Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketthästar
Läst 1083 ggr
Cornelia Isaksson
0

Olevlade hästar

Hej Jag är en person som verkligen HATAR att levla (som om detta inte vore nog så har jag förbjudit mig själv att köpa nya hästar innan dom jag har är i level 15) Så nu undrar jag hur ni tänker/hade gjort om ni var i min situation. Hade ni gått till hästtränare eller hade ni valt att ha ett dussin olevlade hästar? Motivera Tilläggas kan ju göras att hästarna får ju lite XP när jag gör uppdrag.

Herveaux
0

Du kan inte ha en lite snällare regel? Typ att hästarna måste vara i level 7 (nästan halvvägs till 15) innan det flyttar in en ny häst?

Tycker du ska köpa de hästar du vill ha utan att känna att levlingen ligger som en börda på dig. Vem vet, i framtiden kanske du tycker det är superskoj att levla och då har du en hel bunt hästar att springa lopp med!😃

Jag hade lite samma regel ett tag med det höll inte. Tyckte jag det var trögt att levla (och är för snål för hästtränaren) och om jag inte tyckte det var så kul att levla hästar ändå så vart det bara ännu värre av att det satt i vägen för att jag skulle få köpa den där nya önskehästen.

// Harley

Cecilia.S
0

Igenkännings faktor på den 😉 Jag är jättedålig på att levla hästar men köper gärna nya. Det finns inget fel i det, så får du lust att köpa en Quarter generation 3 när de kommer så tycker jag att du ska göra det. Likadant vad gäller andra hästar. Kör på!

Kan dock tipsa om att leta upp de fyra bortsprungna djuren, göra de tre loppen hos Starshine-ranchen och utföra träningar+uppdrag vid Druidpaddocken varje dag. Det är ganska simpla men roliga uppdrag som enkelt levlar upp en häst per månad även om du missar någon dag ibland 👍 Hellre långsamt men säkert och enkelt än snabbt men tråkigt och stressfyllt. 

Mvh tjejen med (bokstavligen) 48 hästar som inte är i level 15 😎

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Maleficum
0

Gillar inte heller att levla så hoppas alltid på att de nya raserna ska få nån fin färg variant till appen för tycker det är betydligt enklare att levla den där till level 10 så man bara har 5 levlar att göra i spelet (så hoppas verkligen en av Quarter hästarna dyker upp där i en färg jag gillar).

Men sen är jag lite knasig också och gillar inte att ha fler hästar av samma ras i mitt stall (och är väldigt kinkig på hästarna jag vill ha) så har lyckats levla alla hästar till 15 (då jag i princip ändå inte velat köpa nån ny förrän den jag behövt levla blivit klar).

Och gör som #2 tipsar! Välj de saker som känns roligast att göra (som ger xp till hästen) och låt det ta lite tid. Många av mina hästar har främst blivit levlade nere i ridhuset då jag tycker Baronessans hoppbanor är rätt snabba och smidiga att köra igenom och man kan sköta sin häst där så parkerar mig helt enkelt där (när det inte finns nya uppdrag och sånt att göra) och loggar in dagligen och bara kör dem tre loppen och sen loggar ut igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cyndi
0

Jag är så glad om den här nya uppdateringen med druidtävlingarna. Väldigt roligt och lätt att levla hästen ;)

Jag hatar med att ha så många level 1 hästar … men vad ska man göra? I tiden när det fanns mindre hästar, så hade jag hunnit att levla en häst i 3 månader innan jag köpte en ny. Men idag … oj … vilken tur, att det finns appen med som säljer level 10 hästar XD

//Cyndi

Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".

ThatPie
0

Jag absolut avskyr att levla majoriteten av tiden. Men som andra sagt, ha inte mål att få dem till lvl 15, ta något mindre. Mitt mål är lvl 10, det går snabbt att nå det om man tränar ofta och inte allt för långt bort om man bara vill köra 3-4 tävlingar per dag. Men det är heller inte så att alla hästar behöver vara lvl 10 för att jag ska köpa en ny, jag köper när jag känner för det och levlar när jag känner för det. På så sätt känns inte levliningen som ett måste, jag måste inte logga in och träna om jag inte vill och med det så har det blivit lättare att göra när jag väl känner för det. Vi spelar för att det är kul, inte för att jobba. 

Bästa tipset jag kan ge där emot är att göra det med en kompis om du kan! På så vis känns det inte som att man tränar utan mer som man har kul. Jag har även satt på en film, podcast eller liknande i bakgrunden för att ha något annat att tänka på, så går tiden sabbare.

molam
0

Igenkänningsfaktor!! men jag har inget stopp direkt xD har väl kanske lite drygt 30 hästar, jag tror jag har 6 på level 15 xD

JAg köper de hästar jag vill ha, då jag gillar att ta bilder sen ligger dom och "ruttnar" i stallet på  mellan lvl 1 och 6-8 xD

Men min klubbledare och väldigt goda vän har min inlogg så hon brukar vara inne och levla på mitt konto ibland :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cornelia Isaksson
0

#6 vilken server/klubb är du i letar nämligen

molam
0

#7 Är på Air Star, i Servere Earth Supernovas, Liten klubb, inga direkta krav, inget tvång, finns däremot klubbhäst och Klubbklädsel, men heller inget krav att ha det, hyfsat trevligt klubb med bra gemenskap om man vill in i en gemenskap, Event lite då och då. 18+ yngre medlemmar kan tas in om dom känns tillräckligt mogna, vi har en som är 14, annars är dom 18+

Ingen direkt krävande klubb, men trevliga medlemmar och man slipper klubbinbjudningar  😂

Oakleaf
1

Jag gillar inte alls att levla heller! Jag brukar oftast planera en levlingsrunda och sen sätta på en podd eller musik i öronen och bara köra 😃 Tillslut blir det att man levlar automatiskt typ och inte tänker på att man spelar! Särskilt om man lyssnar på typ P3 dokumentär eller något som är medryckande, då går levlingen av sig själv haha!

Kram!

Maleficum
1

#9 Själv lyssnar jag på böcker ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cornelia Isaksson
0

Är det någon som vet hur lång tid det tar att få en häst från level 1-15 om man bara gör träningarna vid paddocken.

Herveaux
0

#11 Det skulle ta 42 dagar.

// Harley

Cornelia Isaksson
0

#8 Har nu skickat in en ansökan Hur lång tid tror du det tar innan man får svar?

molam
0

#13, borde nog gå rätt snabbt =)

Cornelia Isaksson
0

Ok jag hoppas jag får svar relativt snart