Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 1890 ggr
Herveaux
3/19/17, 12:18 PM

Fråga till 18+ spelare

Tycker ni det är pinsamt att berätta för andra att ni spelar Star Stable?

Jag är nästan lika mycket eremit utanför spelet som jag är i spelet, så jag har inte haft så många att berätta för, men det är inget jag döljer om datorspel kommer på tal. När det blir dags att söka praktik/jobb igen så kommer det stå med i min ansökan att jag är Sajtvärd för det här forumet tex. Jag är 29 år.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 6/11/21, 11:33 AM av Herveaux
Annons:
Eyebulb
3/19/17, 12:50 PM
#1

Njae. 
Beror på vem det är till. Det finns vissa jag känner som jag vet skulle reta mig för det, och de kanske jag inte skulle säga det till (mest för att jag inte känner de så väl). Men vänner och sambo t.ex. pratar jag om det med. Min sambo får höra allt x) 

Jag har en vän som retas för att jag gillar hästar överlag just för att hon tycker att det är konstigt då jag annars har ganska "maskulina" intressen och hon anser väl att det är en tjejgrej. Visserligen pratar jag om sånt med henne ändå mest för att jag tycker hon är löjlig i att tycka så x)

Jag är fortfarande medlem på stallet.se och använde mina designer och liknande där i en ansökan till praktik som hade med reklamdesign/webdesign att göra. 

Jag försöker att vara så öppen med det som jag bara kan just för att jag inte tycker att det är något att skämmas för. Men jag får nog erkänna att det tar emot med vissa människor. Jag är 23 i år.

Maleficum
3/19/17, 2:57 PM
#2

Är 33 (snart) och är väl iof också en eremit så inte så många att prata med om det men skulle väl inte ha några problem att säga det till dem som undrar (min särbo blev ju dessutom bollplank när jag fundera på att skaffa lifetime eller inte :P). Men min vänskapskrets består ju av släktingar som redan vet hur knasig jag är, bästa vän som är lika djurtokig och ibland lika "barnslig" som mig och särbon som jag båda spelat gemensamt med i vissa spel och även spelat spel han aldrig skulle vara intresserad av att spela själv.

Men så har jag ju aldrig direkt brytt mig om vad andra tycker om mina intressen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

adelaidelongheart
3/19/17, 11:06 PM
#3

Skulle aldrig skämmas för att jag spelar världens bästa spel <3

Portie
3/20/17, 10:49 PM
#4

Nej har inga problem alls med att säga det, en kompis blev nyfiken på spelet när jag berättade om det. Är 25

chelona
3/24/17, 5:25 PM
#5

Alltså är rätt shameless så mjaee, beror på vem jag berättar det för. Men brukar säga att det är världens töntigaste onlinespel, för det är sanningen enligt mig. har dock inget emot att gilla att glida runt i töntiga spel.

💣

MagicMuggle
3/31/17, 7:37 PM
#6

Jag är 19 och skäms mycket. Har spelat sedan slutet av 2011 så har varit med från början. Ingen förutom min familj vet egentligen att jag spelar men så en dag skulle jag skicka en bild på min outfit i spelet till en sso vän jag hade på snapchat så råkade jag skicka bilden till min dåvarande pojkvän! Jag höll på att skämmas ihjäl och sa massa ursäkter haha

Annons:
[langtan09]
4/1/17, 12:05 PM
#7

Nu har inte jag spelat mer än en vecka så har inte gått ut med att jag spelar till någon ännu, förutom sambon då han bor under samma tak som mig ^^ Men jag har oftast inga problem med att dela med mig av mina intressen, hur "fåniga" folk tycker de än är. Jag är 26 och ska bli mamma om drygt 3 månader. Jag kollar fortfarande på tecknat och har dessutom samlat i ett par år på olika slags dockor och figurer. Gillar många olika tv/datorspel. Min personlighet är dock ganska lillgammal tror jag haha, men intressena är kanske inte så jättevuxna egentligen x) Min sambo är likadan. Vi brukar dock inte säga att det är barnsligt, utan nördigt. ;) Han tycker för övrigt det är ganska gulligt att jag börjat spela sso ^^

Så nej jag tycker inte det är speciellt pinsamt och skulle absolut utan problem kunna nämna det i en passande situation :) Alla våra vänner och familj vet om de andra intressena ändå så jag tror inte de skulle reagera så mycket faktiskt :)

jii
4/3/17, 8:10 PM
#8

Jag har inga problem att tala om för vänner att jag spelar Star stable iof har jag bara spelat  strax över 1 månad så jag har väl inte haft någon större anledning att prata om det heller. Men dumt nog känns känns det jobbigare att berätta hur gammal jag är online då alla känns så unga x)

Sasona93
4/13/17, 6:57 PM
#9

Nja beror på vem isåfall. Har försökt att få min syster och en av mina nära vänner att spela sso men där finns inget intresse tyvärr, de är enda som spelar på dator av mina vänner/familj så känner inte något behov av att ta upp för andra vad jag spelar.

Salish
4/13/17, 9:21 PM
#10

Jag är 23 och har spelat sedan 2011 (eller egentligen 2006 om man räknar med hela spelserien) och jag säger inte till folk utanför spelet att jag spelar det för att det verkligen är världens töntigaste onlinespel, hahahaha. Men jag älskar det ändå.

s8x2n6
8/3/17, 12:07 PM
#11

Är 21 och har spelat sen jag var 15. Tror folk tycker jag är lite småknasig för att jag spelar SSO, men bryr mig inte så mycket. Mina vänner består av stor del hästmänniskor (som jag dock känner via annat än stall) och ingen av dem verkar bry sig. En annan vän bryr sig inte alls, och har till och med spelat på min karaktär i flera timmar (jag satt brevid så delade inte konto-info!). Men med nya människor känns det lite konstigt att berätta, då namnet "Star Stable" inte låter jäääättecoolt. Får förklara att även om det är rosa och fluffigt och största demografin är tjejer 10-17 år så är det inte SÅÅ töntigt, iaf om man tänker på huvudstoryn.

Upp till toppen
Annons: