Övertala
Hejsan alla som spelar starstable! Jag testade starstable igår hos en kompis och blev helt fast. Jag vill gärna köpa det spelet men det kostar ganska mycket på lifetime så jag har inte råd själv. Kan ni säga några bra anledningar så att jag kan övertala mina föräldrar? Tacksam för snabba svar! 😜
Halloj, vad roligt att du gillade Star Stable! 😃
Jag har spelat i över 4 år nu och tycker bara det blir roligare ju längre jag spelar.
Jag tycker Tuva här ovanför gav ett bra tips, köp Star Rider en månad i taget ett par månader så att du kan visa dina föräldrar att detta är något du kommer vilja fortsätta med.
Du kan visa dina föräldrar den här sidan https://www.starstable.com/se/parents
Där har Star Stable skrivit bra information för just föräldrar som inte vet vad Star Stable är för något.
Star Rider Lifetime kostar 599kr och javisst kan det låta som en stor klump att lägga på ett spel. Fast om man vet att man kommer spela länge så blir det väldigt billigt i längden.
Köper man Star Rider månadsvis i 11 månader har man betalat lika mycket som för Lifetime tex.
Fråga dina föräldrar om det finns sysslor eller annat du kan göra hemma så att du kan få Lifetime som belöning sen. Eller så att de hjälper dig att betala Star Rider varje månad nu i början om du inte har råd själv.
Det sämsta tror jag är att bara tjata, då kommer det bli nej bara för att det handlar om just tjat.
Lycka till och hoppas du vill fortsätta besöka vår magiska ö Jorvik!👋
// Harley
Jag sa, att man måste bli Star rider i lever fem hehe xD
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
Hej!
Vad kul att du samlar argument för att kunna stödja ditt önskemål! 👍
För långa speltider!
Sant, men … varje dag tar utmaningarna slut och man måste vänta tills nästa dagen. Man kan komma överens om en max. tid per dag.
**Kosta för mycket!
**Sant, men … man behöver bara betala 1 gång den här summan. Därefter kan man (om man är sparsamt, eftersom man får fickpengar 100SC varje vecka) köpa en ny häst var tredje månad utan att behöva köpa mer för riktiga kronor. Dessutom finns det här och där erbjudande från SSO, som minskar den här engångsbetalningen.
Du kan också lova dina föräldrar att "betala" tillbaka genom tjänster, som du tar över, tex. diska, klippa gräsmattan, etc. gör gärna ett kontrakt med dem 🙂
**Våldsfritt?
**Sant! Spelet är helt utan våld i sina handlingar. Om det finns konflikter, så bjuder spelet många dialoger, som ger ett positivt beslut.
Ändå kan några spelare bli otrevliga. Men dem kan man ignorera och anmäla.
OBS! Tyvärr finns också här i spelet några människor, som inte vill ditt bästa! Om man träffar på en sådan person -> direkt blanda in föräldrarna!
SSO som present?
Har du tur och fyller år? 🤔 Eller fick du ett bra betyg? … Visa gärna dina föräldrar, vad du önskar dig!
Nåt mer som du kommer på? Släng in frågorna och vi kan ge dig ett bra svar på 🙂
Lycka till!
//Cyndi
Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".