruka dessutom alltid ha en kanin som sprang efter mig när jag spela WoW så det är ju en tradition man måste hålla på när man inte kan välja sina egna namn).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
3/6/17, 5:06 PM
#12

Fortsätter väl på samma tråd istället för att starta en ny. Gjorde en quest där Butlern på vingården körde iväg i en bil. Fick nu en quest där jag ska prata med honom men har ingen aning om vart jag ska hitta honom nu. Kan inte hitta honom på vingården.

Och det som väl stör mig mest just nu är att questsen försvinner ur loggen när man loggat ut (något störande eftersom jag hade anslutningsproblem idag och fick därför göra om vissa quest flera gånger eftersom jag inte han lämna in dem innan jag blev utslängd ur spelet).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/6/17, 5:16 PM
#13

#12 Där tror jag det har blivit en liten miss från SSO-teamet allt eftersom nya uppdrag har petats in i spelet. Butlern är försvunnen, han kommer tillbaka men jag vet inte vilket uppdrag du får fortsätta med eller gå igenom för att han ska vara tillbaka på Vingården.

Uppdrag som man har påbörjat men inte avslutat får man börja om med om man loggar ut (eller blir utkastad pga nätverksfel).


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
3/6/17, 6:04 PM
#14

Okej. Får väl försöka komma ihåg vart jag plockat upp det uppdraget nån annan dag då… Har inga quest kvar att göra idag, får hoppas han dyker upp imorgon då.

Jo, märkt det ju. Är riktigt irriterande som sagt! Fattar inte varför det ska vara så? Är så van att samla på sig guest och sen göra dem i den mest logiska ordning men kunna logga ut och ta pauser utan att behöva ta sig tillbaka till alla queststarter hela tiden.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
3/10/17, 8:51 PM
#15

Vet inte om det är en bugg eller meningen men de senaste questen jag gjort nu syns inte i questloggen över huvud taget (hade glömt jag hade en quest till och med som jag bara hade turen att råka rida förbi personen jag skulle till när jag var på väg till ett annat ställe)? Nån annan som varit med om det?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/10/17, 9:03 PM
#16

Kommer du ihåg vem du pratade med och vad uppdraget handlade om?

Jag har inte råkat ut för att uppdrag inte syns i loggen vad jag kan minnas.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/10/17, 10:03 PM
#17

Det hände med alla nya quest jag tog efter att jag tog nån med massa djur som skulle transporteras runt till folk (märkte då att questen inte syntes i loggen men hade en kanin kvar som det ju stod vems det var) alla quest efter det (som inte var dailys som jag gjort tidigare dagar) syntes inte i loggen (var bla nåt med något spel och sen massor i "storstan" för där hade jag inte gjort några tidigare idag. Var en hel del så minns inte alla). Kändes väldigt skumt. Får se imorgon om jag råkar ut för samma sak eller om det löst sig då.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/11/17, 9:25 AM
#18

#17 Mysko, mysko, verkar vara mycket buggar som spökar nu. 😕
Om det är samma sak idag så skicka ett mail till Supporten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/11/17, 11:55 AM
#19

Hade tänkt att jag väl får göra det isf. Men ville kolla här först om någon annan varit med om samma sak (kändes konstigt men vem vet, kanske var menat att det skulle varit så ;)). Måste ta en promenad med vovvarna först innan jag kan testa.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

smellcaramell
3/11/17, 7:44 PM
#20

Mina quests försvinner också då och då, oftast när jag spelat "en stund", alltså inte om jag bara snabbspelar typ 15-20 min utan längre. Rätt jobbigt om man accepterar många quests och tänker att man tar de "område för område" tillslut kommer man ihåg typ 1/3 av de man accepterat.. Ibland kan jag även se 3-4 quests men vet att jag accepterat kanske 6 st, gör jag klart ett av de som inte syns så försvinner ett annat..

Annons:
Maleficum
3/11/17, 8:02 PM
#21

Okej. Jobbigt du också haft problem. Idag gick det bättre för mig. De quest jag behövde kika igen på fanns i loggen (men hade många kedjor och fanns inte så många att ta samtidigt idag så blev bara ett fåtal åt gången ändå). Var ändå inloggad under lång tid (för min bror och brorsdotter kom mitt i spelandet så när jag underhöll henne fick min bror springa lite då och då med min häst så den inte skulle logga ut medan han fixa lite saker åt mig på datorn).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
3/15/17, 1:08 AM
#22

Har en ny fundering nu ;)

Får man "veckopeng" även om man inte är inloggad eller måste man logga in den dag man ska få eller får man efter att man varit inloggad sju dagar (alltså en vecka) eller hur funkar det?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/15/17, 6:51 AM
#23

#22 Alla som är Star Riders får sin veckopeng varje lördag automatiskt, oavsett om man varit inloggad varje dag eller ingen dag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/15/17, 10:52 AM
#24

Vad bra =D Är sista dagen idag (tror jag) på mitt test Star Rider och vet inte riktigt hur jag ska göra efter det går ut…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/15/17, 12:54 PM
#25

Ah, svårt det där om man inte känner sig riktigt såld på spelet,
har du använt dessa värdekoder som ger gratis Star Rider:
STARRIDER4U - 5 dagars Star Rider
VINTER - 15 dagars Star Rider och 200 Star Coins

Hoppas du blir kvar på Jorvik!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/15/17, 1:33 PM
#26

Mitt största problem med det är just att questen inte är kvar om man loggar ut (får tyvärr nätverksproblem ibland och blir utslängd och det är väldigt irriterande när man gjort flera quest men inte hunnit lämna in dem än).

Och eftersom jag just nu inte har någon inkomst alls så kan jag ju inte heller slänga pengar på vad som helst om det inte känns som något man verkligen vill hålla på med.  Fyller dock år snart så kanske man skulle kunna lägga upp ett lifetime på önskelistan.

Får se hur jag gör.. Får se hur mycket jag saknar det efter idag också :P Vad är högsta level man kan bli just nu? Och vad finns att göra när man levlat färdigt?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/15/17, 1:55 PM
#27

#26 Ja, kasta upp Lifetime på önskelistan!
Just nu är högsta level 20. (Det är endast dom som spelat från början när SSO släpptes som har nått den leveln.)
Jag började spela i jan -16 och är nu i level 19 och har gjort allt som finns att göra i uppdragsväg.

När man inte längre har några nya uppdrag så kan man roa sig med att levla hästar, slå sin egen bästa tid eller försöka få Dagens/Veckans/Månadens Bästa Tid på ett eller flera lopp, göra dom dagliga för att tjäna pengar och köpa nya kläder/utrustning, umgås med vänner/klubb, fota bilder, ge sig ut på en långritt runt ön, hitta på egna "utmaningar"; tex se hur snabbt man kan ta sig från en punkt till en annan och sen försöka slå sin tid, man får vara lite påhittig helt enkelt.

Som tur är kommer det nya uppdrag (inte vid varje onsdagsuppdatering dock), SSO har också återkommande eventuppdrag vid tex Alla Hjärtans Dag, St Patricks Day, Påsk, Midsommar, Halloween, Jul, Jorviks egen modevecka hålls en gång på vår/höst, Jorvikstallet har öppet hus varje höst och SSO firas med födelsedagsparty i november (om jag inte minns fel).

Summa summarum: Det kan bli lite att göra mellan dom nya uppdragen när man är en eremit som jag, men jag har aldrig ångrat att jag köpte Star Rider Lifetime.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
3/15/17, 4:29 PM
#28

Okej. Då är det en bit kvar då (är level 13 nu, antar hästen inte levlar mer förrän jag levlar igen för den har fastnat på level 15) och det börjar bli lite ont om gula quests att göra (fast har ju några områden kvar jag inte ens kommit till än).

Är också lite eremit när jag spelar ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/15/17, 4:35 PM
#29

Ja, stegen mellan levlarna blir längre och längre, så du har mycket roligt kvar!
Hästens maxlevel är level 15.

Gah, hade jag bara haft råd hade jag gärna gjort ett till konto (med lifetime) bara för att få göra om alla uppdrag… 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

silverfiisk
3/15/17, 5:01 PM
#30

Lånar tråden lite:) Jag håller på med skattjakten hos James och har nu en hel karta, men jag kan inte komma på vart skatten finns. Vet någon av er?

Maleficum
3/15/17, 5:07 PM
#31

Är flera steg på den. först ska man till en lös sten i muren i fort pinta (tycker dock kartan var svårtolkad) och där får man ledtråd till nästa bit osv tills man slutligen kommer till skatten.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

silverfiisk
3/15/17, 5:09 PM
#32

#31 tack! Hittade den precis:)

Herveaux
3/15/17, 5:13 PM
#33

#30 Esme Silverforce kommer till undsättning! 🙂http://monokerus.se/2015/september/mississippi-jones-skattjakt.html
I video #67 börjar skattjakten med en hel karta.
(Videon är filmad innan Fort Pinta fick en uppdatering om du undrar varför det inte ser likadant ut som det gör idag.)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/17/17, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Så…. Det fick bli ett lifetime iaf :P Och passa på att köpa loss min lilla Babycake. Hade egentligen velat ha en arab men ibland blir man lite mer kär än man tänkt sig. Sen ska det ju såklart bli en Fjording så fort jag kommer dit!

Trots att Babycake är 5 levlar under Mooncloud så slog vi mitt tidigare rekord på både Moorlandbanan (höll på att skriva Moorwell innan jag insåg att det är ju där jag bor i det andra spelet jag spelar :P) och Pole bending banan.

Dock känns animationen bakifrån i galopp lite konstig men man vänjer sig väl.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
3/26/17, 5:28 PM
#35

Vet inte om man fortfarande räknar sig som nybörjare nu eller när man slutar med det :P

Men funderar på när man kommer till nästa område? Läst att man ska kunna komma till Gyllenåsarnas dal när man är level 14 och är mer än 14,5 level nu men fortfarande inte fått några quest eller liknande för att få komma dit :(

Sen fundera jag på om det är värt att byta hemmastall och isåfall vilket stall som är smartast att ha som sitt "centrum"?

Och om nån vet vad Fjordingarna kostar när man väl kommer dit? SÅ jag vet hur mycket jag ska spara ihop ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/26/17, 7:09 PM
#36

#35 Nu har det kommit en del nya uppdrag som har packats in i levlarna innan man kommer in i Gyllenåsarna / Dinodalen, så nu är det nog runt level 15 som du kommer till nya områden.
Jag öppnade Gyllenåsarna och Dinodalen på samma speldag.

Det kan absolut vara värt att byta hemstall, beroende på vad man vill ha nära till hands "hemifrån". Tex tycker vissa det är bäst att bo på Vingården / Steves Gård för att det ligger centralt på kartan, andra tycker Fort Pinta är bäst för det är nära till alla färjorna. Jorvikstallet är poppis bland dom som har spelat dom tidigare spelserierna eftersom det är i Jorvikstallet hela spelserien börjar.

Själv bor jag i Gyllenåsarna för att jag fick "hemmavibbar" när jag kom dit första gången. Tycker det är skönt att det är ganska lugnt med folk där så man inte startar spelet i ett folkhav. Sen ligger det rätt så nära färjorna (förutom den till Sydhoven).

Fjordingarna kostar 780 Star Coins.
Innan du kan lägga vantarna på en så måste du bekanta dig med Kallterna, Dinodalens egna urbefolkning, Dom vill veta att du är en pålitlig filur innan dom säljer en av sina kära hästar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/26/17, 7:22 PM
#37

Attans då, Jag som hoppats på att få komma till ett nytt område nu på en gång :P Men gott om tid då att samla på sig tillräckligt med star coins för en fjording.

Var min tanke också med Fort Pinta att det är nära färjorna men gillar inte riktigt det stallet av nån anledning som hemma stall :P Men om Gyllenåsarna är nära färjor också så kanske det är en ide när man kommer dit.

Längtar till Dinodalen (och inte bara för Fjordingarna finns där), Arkeologen i mig vill börja gräva lite! ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
4/6/17, 1:09 PM
#38

Kom in i GÅD idag! =D Älskar fiskebyn!  Får känslan att vara nere på landet av att vara där (har landställe på västkusten).

Blev dock lite knas vid Wolf Hell Inn. Fick quest dit från Dinodalen och kom siffror för att få ökning till fraktion men stod inte till vilken och blev ingen förändring i stapeln för varken dinodals fraktionerna eller wolf inn fraktionen :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
4/6/17, 1:39 PM
#39

#38 Yay, välkommen hem till mig! ❤️ (Har hemstallet hos Gyllenbladet i GÅD.)
Håller med, känns väldigt västkustigt och mysigt.

Ah, jag tror det där är en bugg som har legat och skräpat länge nu, tror även någon fick upp att man samlade rykte till Aideen´s Beskyddare, tokigt, tokigt.  🤪


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
4/6/17, 3:03 PM
#40

Ja, lite tokigt att få rykte med någon helt annan än vart man håller på!

Fått nån knasig bugg två gånger nu också att när jag avslutat en tävling (när tidresultatet ska dyka upp) så har jag sen inte kunnat röra mig eller nåt sånt. Kan öppna menyerna med musen men inte med kortkommandon. Blir bra om jag loggar ut och in igen men kan inte göra om tävlingen då (och har ju inte kunnat lämna in den innan eftersom jag inte kunnat röra mig). Har skickat en bugg anmälan om det så hoppas det blir fixat.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Eyebulb
4/6/17, 7:00 PM
#41

För mig har det blivit så runt en ny uppdatering. Och det tror jag kan bero på att servern är lite belastad. Kanske, eventuellt. Såklart en gissning, men i och med att det verkar vara vid liknande tillfällen gissar jag på det. Hände mig t.ex. igår ;P

Annons:
Maleficum
4/6/17, 9:56 PM
#42

För mig hände det igår och i förrgår så både precis före och efter uppdatering i mitt fall.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
4/7/17, 12:12 AM
#43

En ny (kanske lite udda) fråga. När på dygnet blir det ny dag i spelet? Alltså när alla uppdrag blir uppdaterade och man kan fortsätta med dem som har tidspaus? Måste man logga ut och in också för att det ska uppdateras eller görs det automatiskt ändå?

Har iaf märkt att om jag tagit hand om min häst en dag och sitter och spelar in efter tolvslaget så blir det aldrig riktigt nollställt och det står att jag gjort dagens skötsel när jag sen loggar in senare på dagen (men då är alla quest uppdaterade).

Japp jag är en liten nattsuddare ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
4/7/17, 9:13 AM
#44

Jag ställde samma fråga här på forumet, här har du svaret.  

Sköter du om dina hästar själv eller köper du stallhjälp?
När man köper stallhjälp 1 dag på tex en måndag (innan man gjort dagens hästskötsel) så tar stallflickan hand om hästarna både på måndagen och tisdagen.
Sköter du om hästarna själv (efter kl 24 men innan 03) så har du svaret i länken, att det då räknas som att uppgiften är gjord för "dagen efter" fast det inte blivit en ny dag i spelet ännu.

Jisses, det där måste vara det mest trassliga svar jag nånsin givit på iFokus. 😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
4/7/17, 12:34 PM
#45

Ah, tänkte inte alls på att söka och se om någon redan frågat det. Visar ju bara hur hjärnan inte är så funktionsduglig på natten. Intressant att det räknas som dagen efter innan nya dagen börjar. Men bra att veta eftersom jag ofta spelar runt tolvslaget :P

Sköter bara om dem själv. Men bra att veta hur det funkar med stallhjälp också :) Antar hon även tar hand om hästen man rider? Eller måste man vara placerad i stallet för det?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
4/7/17, 1:48 PM
#46

Äsch, iFokus sök-funktion tycker jag kan vara lite sisådär hjälpsam så lika bra att fråga istället.

Jag tyckerom att spela på natten, underlättar när man jagar stjärnor eller leker arkeolog då det man letar efter syns mycket bättre i mörkret.

Jajamensan, stallflickan tar hand om alla hästar du äger, även den du sitter på och dom som står ute i hagen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
4/7/17, 4:49 PM
#47

Tyvärr är den väl inte alltid den bästa men ibland kan man ju hitta vad man söker (om man har tur ;))

Tycker det är lite skönt att det inte är så mycket spelare online på natten heller. Blir lite lugnare (får konstant invites till ridklubbar, vänlista och grupper när man är nära annats folk). Vill ju helst vara med i en klubb med äldre spelare (så man slipper känna sig så gammal) men inte det lättaste att hitta.

Vad bra :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

silverfiisk
4/7/17, 7:15 PM
#48

Idag när jag loggade in så såg jag att det fanns ett gult uppdrag i fiskebyn, men jag har inte ens kommit in i det området än? Har det blivit så för någon annan eller är det en bugg?

Annons:
Herveaux
4/7/17, 7:24 PM
#49

#48 Jag tror att det är en bugg även jag råkade ut för innan jag kom in i GÅD, troligtvis är det Hästmarknaden du ser på kartan, den är i Fiskebyn den här veckan.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
4/7/17, 8:31 PM
#50

Märkte att jag fick det till hästmarknaden i fiskebyn när jag var över en viss level (kanske var när man förut kunde komma in dit?).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
4/8/17, 11:54 AM
#51

Yey! Idag får jag köpa min Fjording! Ohh… vilken ska man välja, så många fina färger 🤤

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
4/8/17, 12:51 PM
#52

#51Haha, förstår känslan! 😍Visa gärna bild på vilken det blir sen!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
4/8/17, 2:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Säg hallå till Strawberrysurprise! Blev den rödblacka till slut, men är sugen på en musblack och den gulblacka också så de kanske flyttar in i framtiden också. Saknar dock min lilla Babycakes bokande han gör när man försöker hoppa stillastående (finns det andra raser än mustang som gör saker när man står still och trycker på hopp?) och hans slide stops. Hon har också fått låna Babycakes utrustning då jag inte införskaffat något annat, även om hon också passar i lila men kanske inte riktigt den rosa blomman) lika bra än (håller just nu på att byta min egna utstyrsel) och såklart fick ju den smarta kaninen hoppa över och följa med. Finns det en bra lila westernsadel i spelet än? Vill hellre ha en western än engelsk men inte hittat nån snygg med rätt stats än :/

Just nu är vi runt och tävlar oss upp i levlarna och gör dagens gula uppdrag. Åker ju till landet imorgon så vet inte om jag kommer kunna spela något tills jag kommer hem tyvärr :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
4/8/17, 3:03 PM
#54

Naaaw, så fin hon är! ❤️

Lipizzanern gör en levad när man står stilla och trycker på mellanslag.
Annars har det inte kommit så många unika funktioner för hästarna ännu.
Islandshästarna töltar när man håller in…shift tror jag det är.

Eftersom jag har så dåligt minne så använder jag alltid Star Stable Databse-sidan när jag är på jakt efter nästa inköp.
Här kan du söka efter alla lila sadlaroch vilken sadelmodell du vill ha. http://starstable.bplaced.net/db/se/equipment.html

Låter mysigt att fara ut på landet, men skulle helt klart sakna SSO och mina hästar under tiden. Löjligt hur fäst jag blir vid dom små liven. 😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
4/8/17, 8:31 PM
#55

Jo, konstigt hur man kan sakna dem (jag som ändå har fullt med riktiga djur runt mig också :P). Kan fortfarande sakna alla mina pets jag har i WoW (var hunter så hade både pets som slogs med mig och även små samlar pets som de senare fixa egna tävlingar för, hade massor av dem såklart). Spelar ju även Lucky Lapine (kaninavelsspel) och är inge skoj när ens favoritkaniner blivit för gamla och dör (men alltid skoj när man får nya kulla med små bebisar).

Sett lipizzanerna tror jag och läste om islandshästarna. Är ju synd inte alla raser har sina egna små egenheter de kan göra om man använder mellanslag vid stillastående (men kanske blir för jobbigt för dem att fixa till i efterhand).

Brukar använda den sidan också att söka saker men tycker den är lite jobbig att hantera tyvärr (och vet inte hur bra den uppdateras heller?).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Herveaux
4/8/17, 8:53 PM
#56

Jag har aldrig spelat WoW, men blir ju helt klart nyfiken när man hör folk berätta om det.

Vi får se om det kommer mer små unika egenheter för fler raser när dom kommer med en uppdaterad design. Vore lattjo! 👍

Sist jag kollade så uppdateras databasen samma dag eller ett par dagar efter att det kommit nya kläder eller ny utrustning till spelet, så jag skulle säga att sidan hålls uppdaterad.
Sidan verkar vara en poppis lathund så det skulle nog bli ramaskri om dom slutade uppdatera. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
4/8/17, 11:04 PM
#57

WoW är väldigt roligt men tyvärr också väldigt tidskrävande och allt för lätt att fastna i, iaf för mig. Sen är det ju lite mer kostsamt eftersom man, förutom att köpa spelet och expansioner, måste betala månadsvis och har för mig det ligger på tyo 150kr i månaden eller nåt sånt (iaf när jag spela för länge sen). Har haft paus i det tidigare för att återuppta det ett tag för att sen pausa igen eftersom det känns som det tar för mycket tid (och har just nu inte råd med det heller). Ofta har det varit att jag och min särbo spelat tillsammans med olika bekanta vilket ju är lite trevligt, första Guildet jag var med i var för enbart svenska och norska och det anordnades några irl träffar (alltid lite mysigt att sitta och lyssna på norrmännen när man gjorde raids). Andra Guildet jag var med i när jag återupptog det (eftersom de flesta från första slutat spela) var mer blandat iaf från england och sverige (vilket gör att min första reaktion är att svara på engelska när någon skriver något i sso chatten även om de skrives på svenska i den). Kommer väl kanske ta upp WoW spelandet i framtiden, vem vet :P men lär inte bli än på ett tag.

Bra att veta den uppdateras så fort då =D Får sätta mig och leta där nån dag då efter lämplig utrustning.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 2:55 PM
#58

Om mindre än fyra månader så har jag spelat i två år!

Har hänt mycket sen jag påbörjade min resa, både i mitt egna spelande, hästar som flyttat in och själva spelet i sig har ändrats en del.

Och precis som då så hade jag extremt problem med att välja färg på fjordingen jag skulle skaffa!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Gjorde fotouppdatering på alla mina hästar idag :) Passa på att använda den vintriga spolspiltan.

Ska se om jag kommer ihåg i vilken ordning jag införskaffa dem små krabaterna :)

Först ut är ju såklart starthästen Mooncloud! Lite skillnad från när jag börja spela #11 Har fått en regnbåge som kompanjon också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Därefter skaffade jag ju min lilla mustang Babycake #34 fast jag hade satt mitt sikte på en arab. Fortfarande en liten buse och har numera Mini Zee som en kompanjon! Och har fortfarande samma sadelväska!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Därefter kom ju den gamla fjordhäst modellen, den rödblacka Strawberrysuprise #53 som just nu har fått julutstyrsel och har den lilla vinterekorren som kompis. Hade från början utstyrseln som ju Babycake numera har (tycker Babycake passa bättre i den). Inte helt hittat en utstyrsel jag är nöjd med än (har haft sin original utrustning ett tag men kan inte hitta passande väska och eventuella benskydd som passar).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Därefter tror jag nog minsann det var lilla welshen Lemonpie som flytta in (då jag behövde en ponny till ponnyloppet). Av nån anledning föredrar jag den utan benskydd (även om jag har ett par som passar utrustningen) men skulle kanske behöva leta nytt schabrak då det känns lite för mörkt. Har en vit mistfallekorre som kompis.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
12/15/18, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Nu under denna period har jag lite svårt att minnas ordningen på hur hästarna kom hem till stallet men tror det var Spirit som leta sig in i stallet som ett oplanerat tillskott. Var först lite velig över honom men den så hamna han här iaf även om han mest står och hänger längst bak i stallet…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Därefter tror jag nog det var min islandshäst Peppermint som flytta hit (nån gång efter att isisarna fick sitt egna lopp). Svårt att välja färger men då det inte blev en musblack fjording fick det bli en musblack islandshäst! Och en röd liten ekorre följer med på alla äventyren!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Och nu var det väl Connemaran som var den nyaste rasen som kom till spelet och ganska direkt flytta en in (ångrar dock lite att jag inte vänta för blev lite sugen på en av de andra färgerna som dök upp senare men så kan det gå). Då jag under perioden ridit massor på ridskolans lilla connemaraskimmel Dream Catcher fick min nyinflyttade häst såklart heta Dreamchaser (då catcher inte finns i spelet). Den lilla jorviska ekorren skuttar gärna med bredvid när vi är ute på turer.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#66

Och nu kom de jorvikiska urhästarna på besök och den regnbågsfärgade lilla RainbowShadow flytta hem hit tillsammans med sin mini kopia!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Därefter kom ju den underbara Nordsvensken! Och lilla Northstar flytta in! Dock behöver jag köpa in ny utrustning då mitt nyaste tillskott fått överta den (#69). Och den röda lilla misträven följer oss på alla våra äventyr!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Under Halloween flytta lusitanon Braveheart in och Galloper Thompsons utrustning tyckte jag passade riktigt fint så den har fått behålla det. Och för tillfället är det den lilla truten som håller Braveheart sällskap.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/15/18, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Idag beslutade jag mig äntligen för en fjordingfärg av den nya varianten! Fick bli den mörka musblacka fjordingen som flytta in och för att fälja det fruktiga temat min andra fjording hade så fick den heta Blueberry! Och just nu har den bara utforskar utrustning med sig men funderar på att låta en av de grå sälarna flytta in i sadelväskan. Snodde Northstars #67 utrustning (som jag egentligen älskade till Northstar men tycker den passar bra på Blueberry också så tror Northstar får byta).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
12/15/18, 8:44 PM
#70

Det har blivit en del hästar under två års speltid, en del planerade sen länge andra har blivit ett hastigt beslut och raser jag planerade för från början har fortfarande inte flyttat inte (som araben :P).

Lite skoj att ha denna tråd då jag ju har stenkoll på när jag börja spela och hur förvirrad och vilsen jag var över vissa saker (som numera känns självklart). Svårt att sitta och spela nu och inte känna som att man alltid vetat allting!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
12/16/18, 1:51 AM
#71

#64 Nu förstör ju du mina planer! men vart finns islandshästarna? 😍 Visste inte att det fanns islandshästar i SSO med, det är ju min favoritras i verkligheten! Klart jag behöver en 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Morötterna
12/16/18, 9:36 AM
#72

#71 jag letar också efter dem! Behöver en nu!!! XD

Herveaux
12/16/18, 11:00 AM
#73

#71 #72 Islänningarna finns i New Hillcrest i området Epona. 

Visste ni att SSO-fluffisarna kan tölta också…?😉


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
12/16/18, 11:32 AM
#74

Tydligen ska tölten vara en användbar grej också när man göra alla uppdrag där man ska frakta ömtåliga saker! Tydligen ska man kunna tölta hela vägen med grejerna utan att de tar skada ;) Så man slipper skritta hela vägen eller köra snabbt en bit och vila för att "skademätaren" ska gå ner.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
12/16/18, 11:50 AM
#75

#74 Jajamensan, den bonusen får man med en töltande kompis. 
(Hade jag helt glömt, tack för påminnelsen!)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

molam
12/16/18, 12:55 PM
#76

Okej sorg igen…. Mina Frisiska sporthästar finns i Epona… och nu också Islänningarna, har ju inte kommit till Epona 😭

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Maleficum
4/10/19, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Har upptäckt att jag av nån anledning främst har ljusa hästar i mitt stall! Känns som det börjar bli dags för en svart eller mörkbrun häst att flytta in :P

Önskar att den nya leverfuxen var en Lipizzaner istället för en Lusitano (är lite anti att ha flera hästar av samma ras och jag har redan en lusitano. Undantag för mig 'r fjordingen där jag har en gamma och en ny variant) för den var riktigt snygg i färgen!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
4/10/19, 3:24 PM
#78

#78 Ska vi byta lite pållar med varandra? Mitt stall är rena mörkret så jag måste bli bättre på att införskaffa lite ljusa hästar. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
4/10/19, 4:30 PM
#79

#78 Hade varit lite skoj om man kunnat låna och låna ut hästar till varandra :) Bra grej också om man vill testa på en ras man inte redan har innan man köper en också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vrilen
4/10/19, 6:59 PM
#80

Mitt stall har bokstavligen alla regnbågens färger 🤪🌈

molam
4/11/19, 2:41 PM
#81

Har också mest ljusa färger xD Men har 6 Lussar, i vote for more lussar xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
4/11/19, 7:55 PM
#82

#81 Är mest kär i flertalet av mustangernas färger så skulle jag mot förmodan börja skaffa fler av en ras blir det nog mustanger i förstahand :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Alessie
4/17/19, 3:52 PM
#83

Jag har typ 50 hästar och inte en aning hur många som är ljusa och mörka xD

Annons:
Maleficum
10/4/20, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Var ett tag sen jag skrev något i denna tråd. Häst antalet har ökat lite sen sist men de är fortfarande majoriteten ljusa hästar :P

Passade på att ta nya foton på alla hästarna med deras nuvarande utrustning så det kommer presentation för dem alla.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Mooncloud är såklart först ut.

Såklart så är utforskar utrustning passande för starthästen som ska vara med på alla huvuduppdrag!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Min andra häst Babycake är fortfarande en favorit trots att mustanger inte hör till de senaste modellerna och jag känner mig lite ambivalent när det kommer till en eventuell uppdatering av rasen.

Har fått sällskap av en liten katt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Strawberrysurprise med sin julutrustning och julekorre! Var min tredje häst då fjording alltid varit en av mina favoritraser.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Welshen Lemonpie var min fjärde häst då jag gått med i en klubb där ponnyer var klubbhästar.
Sällskapas av lilla mini Zee.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Sen dök Spirit upp och han blev femte hästen i stallet.

Han flytta nog mest in eftersom han bara fanns under en begränsad tid.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Som nummer sex i stallet blev islandshästen Peppermint.
I sällskap med truten så är det kaptenstema som gäller.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
10/4/20, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Nummer sju är connemaran Dreamchaser med sin ekorre kompis. Är nog den häst som haft samma utrustning under längst tid.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#92

Nummer åtta i stallet blev Rainbowshadow en av de gamla urhästarna. Såklart i sällskap med en mini kompis av sig själv i magisk form.
Egentligen inte så förtjust i dem men barnen i min närhet är extra kära i regnbågsfärgade hästar och allt som kan tänkas likna en enhörning.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Northstar med sin misträv kom in som nummer nio och nordsvenskarna är nog fortfarande en av favorit typerna i SSO. Tycker dem lyckades riktigt bra med dem!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Helt plötsligt flytta lusitanon Breavherat in och blev då stallets tionde häst!
Har sällskap av lilla spindeln som är så blyg att den börjat gömma sig i sadelväskan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

När äntligen de nya fjordingarna kom så blev det självklart att häst nummer elva, Blueberry, flytta till stallet!
Fick snabbt sällskap av en liten terrier!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

När den lilla texas bluebell kikade förbi så fick lilla Bluemoon bli häst nummer tolv. Numera i sällskap av den blå ugglan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#97

Under julfirandet fick den lilla fawncy Tigerlily flytta in tillsammans med den vita terriern och som nummer 13 har den blivit en av mina absoluta favoriter även då jag egentligen inte är så förtjust i de magiska hästarna.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
10/4/20, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Sen blev det lång paus innan en ny häst dök upp i stallet, denna gång en quarter vid namn Timelord.
Nummer 14 i stallet och inhandlades främst då den påminner mig så mycket om en häst i stallet där jag rider.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/4/20, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Sist men inte minst, nummer 15 till stallet, kom runspringaren Runegalaxy tillsammans med ugglan att flytta in.

Nu väntar jag med spänning över de nya vildhästarna och hur de kan tänkas komma att få för färger.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/9/20, 5:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Kan inte förstå att nästa år är det fyra år sedan jag började spela SSO! Känns inte alls som jag spelat så länge!

Har ju helt klart hänt en del sen jag börja (och kan förstå att det är väldigt skillnad för dem som spelat sen spelet var nytt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
10/9/20, 5:09 PM
#101

#100: Snart 4år?! Wow (hjälp) vad tiden går fort när man har roligt! 😁


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
10/9/20, 5:11 PM
#102

#101: Verkligen! Hade det inte varit för denna tråd hade jag aldrig trott jag spelat så länge!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/2/21, 6:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

#34: Fyra och ett halvt år senare (ungefär) och araben jag planerade att bli min första häst har äntligen flyttat in typ 22 hästar senare :P
Lilla DesertDream, välkommen i gänget!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/17/21, 11:31 AM
#104

Dags för uppdatering av hästpresentationerna! Gjorde det så fint i inlägg #85 till #99 och hade tänkt fortsätta när nya hästar kom till stallet men sen glömde jag helt bort det och senaste tiden har det fullkomligt exploderat med nya hästar som flyttat in!

Nu har jag äntligen haft en ny fotosektion med de nya krabaterna.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
11/17/21, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#105

Som nummer 16 in i stallet kom min lilla tombhoof Grimghost. Som den osteolog jag är var det ju självklart att både en skeletthäst och skelett katt skulle flytta in!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/17/21, 11:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

En av mina absoluta favoriter flytta in som nummer 17. Den jorviska urhästen Wildrabbit med sin kaninkompis! Är helt förälskad i urhästens modell och rörelse, speciellt deras trippande trav!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/17/21, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#107

Även fast curly modellen inte är min favorit så flyttade det in en heidrun vid namn SnowDrop tillsammans med sin pingvinkompis som nummer 18. Hade älskat den om det varit en annan modell då jag gillar denna typ av mer diskret magisk häst (i stil med fawncy).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/17/21, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Eftersom man fick så mycket xp till hästen under julen fick även embermane Wildfire flytta in som nummer 19.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/17/21, 11:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Efter mycket velande över färg så flyttade äntligen ett gotlandsruss in och häst nummer 20 blev Mindy! Helt klart min favoritponny i stallet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/17/21, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Som en älskare av percheron hästar i verkliga livet så blev det ett självklart val att införskaffa en liten Mini som nu fått sällskap av en korp. Nummer 21 i stallet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

  • Redigerat 11/17/21, 11:42 AM av Maleficum
Maleficum
11/17/21, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Födelsedag med en söt liten födelsedagskanin som självklart fick göra sällskap åt själaspringare Wildsoul som nummer 22 i stallet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
11/17/21, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Födelsedagshästen blev dock snabbt utkonkurrerad av den efterlängtade arabhästen Desertdream som spatsera in i stallet på en 23:e plats i sällskap av en vit korp. 4,5 års väntan på en passande arab till stallet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/17/21, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#113

Och det senaste tillskottet (men lär knappast bli det sista) är häst nummer 24. Skymningsspringaren Ravensong med sin beniga korp kompis.

En litet undantag gällande namnen men som man säger, inga regler utan undantag ;)

Nu är frågan vad härnäst kommer flytta in (och om jag kommer komma ihåg att uppdatera här då).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/10/21, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#114

Som nummer 25 flytta en Shadowshield vid namn DesertRose in. En häst jag fortfarande är väldigt ambivalent till om jag faktiskt gillar eller inte. Äntligen har också en av sälarna fått sig en kompis att följa med på äventyr med.

Över lag är jag inte superförtjust i den men det är något med ansiktet jag ändå fastna för (både i magisk och icke magisk form). Tycker den passade super i Minis utrustning så nu måste jag hitta något nytt till Mini (#110) att ha.

En ny islandshäst står på tur som då kanske flyttar in nästa år. Annars hoppas jag det inte kommer några fler hästar jag vill ha på ett tag nu för känns som jag varken har plats eller råd för några fler nu på ett tag!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/13/22, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#115

Dags att uppdatera nya hästar igen.

Nummer 26 i ordningen är Proteus vid namn Mouse.

Älskar den icke magiska zebrafirmen! Rider sällan med magiska formen men det skadar ju inte att drakfisk är en av mina drömfiskar att ha om jag hade haft saltvatten akvarium.

Animationen när den står och sover och rycker till lite är också supergulligt.

Får för tillfället sällskap av Ninni kanin.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

  • Redigerat 11/13/22, 12:47 PM av Maleficum
Maleficum
11/13/22, 12:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#116

Som nummer 27 flyttade Nemain med namn DemonSong in.

Ger helt klart vibbar till WoWs warlock mount.

Gillar hur det ser ut som lava som rinner på baken.

Såklart med sin passande ugglekompis!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/8/23, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#117

Nummer 28 i stallet är SnowOrchid.

Gillar snön på den fast känns lite konstigt att ha den effekten på när man inte rider runt i snön.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/8/23, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#118

Som nummer 29 fick även enhörningen MorningGlory flytta in.

Kunde inte motstå helt enkelt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
isidora_sweetbird10
1/16/23, 8:51 PM
#119

#1: Nu för tiden i spelet ska du få lära dig hoppa innan du får komma ut och träffa bobcats. Jag fick nyss reda på detta då jag skapade ett extra konto 😉

Herveaux
1/16/23, 11:25 PM
#120

#119: Stämmer bra. Mitt svar i #1 skrevs för 6 år sedan så det har hänt en del i spelet sen dess.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
1/16/23, 11:41 PM
#121

#119: Precis, men som Herveaux nämner så är starten på tråden 6 år gammal så mycket har hänt :) är bara jag som updaterar med mina nya hästar för det är skoj att kunna få tillbaka och se ungefär när de kom in i stallet.

Tänka sig att det snart är 6 år sedan jag började spela!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
3/7/23, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Efter Morning Glory (#118) så har nu Misty flyttat in och gett Mindy (#109) lite russ sällskap. Eftersom det var ett av russen jag var sugen på när de kom kunde jag inte motstå att låta den flytta in nu när de var rea!
Hon blev häst nummer 30 som flytta in i stallet!
Hon blev också min "6 års" present då jag nästan på dagen spelat i 6 år när hon flytta in.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
5/17/23, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Kunde inte motstå under rean och lilla appaloosan BumbleBee fick flytta in som häst nummer 31.
Har velat ha en "Pippi häst" sen start och jag såg den prickiga mustangen och gen 1 araben men det har dröjt tills nu innan det blev verklighet!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

isidora_sweetbird10
5/24/23, 9:37 PM
#124

Typ 2018 ändrade man i sso så ny ska man få lära sig hoppa med Jenna i moorland. Det är ett av de första uppdragen du får. Men har inte varit inne på sso på ett tag p.g.a att mun dator bara spammare v och onsdagens uppdatering gjorde det inte lättare😅

Hoppas denna infon kommer till hjälp🥰

Maleficum
5/24/23, 10:05 PM
#125

#124: Om du kollar i början av inlägget så ser du att jag frågade denna fråga 2017 😉 Använder numera bara tråden för att hålla kolla på mina hästar och i vilken ordning jag införskaffade dem (Men skulle väl egentligen kanske starta en helt ny tråd för det för att minska förvirringen).

Tack ändå för att du ville svara men ett tips är att alltid kika på när tråden startades för ibland puttas väldigt gamla inlägg upp av en eller annan anledning 😊

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
6/11/23, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Tiny blev häst 32 i stallet (börjar bli många nu). Hade lite svårt att välja färg på Shire men landa till slut på den svarta.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
6/11/23, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

SilverMist är nummer 33 och den färg av Paint jag sneglat på sedan de kom.

Tycker de verkligen lyckats med Paint hästarna när det kommer till både utseende och rörelse!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
6/11/23, 4:45 PM
#128

#127: Åh, så fin!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
6/11/23, 5:14 PM
#129

#128: Tycker han passade så fint i det blå, rosa och vita ;)

Önskar de kunde göra matchande sadelväskor också och schabrak (hade varit fint med prideflagg schabrak).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
6/11/23, 5:20 PM
#130

#129: Ja, verkligen. Den blå färgen passade så otroligt fint till hans grå päls.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Signur123
6/20/23, 1:40 PM
#131

#123: Jag älskar dom prickiga hästarna, så jag måste fråga var du har köpt BumbleBee? Jag har inte sett den någonstans.


Medarbetare på Skrivlust iFokus

"Så klart det händer inne i huvudet på dig, men varför i all världen skulle det betyda att det inte är verkligt?"
-Albus Dumbledore

Maleficum
6/20/23, 1:44 PM
#132

#131: Passade på att köpa under rean (när de stod i Bazar området i Moorland). Men annars tror jag väl appaloosorna står vid Starshine ranchen?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Signur123
6/20/23, 1:50 PM
#133

#132: Ja apaloosorna står där en jag har inte sett den prickiga. 😕 Men jag köper den om den dyker upp igen.


Medarbetare på Skrivlust iFokus

"Så klart det händer inne i huvudet på dig, men varför i all världen skulle det betyda att det inte är verkligt?"
-Albus Dumbledore

Herveaux
6/20/23, 2:04 PM
#134

#133: Om du går fram och klickar på en av appaloosorna som är till salu så kan du välja pälsfärg och köpa dig en prickig kompis.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Signur123
6/20/23, 2:32 PM
#135

#134: Åh jahaaa då förstår jag.


Medarbetare på Skrivlust iFokus

"Så klart det händer inne i huvudet på dig, men varför i all världen skulle det betyda att det inte är verkligt?"
-Albus Dumbledore

Maleficum
10/12/23, 4:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#136

Redan på häst 34 med AncientSong. Var lite velig redan förra året att skaffa en Laverna men i år gjorde jag slag i saken.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/10/23, 9:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#137

Redan på häst 35. Kunde inte motstå Audra så NightSong fick snabbt flytta hem till stallet när hon dök upp.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/22/23, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#138

Häst 36 blev pepparkakshästen Lebkuchen som fick det passande namnet Ginger (eftersom mina vinterhästar har blom/växt tema).

Föredrar den icke magiska formen men pepparkaksformen har vuxit sig fast lite nu så börjar gilla den mer.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/22/23, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#139

Som häst 37 fick jag äntligen hem min lilla "Pix" i stallet. Welsh ponny vid namn Pixel.

Pix var min första favorithäst och han var en Welsh som faktiskt kunde utföra bla levad och capriol (dock under tömkörning och inte med ryttare).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Herveaux
12/22/23, 5:34 PM
#140

#139: Aww! Det är något speciellt med att hitta sina IRL-hästar på Jorvik! 💜


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
12/22/23, 5:39 PM
#141

#140: Eller hur! Hade palominon haft lite mörkare färg hade den sett ut som min andra favorit (från samma stall) som var en palomino welsh (fast kategori c, eller kanske d, om jag minns rätt). Har tyvärr ingen bild på henne :(

Gillar att de även gav dem "levad" som specialrörelse eftersom Pix kunde det. Är bara synd att de nya karaktärerna ser lite för stora ut för ponnyerna :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2/9/24, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#142

MorningGlory (#118) har fått sällskap i stallet av NightGloom som blir häst 38 i stallet. Kunde inte motstå att ha en svart enhörning också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2/9/24, 12:03 PM
#143

#142: 🖤🖤🖤!!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: