Veckans Uppdatering - v. 17
Hejhej StarFam! Har ni någonsin drömt om den ultimata westernhästen? Dags att vakna, för nu är den här!
Om du är ny i Star Stable - Howdy! Hoppa upp på din häst och häng med oss på en resa in i Vilda Västern! Håll ögonen öppna efter vagnen i Moorland för att komma dit. Vi hoppas vi ses snart!
**Quarterhästen!
**Den ikoniska westernhästen American Quarter Horse fick sitt namn för att den kan springa “a quarter of a mile” (en kvarts engelsk mil) snabbare än någon annan häst i världen - hur coolt är inte det? American Quarter Horse heter på svenska quarterhäst och är ibland även känd vid förkortningen AQH och är idag mest känd som en härlig allroundhäst som passar perfekt för rancharbete eller ridning inom westerndisciplinerna. Nu har fyra fantastiska quarters precis anlänt till Jorvik och de längtar efter att träffa dig! **#AmericanQuarterForce
**★ Vad är det för ras?
Generation 3’s quarterhäst!
★ Var kan jag köpa den?
Du hittar en häst i Fort Pinta och tre på Starshine Ranch!
★ Hur mycket kostar den?
950 Star Coins.
★ Vilken level måste jag ha nått för att kunna köpa den?
För att köpa hästarna vid Starshine Ranch måste du ha nått level 5. Hästen i Fort Pinta kan du köpa redan från level 1!
★ Måste jag jobba upp något rykte?
Nope!
★ Vilka färger finns att välja mellan?
En rödskimmel, en svart häst med splash, en brun och en palomino!
★ Finns det något annat som är bra att veta?
JA! Håll i er!
Quarterhästen har två unika manstilar - en med den vackra tunna manen hängande lös, och en med prydliga flätor, perfekt för tävling eller uppvisning!
Vill du ha en häst med speciella rörelser? Vi har en häst med speciella rörelser! Gör en slide stop genom att klicka på “X” då din quarter galopperar, och gör en spin genom att klicka på mellanslag då din quarter står still - och missa inte den coola ryggningsanimationen!
Hej då Tinkers, Hej till Irish Cobs!
Tinkerhästen har många olika namn, och genom hjälpsam feedback från er, våra spelare, är vi mer medvetna om att “Tinker” inte är ett positivt ord att förknippas med i många länder och kulturer. Därmed har vi bestämt oss för att döpa om våra tinkerhästar till Irish Cob. Exakt samma häst, nytt namn! #MyKindaCob
**Veckans video!
**Varje vecka delar vi med oss av en av våra roliga videor - ibland en helt ny en, ibland en nostalgisk throwback! Här är veckans video:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=_rfBlqKExDo&ab_channel=StarStable
**Det här kommer NÄSTA VECKA!
**Om du äger Jorviks coolaste häst måste du ha Jorviks coolaste utrustning också! Vad sägs om en uppdaterad westernsadel OCH ett bosalträns till alla Generation 3-hästar?
Ha en grym vecka!
Kramar från SSO-teamet ♥
// Harley
- Redigerat 2021-10-02 13:42 av Herveaux
Gillar dem nya hästarna och är ju så många fina färger att välja på! Vet inte vilken av dem jag vill ha (men kommer vänta tills alla färger kommit, hoppas lite nån av dem kommer till appen också). Men är lite sugen på den bruna för älskar den bruna färgen (plus att jag inte har någon brun häst än) och den påminner rätt mycket om en av hästarna vi har i stallet (som heter Vodka Boy, Boy finns ju att välja men Vodka får man väl hitta nån ersättare till isf 😉).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag köpte den svarta och döpte den till Tuxedoking. Kollade runt på nätet för att hitta namn men inte mycket fanns sen att välja i spelet. King hittade jag och sen valde jag Tuxedo som är detsamma som smoking (snyggare kavaj) och jag tänker mig den helt svart med vit skjorta så det passade bra för mig. Har börjat levla lite och gillar verkligen den här hästen.

#2 Marbi
Vilket häftigt namn! 👍
//Cyndi
Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".
Jag lämnade nu in, att jag saknar en hel ren fux 😕 Jag kunde inte bestämma mig, vilken av quarterhästarna jag vill köpa … en fux hade varit häftigt! Tycker jag …
//Cyndi
Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".