Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterallmänttankar-och-ideer
Läst 1714 ggr
08lnma
1

Dyrt? Billigt?

Hejsan! Jag tänkte starta ett inlägg om Star rider/Star Coins. (Hoppas att det inte finns ett befintligt.) Vad tycker ni? Är det dyrt eller billigt att förse sig med hästar och utrustning?🤔

• Redigerat 2021-06-11 10:32 av Herveaux
Herveaux
2

Jag är rätt så snål med mina StarCoins så jag tycker inte det är så dyrt när jag väl slår till och köper en ny häst eller utrustning som bara går att köpa med SC.
Oftast så har jag hunnit spara ihop min veckopeng så jag kan köpa häst utan att spendera mina riktiga pengar.

Allt beror på hur mycket SC man spenderar och hur ens plånbok IRL ser ut. 

Nu kostar ju hästarna alltifrån 600-någonting till närmare 1000 StarCoins men om vi räknar enkelt med en av de dyrare hästarna så kostar de i riktiga pengar
1000 SC kostar 199kr - räcker till 1 dyrare häst - 199kr/häst
2000 SC kostar 299kr - räcker till 2 dyrare häst - 149,50kr/häst
5000 SC kostar 499kr - räcker till 5 dyrare häst - 99,80kr/häst

är det dubbel SC-erbjudande blir det
2x 1000 SC kostar 199kr - räcker till 2 dyrare häst - 99,50kr/häst
2x 2000 SC kostar 299kr - räcker till 4 dyrare häst - 74,75kr/häst
2x 5000 SC kostar 499kr - räcker till 10 dyrare häst - 49,90kr/häst

Priserna för utrustning har jag ingen vidare koll på, så där får andra tycka till. 😛

// Harley

Bianca Songcastle
0

Star Rider tycker jag är väldigt dyrt. Har en kompis som inte får Star Rider och älskar spelet, hon har nu spelat igenom hela gratis tiden och köpte tre månader. Nu är det slut. Så. Det tycker jag är dyrt. Star coins tycker jag är till rätt pris, man får mycket för det, sedan kan man ju spara av sin lilla veckopeng i sso xD

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

Herveaux
1

#2 Köper du Star Rider Lifetime blir det billigare och billigare ju längre du spelar. 

Jag har spelat SSO sen januari 2016.
Köpte SR Lifetime redan då i januari och betalde 599kr. 
Nu har jag alltså spelat i 54 månader och delar man upp Lifetime på hela den tiden så blir det knappt 11kr/mån. Kommer bara bli ännu mindre ju längre jag spelar. 😃Klart det billigaste spelet jag har köpt i mitt liv, speciellt med tanke på hur många speltimmar jag får ut av det.

Hade jag köpt SR 1 månad hela tiden hade det nu kostat mig 2 970kr. 
Hade jag köpt SR 3 månader hela tiden hade det kostat 2 322kr. 
Liiite billigare att betala 599kr en gång för Lifetime istället.

// Harley

Cyndi
0

Jag är också lycklig om att jag hade köpt SR Lifetime direkt. Okej, när jag betalade för, fanns det inget annat alternativt ;)

2013-11-22 19:02:16 (UTC)
Star Rider - Pay once
Godkänd
549.00 SEK

😃

Under dåtiden var det lätt som plätt att spara sina veckopengar och var tredje månad kunde jag köpa en ny häst med en komplett utrustning. Men nu kommer mer och mer hästar oftare och så klart, att man ej vill vänta tills man har pengarna tillsammans 😕 … och man fick oftare en SC-kod. SSO har blivit ganska snål med detta.

//Cyndi

Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".

Marbi
0

Jag har spelat ett par år och köpte månadsvis ett par gånger men insåg att det billigaste var att bli SR Lifetime. Jag köpte rätt många hästar från början men nu är jag mer sparsam. Dessutom lägger jag ca 210 SC per månad till stallflickan. Orkar inte sköta om alla hästarna själv och vill ändå kunna välja vilken häst som helst och att den är i fulltrim. Jag orkar vänta 4-5 månader på att kunna köpa en ny häst så för mig är det inget problem. Sen finns det ju erbjudanden om dubbel-SC som man kan köpa om man snabbt vill kunna köpa en ny häst. Men som sagt, då får man ha lite tålamod och jobba med den häst/dom hästar man har.

08lnma
0

Jag är lite snål av mig och köper bara stallhjälp varannan dag OM jag kan vara aktiv, annars köper jag inte alls🙈 Försöker spara till hästar men det slutar oftast med att jag har köpt en ny (svindyr) sadel eller liknande🤪

08lnma
0

Men om man ska snacka ”in game” tycker jag att allt har blivit alldeles för dyrt nu på sistone…. och jag är också en sån som tycker att 5000 ja är mycket😂😂

Herveaux
0

Jag glömde helt bort att det då och då kommer erbjudanden om att köpa Star Rider Lifetime med 30% rabatt. https://www.starstable.com/se/article/8949
Vad blir priset då? 419kr istället för 599 tror jag. Jag och matte…🥵

// Harley

08lnma
0

Ja, jag passade på då☺️

Bianca Songcastle
0

#3 Ja vet. Men hennes föräldrar tycker något annat :)

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

ThatPie
0

Jag har spelat sedan start från och till och tycker priset på saker in game har höjts extremt mycket. Med detta så räcker inte sc lika långt som det tidigare gjorde. Ett klädesplagg på 100 sc var extremt dyrt, nu för tiden är det normen att nya saker ligger runt den prislappen… kostnaderna för sc är även ganska höga om man jämför med andra mmos och speciellt om man tänker på spelets (av utvecklarna) tänkta demograf! Jag fick inte köpa så dyra spel saker online när jag var yngre för mina föräldrar, så jag fick vänta med att skaffa LT tills jag hade någon typ av egen ekonomi (CSN) + att jag tog en pause på några år 😅. Personligen så är jag ganska bra på att spara och har ändrats köpt sc när de har dubbla sc erbjudanden. Då på det högsta möjliga 10.000 sc, då det enligt mig är mest ekonomiskt, och ligger nu på ca 15.000sc. Så ja jag tycker att priserna på sc är väldigt väldigt höga, om man jämför vad man får för dem.