Server - Vilken är din favorit?
För länge sedan fanns bara en server i Sverige. Efter det har flera nya skapats för att göra rum för oändligt många spelare runtom hela världen; alla på en och samma plattform. Jag själv har haft min karaktär på Air Star-servern ända sedan 2012, så jag har inte så bra koll på något annat utan känner mest till förändringen i aktivitet och utvecklingen av själva spelet i sig. Därför undrar jag:
Hur ser din syn ut på de olika servrarna? Har du någon favorit, eller fördomar om spelare som tillhör specifika servrar eller servrar över lag?
Det skulle vara superintressant att höra era åsikter och tankar kring ämnet! 😃
Bjuder på en äldre bild från 2015, när fjordingarna var relativt nya och vi fortfarande hade snö över Jorvik.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Intressant fråga!! Är själv i samma sits som du, alltid varit på AS och lär aldrig byta. Så skulle vara kul att höra vad andra tycker och tänker om de olika servrarna!
#1 Eller hur! :D
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Jag hamna på Marshmallow cloud (heter den väl) och såg ingen anledning till att byta så har inte så stor koll på hur de andra är.
Är i en inaktiv ridklubb just nu (varit inaktiv i några år) och har väl haft fundering på att eventuellt byta och då blir det kanske serverbyte också om man skulle hitta en passande klubb men än har jag inte orkat bry mig 😐
Men jag är inte direkt en social spelare heller så ignorera ofta vad som händer runt omkring mig men de få gånger jag kikar till i chatten så känns den väl ofta ganska "barnslig" med "spam" (i den grad det går utan att bli bannad från chatten) och mest "fånerier" (eller hur man nu ska beskriva det).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Nu tänker jag inte så mycket på vad som händer på vardera server eller så, men jag har iaf minst en gubbe på varje svensk server, så erfarenhet av dem har jag 😂
Det enda jag riktigt lagt märke till är olika är mängden folk på servern. När jag spelade mer på Avocado så var det heeelt öde, jämfört med typ Fluuffy. De nyare servarna (nr 4-7) har generellt sett haft mindre folk, men nu är ju Ice Cream Jungle helt full, så där är det en massa folk, speciellt då många kan väntas vara nya och därmed aktiva spelare. Fluffy kryllar också fortfarande av folk, nog för att när den öppnades flyttade många aktiva spelare dit.
Känner en som spelar med sin main-gubbe på Air Star och hen tycker att det är i princip ödelagt, trots att servern är full. Troligt för att det är äldre och ickeaktiva spelare som är på den.
Vad gäller fördomar kan jag tycka att Air Star glorifieras för mycket, bara för att det är den första servern😂 Förväntar mig Air Starare vara snobbiga eller stolta för att de är just på AS, men förmodligen är dom inte det. 😉
Och eftersom du frågade om favoritserver så måste jag bara säga Flöff i mitt ❤️!
Tror jag är "född" på AS eller MC, men flyttade till Fluffy rätt tidigt i min spelkarriär, och sen dess har den legat närmast hjärtat, även om min main-gubbe bott på både Icy Volcano och Avocado Island emellanåt. 🙂
Jag har min första persona på IceCream Jungle, där jag också har klarat alla uppdrag så jag tyckte att det började bli tråkigt. Dessutom var det så fullt med folk och mycket tjafs i chatten att jag kände att jag ville börja om på ny kula. Fick förslag att testa Avocado Island så jag har en persona där också och trivs väldigt bra. Inte så mycket folk och det gillar jag. 😃
Började spela först i höstas och hamnade på Hazy, men tyckte det var lite för många yngre där. Bytte till Marshmallow, men stör mig nu på att det är så många som sitter och ska vara edgelords i chatten, så kanske byter igen