Eran levlingsrunda?
Det var ett tag sen vi hade en sån här tråd och nu har vi en drös nya lopp att beta av under en runda. Hur ser din levlingsrunda ut just nu?
// Harley
- Redigerat 2021-06-11 10:32 av Herveaux
Så här ser min ut:
Start vid Stallet Gyllenbladet ---> Emma ---> Jasper ---> Ridhuset ---> Vingården ---> Trädgården ---> Galoppbanan ---> Mario ---> Landon ---> Marley ---> Steve --->
Will ---> Fina Way ---> Sophie ---> Ödesridning ---> Dinodalen ---> Valedalesjön --->
Ms. Morse ---> Minka ---> Starshine Ranch ---> Rangers ---> Fort Pinta ---> Moorland ---> Ydris ---> Gröndal ---> Jarlaheim ---> Jorvikstallet ---> Paddockön ---> Månskäreby ---> New Hillcrest ---> Eremiten
// Harley
snyggt👏 vet att detta e en väldigt gammal tråd men har letat efter bra levlingrundor o ska absolut testa denna👌
FridaCatEagle
#2: Vad roligt att du hittade den här, den måste jag se till att uppdatera med alla våra nya lopp som kommit! 😀
// Harley
ja va roligt, låter som en bra idé👏 Men hade det gått att sortera in alla trådar om levlingsrundor och levling i en diskutionskategori? hade varit mycket lättare att hitta då när man håller på😊
såg nämligen att det fanns nån fler
FridaCatEagle
- Redigerat 2022-02-22 11:01 av FridaCatEagle
Jag kör : Steves→Will→Landon→Marley→Galoppbanan→Vingårdens tävlingar→Trädgårdstävlingen→Yelena→Ridhuset→Jasper→Emma→Ewa→Transport hem→Moorland→Sindra→Skip→Emiriten →transport till valdale→Sopfie→Fina Way→Mario→Valedale sjön- Firgrove/Ms Morse/Minka→Starshine ranch/Mary→ Jorvik Rangers/mistfall→Jorvik Rangers/Redwood point→Pistage→Transport till Jorvikstallet →Sneakbite→Barbara→Gröndalsloppen→Maya&Eli→Ydris →Jag hoppas det var allt
Tjena^^
#7: Gör du alla tävlingar i sträck eller gör du lite itaget? för att göra all på en gång tar väll väldigt lång tid
// Wilhelmina <3
- Redigerat 2023-02-16 20:44 av HorseFriendForever
#8: Jag brukar dra igenom alla lopp om jag ska levla, det tar…oj, vad tar det nu? Ett par timmar blir det nog men jag tycker det går snabbt ändå. Brukar lyssna på ljudbok eller se en film samtidigt.
Jag måste komma ihåg att ta tid nästa gång jag tar en levlingsrunda. 😀
// Harley
#9: Ja det vore intressant att veta, för några år sedan tog det ungefär 3 timmar så det borde vara mer nu :)
// Wilhelmina <3
#9: Kan tänka mig tiden också beror på om man springer mellan alla tävlingar eller använder transporter i mesta möjliga mån (och även hur seg dator man har :P).
Men skulle vara intressant att veta hur lång tid det kan tänkas ta. Var så länge sedan jag gjorde alla loppen på en dag (men vet att då tog det typ tre dagar att levla en häst, undra om det går att få ner det till två dagar nu om man även försöker ta alla championaten).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Nu så! 😀
Jag tog en levlingstur ikväll med min nya percheron-kompis Aska.
Inga transporter förutom linbanan till/från Mario och färjan till Sydhoven.
Skippade ponnyloppet och tölttävlingen.
När jag var klar med sista loppet i Moorland så var det 3 minuter kvar innan Fort Pintas Champ så jag blåste förbi Agnes och plockade upp hennes Dagliga Championatutmaning och anmälde mig i Fort Pinta med hela 50 sekunder till godo. 😅
Hela rundan tog 3 timmar och 27 minuter (championatet inräknat).
// Harley
#12: Inte dåligt! Så på kanske 8 timmar (på tre dagar) borde det ta då för att levla en häst (minns inte hur många av tävlingarna man behövde sista dagen).
#13: Jag ska se om jag kan göra om proceduren imorgon fast då ta transport när jag kan för att minska ner restiden och se vilken skillnad det gör i total tidåtgång.
Det blir inga superduperexakta experiment eftersom tex Ödesridningen och Marys borttappade djur kan variera hur lång tid de tar att fullfölja. Kul ändå att se hur lång tid det tar. 🤓
// Harley
#14: Är verkligen kul att se vad du kommer fram till :) Inte helt lätt med de som kan variera i tid (kanske om du orkar så kan dag tre vara beräkning på alla tävlingar utom de som kan skilja mycket i tid? Som borttappade djuren och ödesridningen (även om de i paddocken är väl någorlunda jämna, är väl de som sker över allt runt Jorvik som kan ta massa extra tid).
Spännande att se om du kan skala av på tiden med transporthjälp (fast ibland så är den i laddskärm så länge att det nästan gått fortare att springa, iaf för mig).
Tog en till levlingsrunda idag, samma som i #12 men idag tog jag transporter för att spara lite restid.
Hela rundan tog nästan exakt 3 timmar (championatet inräknat).
Kändes som att det gick snabbare idag än igår men skiljde ändå bara knappt en halvtimme. 😅
Efter första levlingsdagen fick man upp hästen till level 10 och efter idag är den uppe i level 14.
Knappt en halv level kvar till level 15. Hade jag kunnat göra loppen på galoppbanan hade det varit ännu lite mindre. Springer man en drös championat kanske man hinner levla upp helt på två dagar numera. Wow, när jag började spela tog det 5-6 dagar att levla hästen.
// Harley
#16: Det är ju väldigt fort ändå!
// Wilhelmina <3
#17: Snabbare än jag trodde både med och utan transporter. Trodde helt klart det skulle ta över 4 timmar.
// Harley
#16: Det var ju supersnabbt både att komma igenom hela rundan och för hästen att levla! Går säkerligen att levla på två dagar då om man gör championaten (är ju bara att räkna hur många xp som är kvar till level 15 och dela det på xpn man får för championaten så ser man ju hur många som måste genomföras).
Min uppdaterade levlingsrunda efter att Luis anlände.
Stallet Gyllenbladet ---> Emma ---> Jasper ---> Ridhuset ---> Yelena ---> Vingården ---> Trädgården ---> Galoppbanan ---> Mario ---> Landon ---> Marley ---> Steve ---> Tai ---> Will ---> Fina Way ---> Sophie --->
Ödesridning ---> Dinodalen ---> Valedalesjön ---> Ms. Morse ---> Minka ---> Athena ---> Pistasch ---> Redwood Point ---> Mistfall ---> Starshine Ranch ---> (Ponny-tävlingen) ---> Fort Pinta ---> Trasiga Hästskon ---> Eremiten --->
New Hillcrest ---> (Tölt-tävlingen) ---> Månskärby ---> Paddockön ---> Jorvikstallet ---> Jarlaheim ---> Gröndal ---> Eli ---> Ydris ---> Moorland
// Harley
#22: vem är Luis?
// Wilhelmina <3
#23: Luis håller i den nya tävlingen utanför Dundull (Mistfall) som kom för två veckor sen.
// Harley
#24: jaha, okej :)
// Wilhelmina <3
Min är lite olika varje gång… Men jag brukar börja med Steves lopp och sen ödesridningen sen om jag har tid kör jag moorlands eller gyllenbladet..
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tack för du spenderade din väldigt viktiga tid på att läsa denna helt betydelselösa mening!
Brukar inte spela så länge, typ en halvtimma.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tack för du spenderade din väldigt viktiga tid på att läsa denna helt betydelselösa mening!
Dags att uppdatera min fusklapp.
Gyllenåsarnas Dal; Ewa, Emma, Lekfull räv, Jasper
Vingården; Linn, Yelena, Pauline
Vingårdens trädgård; Agneta
Baronessans galoppbana; Sir Tarik Modde, Maeve
Centrala Silverglade; Mario, Landon, Marley, Steve, Tai, Maeve, Will
Valedale; Fina Way, Makena, Ada, Sophie
Druidpaddocken; Ödesridning med Rhiannon
Dinodalen, Swedenborg
Valedalesjön; Mr. Andersson
Firgroves bergspassväg; Ms. Morse
Firgrove; Minka