Star Stable iFokus

Star Stable

Etikett: veckans-uppdatering
LĂ€st 1591 ggr
Herveaux
0

Veckans Uppdatering - v. 23

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🌈 RegnbĂ„gsfestivalen đŸŒˆ
Hejsan StarFam! PÄ Jorvik har vi en stor förkÀrlek för regnbÄgar, och i Är kickar vi igÄng sommaren med vÄr allra första RegnbÄgsfestival!

Med allt snack om regnbÄgar pÄ Jorvik har vÄr gamla kompis Chaun, den giriga pysslingen, bestÀmt sig för att ansluta sig till firandet. Han slÀpade med sig sitt gamla Fortunafirande, och trots att vissa saker dÀrmed kanske ser lite skumma ut denna gÄng hoppas vi att Chaun kan överlÄta partyplaneringen till oss nÀsta gÄng.

_RegnbÄgsfestivalen och regnbÄgsjakten pÄgÄr under tvÄ veckor och du kan delta fram till den 19 juni.

_**Delta i RegnbÄgsparaden!
**Bobcattjejerna firar regnbÄgar och deras mÄnga fÀrger genom att delta i en parad som gÄr frÄn Moorland till Fort Pintas strand. De rider ivÀg en gÄng i timmen och hÀnger kvar vid stranden ett tag för att dansa till de unika tonerna av superstjÀrnan Raptors gamla hit Hey Yo. HÀng med pÄ partyt!

**Mica Stoneground Àr tillbaka!
**VÄr favoritutforskare Àr tillbaka! Mica har inte setts till pÄ lÀnge nu, och hennes ursÀkt Àr att hon varit ute pÄ jakt efter en viss guldfebrig pyssling. Om du pratar med Mica pÄ kullen intill Doyles Kapell kommer hon ta med dig pÄ en resa i sin varmluftsballong till en magisk plats vid namn Molnriket. HÀr kan du samla gyllene hÀstskor för att fÄ XP till din hÀst, köpa Micas snygga outfit, studsa runt pÄ fluffiga moln och tÀvla i det roliga men svÄra RegnbÄgsracet.

_Alla spelare kan resa till Molnriket, men du kan inte resa dit om du rider pÄ Spirit. Du kan resa till Molnriket fram till den 19 juni.

_**BLEURGH!
**NÀmen, titta vem som Àr tillbaka! Mica anordnade ett rejÀlt eftersökande efter pysslingen Chaun nÀr han inte dök upp pÄ Jorvik i vÄras, och nu Àr han tillbaka just i rÀttan tid för RegnbÄgsfestivalen!

För er som Ă€n inte trĂ€ffat honom - det hĂ€r Ă€r Chaun. Han Ă€r en pyssling, och han Ă€r rĂ€tt besatt med att samla regnbĂ„gsguld. Han bor pĂ„ en regnbĂ„ge, och varje gĂ„ng som den dyker upp pĂ„ Jorvik
 sĂ„ trillar Chaun av. Dessutom tappar han sitt kĂ€ra guld, vilket gör honom riktigt grumpen. Om du hjĂ€lper honom att samla ihop hans guld igen kommer han ge dig belöningar - och det finns nĂ„gra riktigt fina att samla, sĂ„ se till att hitta sĂ„ mycket guld du kan!

RegnbÄgen dyker upp pÄ Jorvik varje halvtimme pÄ nÄgon av följande platser:
★ GyllenĂ„sarnas Dal
★ Dews gĂ„rd i Epona
★ De Glömda FĂ€lten
★ Valedalesjön
★ EverwindfĂ€lten
★ De gyllene fĂ€lten
★ Firgrove

Viktig regnbÄgsinfo att tÀnka pÄ:
★ Du kanske inte ser regnbĂ„gen pĂ„ en gĂ„ng nĂ€r du loggar in. I sĂ„ fall Ă€r det bara att vĂ€nta tills den dyker upp!
★ RegnbĂ„gen Ă€r bara aktiv pĂ„ dagtid.
★ I varje minispel dĂ€r du samlar guld kan du fĂ„ max 10 stycken guldbitar.
★ Glöm inte att lĂ€mna plats i din ryggsĂ€ck för de belöningar du fĂ„r frĂ„n Chaun!

**Vi har gjort en fix!
**NÀr man passerar en NPC har ni sÀkert mÀrkt att era hÀstar ofta saktar ner eller stannar helt om man rÄkat rida lite för nÀra. Hur störigt Àr inte det dÄ man bara velat ta en smart genvÀg och blivit stoppad av nÄn skum person man inte alls tÀnkt snacka med? Vi vill inte tvinga er att sakta ner dÄ ni redan har skoj pÄ Jorvik, sÄ nu kommer era hÀstar inte lÀngre sakta ner dÄ ni rider nÀra NPCs. Yay!

**Moorland hoppbana
**Den speciella banhoppningen i Moorland pĂ„gĂ„r fram till nĂ€sta onsdag! Delta i loppet och prata med Ödesryttaren Linda medan du kan.

HĂ€stmarknaden
HÀstmarknaden Àr stÀngd denna vecka.

Det hĂ€r kommer NÄSTA VECKA!
Sa nÄgon nya hÀstar? Nya glÀnsande hÀstar?

SÄ, precis som vanligt hÀnder det mycket pÄ Jorvik! Vi ses igen snart!

Massor med kramar frĂ„n ert SSO-team ♄

Text: https://www.starstable.com/se/article/7049

// Harley

Maleficum
0

Synd det blev "paus" med festligheterna :( Men skönt allt blev nollstÀllt iallafall (Àven om jag hunnit med hÀstskötsel och lite annat som fick göras om), var rÀdd jag skulle ha förlorat mitt gamla guld jag samlat in förra Äret.

FÄr hoppas de lyckas fixa problemet snart sÄ man fÄr börja igen :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Marbi
0

Vad gör man med sakerna man hittar pÄ molnen? Jag har hittat alla 7 men dom syns inte i min ryggsÀck och jag vet inte vad jag ska göra.

[MelliOO]
0

#2 samma hÀr.

Maleficum
0

#2 Har du testat rida till bordet och trycka pÄ det (som stÄr nÀra ballongen?).

[MelliOO]
0

#4 Jag har testat men det funkade inte.

Maleficum
0

#5 Vet inte hur det funkar dÄ (gjorde dem sakerna förra gÄngen Mica var pÄ besök sÄ alla grejerna Àr redan samlade för mig).

Marbi
0

SÄ om man gjort det förra gÄngen hon var hÀr sÄ funkar det inte den hÀr gÄngen.

Ulvelin007
0

jag hittade alla 7 saker igĂ„r,  vid bordet stĂ„r det att jag hittat alla 7 men vad ska jag göra med de?

Maleficum
0

#7 Inte för mig iaf, stÄr redan vid bordet att jag hittat alla saker och de finns inget att hitta i molnlandet, lite trist för det Ànda man kan göra dÀr dÄ Àr ju regnbÄgstÀvlingen och köpa utrustningen (som jag inte skaffa förra gÄngen).

Herveaux
0

Chaun
 Kom igen nu, vi har trĂ€ffats vid nĂ€stan varje regnbĂ„ge hela dagen. Ge. Mig. Min. TRÖJA!😃

// Harley

Maleficum
0

#10 Första gÄngen fick jag inte hjÀlmen, sen efter "omstarten" var det byxorna som vÀgrade komma.

Herveaux
1

#11 Gah, sÄ retligt nÀr det alltid Àr den sista belöningen han vÀgrar lÀmna ifrÄn sig.

// Harley

Ulvelin007
0

samma hÀr , skorna vÀgrar visa sig

Herveaux
1

Yay! Nu har jag hela setet! đŸ˜‚

// Harley

Marbi
0

Idag nÀr jag besökte regnbÄgslandet var det som tidigare att det stod 7/7 saker vid bordet. Sen gjorde jag regnbÄgsracet och nÀr jag kom tillbaka stod det 0/7 saker men jag hade inte fÄtt nÄgot för det. TÀnkte dÄ att jag letar vÀl upp sakerna igen dÄ men det fanns inget att hitta. KÀnner mig aningen putt.

Herveaux
0

#15 Vad jag minns sĂ„ fĂ„r man inget för att man hittar alla sju sakerna, rĂ€tta mig om jag har fel men jag tror det bara var en rolig sak att göra uppe hos Mica, lite som med vĂ„ra guldstjĂ€rnor. 

Att siffrorna hoppar frĂ„n 7/7 till 0/7 har jag ocksĂ„ rĂ„kat ut för. 
Teamet kanske hinner fixa det pÄ onsdag.

// Harley

Magrat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första gÄngen man samlar in sakerna sÄ fÄr man det som Àr i sadelvÀskan pÄ bilden.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Herveaux
0

#17 Aha! Tack för att du friskar upp minnet! Mica, du Ă€r skyldig mig nĂ„got ☝

// Harley

Marbi
0

Jag fick det dÀr setet till vÀskan med mitt första konto förra gÄngen. Men det fungerar inte med mitt andra konto som jag anvÀnder den hÀr gÄngen. Mycket underligt

Marbi
0

Hur mÄnga saker Àr det man fÄr för guldet? Jag har 10 saker nu, Àr det alla?

Herveaux
0

#20 Nu ska vi se

Till ryttaren: HjÀlm, Tröja, Handskar, Byxor, Skor
Till hÀsten: TrÀns, Sadel, Filt, SadelvÀska, Benlindor

Yes, du har lyckats fĂ„ Chaun att lĂ€mna ifrĂ„n sig alla olika belöningarna!🏆

// Harley

Marbi
0

DĂ„ Ă€r jag vĂ€ldigt nöjd. 😃

Marbi
0

Nu idag nÀr jag spelade med mitt andra konto sÄ fick jag det dÀr setet av Mica, sÄ nu Àr jag Ànnu mer nöjd. BÄda mina konton har dessutom hela setet med klÀder och utrustning. Idag gick det ocksÄ att klicka pÄ det gula molnet och fÄnga hÀstskor runt om i molnvÀrlden sÄ dÄ lyckades jag levla upp min hÀst ett steg. Bara plus hela vÀgen. :)

Maleficum
0

#23 Lyckades ocksÄ jaga hÀstskor igÄr efter uppdateringen :)

Ulvelin007
0

NÄn mer Àn jag som nu upptÀckt att man kan sÀlja dubbletterna av utrustningen för JS nu

Maleficum
0

#25 Nej eftersom jag redan kastat bort allt efter jag fick hela settet och inte bytt in nÄgot mer guld. Hur mycket fÄr man?

ThatPie
0

#26 tror det Àr mellan 100 och 225, beroende pÄ sak. HÄller pÄ att samla just nu och det Àr vad mitt minne sÀger.

Maleficum
0

#27 Önskar jag inte kastat alla mina miljoner dubbletter dĂ„ ju :P Men helt klart vĂ€rt att byta in sitt guld mot en del saker dĂ„ (att lĂ€gga pĂ„ "hyllan" sĂ„ man kan sĂ€lja nĂ€r man vill köpa nĂ„t nytt). om man nu fĂ„r mer för sakerna Ă€n guldet!

Marbi
0

Det hÀr har jag ocksÄ missat. Varför kommer det nu helt plötsligt.

Sezzas
0

Men va? Det kunde man ju inte innan sÄ slÀngde en massa! Irriterande..

Herveaux
0

#30 Samma hĂ€r. Hade jag sparat allt hade jag kunnat vara miljonĂ€r i spelet nu. NĂ€stan iaf.😂

// Harley

Ulvelin007
0

Jag samlar sÄ att jag kan sköta all den nya utrustningen i ml och sedan tÀnker jag fylla min bank igen ;) fast jag har inte sÄ lÄng tid pÄ mig;)