Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 942 ggr
RainyDays
3/15/17, 4:47 PM

Ett önskemål

Sso är redan världens bästa spel, men det finns en sak som skulle kunna (enligt mig) göra det hur mycket bättre som helst!

Väder. Alltså, att det någon dag kan regna, storma, vara soligt, kanske blixtra och åska också? (Bonus: Att hästen kan bli rädd om blixten slår ner nära dig!) Jag har drömt om att detta ska komma till sso i flera flera år. För det mesta har jag fått den drömmen lite dödad då folk  påstår att det skulle vara alldeles för svårt att införa väder till spelet, men är det verkligen så svårt? De har ju fixat regn på FG's championat, då är det väl inte omöjligt att lägga in det typ ett tag i hela spelet? :/

Är det bara jag som verkligen vill att detta ska komma till sso? Och till er som kanske är lite mer erfarna av sånthär, är det så svårt som folk säger att inom en viss tid lägga in vädereffekter i ett spel? :)

Three.Twentyfour.Seventeen <3

Annons:
Herveaux
3/15/17, 5:06 PM
#1

Jag har önskat mig en måne med månsken om nätterna, och jag har fått lära mig att bara en sån "enkel" sak är bra mycket meckigare än man tror.

Väder låter intressant, men samtidigt så är det ju inte direkt poppis bland alla bara det är snö i spelet. Tänk då om man bara hinner spela ibland och det är världens regnstorm just då? ☔️

Jag tror många skulle bli glada om det kom väder, men jag tror också väldigt många skulle bli arga om det är "fel" väder när dom ska spela, klubben ska ha event utomhus osv. Men man vet ju aldrig vad SSO planerar för överraskningar.

Stackars SSO-teamet som aldrig kan göra alla nöjda… 🤪


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/15/17, 5:15 PM
#2

Inte lätt nej att få alla nöjda. Kan förstå iden med väder är intressant men som spelare av andra mmo spel så är det ibland rätt irriterande men vissa väder (speciellt som ger sämre sikt), men om det skulle gå att ändra i inställningarna om man vill ha väder eller inte kan ju lösa problemet med att olika folk vill ha det olika (men sen som sagt så är det väl inte så enkelt som man skulle kunna tro att få väder att funka som man vill).

Något jag skulle vilja se förändring på är dock questloggen, att quest inte försvinner vid utloggning och zoomings funktion och ändring av kameravinkel när man rider. Några andra saker jag saknar från andra mmo spel är också tydligare visande av hur mycket xp som saknas till nästa level, kunna välja saker att visa på kartan. Kunna markera quest och få upp dem i text i ena hörnet med objektivs (så man slipper gå in i loggen hela tiden när man glömt vad man ska göra).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/15/17, 5:27 PM
#3

#2 Du vet säkert detta redan, men jag skriver det iaf.
Att ändra kameravinkel när man rider: håll in höger musknapp så kan du vrida på kameran. Men det var kanske inte så du menade? 😞

Skicka gärna in dina önskemål till Supporten! Om tillräckligt många vill ha något, eller att teamet tycker det är en bra idé så ordnar dom det. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/15/17, 5:43 PM
#4

#2 Det vet jag redan att man kan men var mer tanke att kunna ändra och "låsa" den i viss vinkel (men kanske främst kunna zooma in och ut.

Får försöka ta tag i saken och göra det :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/15/17, 5:57 PM
#5

#4 Ah, då är jag med!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

EvyKiwy
3/16/17, 10:27 AM
#6

De skulle kunna Gjöra en funktion att det var typ en trollkarl i typ firgrove och gick man dit fick man typ fyra alternativ: SOLKEN REGN STORM MOLNIGT SLUMPA Och att slumpa var att det bytte väder lite då och då. ALLA NÖJDA

Annons:
Upp till toppen
Annons: