Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketthjälp
Läst 3008 ggr
Herveaux
0

Marys borttappade djur

Vet ni hur det fungerar med Marys borttappade djur vid Starshine Ranchen?
Är det lika för alla eller olika djur men samma platser eller slumpade djur på slumpade platser?

Tänkte vi kunde testa att få ihop någon form av schema.
Det här får bli kladdtråden så gör jag i ordning en artikel (alla som hjälper till kommer självklart att bli tackade där!) sen om det finns ett schema vill säga.
---
Edit. Eftersom djuren slumpas ut så är det fritt fram att prata om allt som handlar om Mary och hennes virriga djur här i tråden. 😃

// Harley

Herveaux
0

Idag, söndag, hittade jag mina djur här:
Föl (300 XP till hästen) X 286 Y 217
Ko (300 XP till hästen) X 281 Y 227
Ko (300 XP till hästen) X 269 Y 234
Höna (300 XP till hästen) X 282 Y 204

Är något av det här likadant för er idag?

// Harley

Marbi
0

Jag hittade dom här:

Får - X277- Y231

Åsna - X274-Y218

Ko - X267-Y218

Ko - X306-Y224

med mitt andra konto hittade jag dom här (gav upp efter tredje):

Får - X277-Y222

Åsna - X276-Y225

Ko - X267-Y218

Det verkar som om det slumpas hela tiden.

Herveaux
0

Aha, okej. attans då. 😛

// Harley

Maleficum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Dem verkar slumpas vart de hamnar (men verkar dock finnas bestämda platser där de kan hittas).

Har själv inte tagit koordinater men fotat platserna där jag har hitta dem (men nånstans gömmer de sig också där jag inte kan hitta för vissa dagar har jag inte kunnat hitta alla).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Alvsas
0

Vissa dagar har jag inte lyckats hitta alla djur men då är det bara att logga ut och logga in så byter djuren/djuret plats!

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Maleficum
0

#5 Är ju smart, inte tänkt på det när jag inte hittat dem (undrar vart de gömmer sig då).

Herveaux
0

#5 #6 Samma här, måste testa det. Idag var ytterligare en sån dag då det känns som man har dammsugit hela Firgrove-området (och delar av Valedale och Silverglade av bara farten) utan att hitta den sista rymmaren.

// Harley

Herveaux
0

Vad tycker ni om att valla djuren? Roligt? Krångligt? Tråkigt?

Jag tycker det är roligt. Maken håller inte med. 
Igår fick jag bita mig i kinden för att inte börja skratta när jag såg på hur han trixade med ett får i säkert 10 min under muttrade svordomar. 😈

// Harley

Maleficum
0

#8 Gillar inte vallandet, mest för att det går så segt! Speciellt om de är långt borta från Mary. Krångligt tycker jag däremot inte det är (om man nu inte ska försöka göra det i full fart såklart).

Marbi
1

Åsnan och fölet går det ju jättebra med eftersom dom följer efter självmant. Fåret och kossan försöker hela tiden sticka iväg åt nåt håll om man inte är uppmärksam eller har för bråttom. Minns inte riktigt hur det var med hönan eftersom jag bara hittat en höna på hela den här tiden. Jag är ju lite otålig av mig så jag vill att det ska gå fort att klara av men det är bra att man får lära sig lite tålamod. 😃

Maleficum
0

#10 Hönan förljer också efter en efter att man matat den en gång :)

Herveaux
0

Yay, fick göra makens borttappade-djur-letande och lyckades hitta två kor så nära varandra att jag kunde valla med mig både två på en gång. Det var lite klurigare att få med sig två virrpannor men roligt. Hoppas på fler sådana turer. 😃

Är det bara jag som har svårt att hålla sig för skratt när den lilla hönan kutar järnet efter en? Tycker det ser så otroligt gulligt ut på något vis. 😂

// Harley

Maleficum
0

#12 Har fått två får nära så jag kunde valla dem ihop :) Så bekvämt när man får djur nära och kan samla på sig flera på en gång!

Hönan är supergullig! Fattar inte hur den kan hänga med bara :P

Herveaux
0

#13 Haha, eller hur? Måste vara raketbränsle i hönsfodret man bjuder på.😂

// Harley

Alvsas
0

#6 #7 Härligt att man kunde vara till hjälp😃

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Cyndi
0

Hur stort är egentligen området, där det finns Marys djur att hitta? 🤔

//Cyndi

Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".

Maleficum
0

#16 Vet inte, tydligen större än vad jag letat för vissa tillfällen kan jag inte hitta alla djuren :P

Maleficum
0

Har börjat markera ut på en karta (lite dålig kvalité på kartan dock eftersom jag bara körde screenshot på den) vart jag hittat djuren. Ska försöka fylla på efter hand (vill någon annan också fylla på är det helt okej att spara ner den och markera vidare, kan någon fixa en bättre karta så är ju det bra också, glömde avmarkera tävlingar och sånt innan och råkade stå hos Mary så skulle väl vara bra med en karta utan distraherande extraprylar).

Oftast hittar jag dem runt de områden jag redan hunnit markera men är dock vissa gånger när jag inte ens hittar djuren så vet inte vart dem gömmer sig då (men kanske någon annan hittat dem?).

Cyndi
0

Tusen tack! 🙂 Bakom paddocken har jag aldrig tittat! Nu har jag en liten aning, var de kan vara.

//Cyndi

Cyndi
1

Har en ny plats för dig 🙂

//Cyndi

Cyndi
1

Jag vågade att skriva på facebook och fick respons 😃 Vi får se om det bli nåt i framtiden!

//Cyndi

Alvsas
1

#21 😍

― Bilbo Baggins

Herveaux
0

#21 Vi verkar vara många som efterfrågar en åsna antingen som riddjur eller husdjur så håller tummarna! Kan vi tjata, böna och be oss till en zonny så kan vi lyckas med en åsna också. 😇

// Harley

Maleficum
0

Skulle helst se åsnorna som riddjur! :D Alltid velat ha en åsna irl så skulle verkligen älska om man kunde få det i spelet.

Är det någon som hittat djur på andra platser än de områden markerade på kartan #18 ? Är fortfarande dagar där jag inte kan hitta ett eller flera av djuren :(

Cyndi
2

Jag hittade hittills alla djur i ditt markerade område :)

Så ser ofta min runda ut (från grön till gul):

//Cyndi

Alvsas
1

Tycker Mary får börja ha lite bättre koll på sina djur, hittade den här stackars hönan som hade blivit spetsad av ett spjut!😮

― Bilbo Baggins

Cyndi
0

Jo, det är ett nuvarande grafikfel ;)

//Cyndi

Marbi
0

För mig såg det ut så här idag. Hönorna var helt osynliga men jag lyckades få med dom tillbaka i alla fall.

08lnma
0

Ja, så blev det för mig också! Men sedan tittade jag på dem från en annan kameravinkel och då kom den buggade hönan fram!!😂

Cyndi
0

Bra att det är hönor och inte kossor så som innan ;) de följer ändå en

//Cyndi

Maleficum
3

Har spenderat de senaste veckorna med att skriva upp koordinaterna där jag hittat Marys djur. Har avläst koordinaterna där min karaktär stått mitt i det blå utropstecknet. Nu har jag inte fått några djur på andra koordinater än dem jag redan haft sen tidigare på jättelänge så hoppas jag fått med alla! Jag sortera dem efter X koordinaterna (höjdled på kartan). Vet inte vad som är enklast när man letar att köra zick-zack i höjdled eller sidledes.

Marys borttappade djur

X Y - X Y
265 227 278 205
267 218 280 225
269 229 281 215
269 234 282 196
270 232 282 205
271 200 284 214
271 226 285 200
272 227 285 231
272 230 286 217
273 206 288 203