Namn till Quarterhästar!
Hallå hallå!
Nu är det så att jag, liksom många andra, är OTROLIGT taggad på Quarterhästarna som kommer nästa vecka!
Jag skulle dock vilja ha lite tips på namn att döpa de till!
Söker alltså efter namn som är typiska westernnamn men som går att heta i spelet.
Jag har t.ex. namn så som Obsidian Prince, Little Buddy, Fancy Kid eller Hot Wings (just for att många quarternamn har något med chicken i dem.. av någon anledning).
Exempel på irl-namn på hästar är t.ex.
Little Fancy, Spook Prince, Colonels Gun Cody, Get it Dun, Spooks gotta gun etc..
Puns, vapen, kyckling och färger kan vara inblandade i namnet.. t.ex.
- Redigerat 2021-06-11 10:40 av Herveaux
#0 Åh, älskar sånt här! Ska bara tanka hjärnkontoret med lite lunch så ska jag leta namn sen. 😃
// Harley
Yay! Tack! :D Tycker också det är skitkul! Men det börjar bli svårt nu när man har 100+ hästar xD
Stal några namn från den här listan över namn från andra cowboy-hästar.
Old Blue
Old Dollar
Old Thunder
Red Fox
Silver Bullet
Silver Cloud
StarDust
StarLight
Lite andra namn jag hittade på, vissa kanske har mer Mustang-känsla men ändå.
ChipPie (Chippie)
Crazy Daisy
Honey Dew
Lady Fortune
Lucky Charm
PepperMint
PopPie (Poppie)
QuickSand
RoseGold
SandStorm
Sienna Spirit
Silver Dollar
StormCloud
WildFire
Wild Flower
Wild West
Fler namn kommer!
// Harley
Tack så väldigt! :D
Några på listan har jag tyvärr till andra hästar redan. Väldigt förtjust i Crazy Daisy dock x)))
Någon som har några fler namn? Söker väl främst till Grullon (den mörkgråa) och den Bruna. Även eventuellt rödskimmeln beroende på vilka som kommer på onsdag.
#5 I stallet där jag jobbar finns det en Daisy som jag brukar kalla just Crazy Daisy.Hon är väl egentligen mer unghäst-valpig än crazy, men namnet har fastnat.
Jag ska ta en vända till i namndjungeln och se vad jag kan skaka fram.
…är ändå sjuk så har inget bättre för mig. 🧟♂️
Edit. Leker med lite färg-namn till rödskimmeln:
Crimson Peak
Red Dawn
Red Pepper
Red Rebel
Scarlet Scout
Två filmreferenser? Netflix nästa tror jag. 😂
// Harley
Red Rebel heter den bruna araben med lykta för mig. Men Crimson Peak var riktigt nice! Frågan är vad man skulle kunna kalla den då.
Hittade ett instagramkonto med en ranch som födde upp just Grullo-Quarters och det verkar vara väldigt vanligt där att ha antingen Silver eller Diamond i namnet ;P Which makes sense.
Den Bruna tycker jag är lite svårare.. den kan ju i princip heta vad som helst.
#7 Smeknamn för CrimsonPeak skulle kanske kunna vara Crimme, CrimsCrams eller Peppe?
Ohh, perfekt inspiration för grullo-namn där!
Diamond___ | ___Diamond
Silver___ | ___Silver
Namnjakten fortsätter… (Behöver själv hitta fler namn, så två flugor i en smäll här.)
Håller med, den bruna är riktigt knivig när det kommer till namn.🤦♂️
// Harley
Crazy Daisy gick inte att döpa hästen till :(
Meeen tog ditt förslag på Crimson Peak, blir en CrimsCrams ;)
#9 Ingen CrazyDaisy?! 😮
Klantiga jag som tittade på en dåligt uppdaterad namnlista…
Yay, vad roligt med ny Quarter-kompis!❤️
CrimsCrams var faktiskt ganska gulligt smeknman, det fastnade i huvudet på mig. *noterar på bra-att-ha-namnlistan*
// Harley
Haha jaa, det blev 4 stycken… Obsidian King, Crimson Peak, Sand Storm och Old Spice.. Sandstorm blev den som skulle varit Crazy Daisy D: Blev väldigt besviken när det inte gick
#11 Då får jag rätta till och säga: Yay, vad roligt med nytt Quarter-kompisgäng!
Åh, vilken besvikelse… SSO får bli tydligare med när de har tagit bort namn. 😇
// Harley