Star Stable iFokus

Star Stable

Etikett: sajten-och-ifokus
Läst 361 ggr
Herveaux
1

Välkommen och ursäkta flyttstöket!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och välkommen till Nya iFokus! 😊

Det kanske ser lite rörigt ut just nu men ni vet hur det är när man flyttar,
blir alltid lite stök innan man hinner bo in sig och få allt på plats igen.

Ni som spelat SSO ett tag kanske minns vilket krångel det vart för teamet när de busiga mustangerna skulle flytta in på Jorvik? Spelet låg nere nästan hela dagen. 😂

Om ni har frågor om vårt nya iFokus så kan ni ställa dem här i tråden, skicka PM till mig eller fråga inne på Support-sajten.
Kom ihåg att det inte finns några dumma frågor!

Sitt lugnt i båten så kommer ni snart känna er lika hemma här i det nya som ni var i det gamla iFokus. Killarna bakom iFokus jobbar hårt med att jaga buggar och fixa annat flytt-trassel.

Sajtvärd Harley

Edit. Jag kan varmt rekommendera att ni hoppar över till the Sims iFokus där Mitchika har skrivit ihop jättebra info om vårt nya iFokus. LÄS HÄR

// Harley

Är du en simsspelare som letar efter ett forum som du kan diskutera de populära The Sims spelen? Då har du hittat rätt! Välkommen in att diskutera med andra simsgalna personer.
  • Redigerat 2021-06-11 10:11 av Herveaux
Marbi
0

Jag har lite funderingar. Var in och tittade i min tråd om 100 baby challenge och när jag scrollade ner för att hitta min sista post så fortsatte den med nästa tråd som stod i listan till vänster och efter den kom nästa tråd. Väldigt förvirrande att min tråd inte slutar utan fortsätter i någon annans.

Herveaux
0

#1: Vad skumt! När jag tittar i den tråden så är det sista inlägget från dig #29 med kommentaren:
#29 Tack. Det var kämpigt. 😃Jag tappade lusten en aning och så har jag köpt eco life och ville testa det i stället.

Sen kommer skrivrutan och under den kommer ett annat inlägg.

Minns du om det borde finnas fler inlägg än 29 i den tråden?

// Harley

Marbi
0

#29 var mitt sista men sen under skrivrutan och nån reklam så var det en annan tråd som någon annan startat. Såg lite konstigt ut. Kollar den här tråden nu när jag skriver och där fortsätter det med #Grattis" tråden som du startat och den är daterad 2021 !!!!! Nåt mysko är det. Testade nu att lägga en smiley med windowstangenten och punkt och det funkade inte för mig.

Herveaux
0

#3: Jag tror att det ska se ut så i den nya versionen att inlägg kommer efter varandra när man scrollar.

Att inlägget du ser här under är daterat 2021 beror på att det egentligen är ett schemalagt inlägg som skulle publiceras under 2021, men jag tror inte att den funktionen (att schemalägga inlägg) fungerar här i ny versionen ännu. Bra att du såg det! Ska se om jag kan gömma dom igen. Kan ju inte gratta folk flera månader i förväg. 😂

// Harley

• Redigerat 2020-09-06 10:40 av Herveaux
Maleficum
0

Jag kan inte få till smileysarna, trycker jag på windowsknappen kommer bara windowsmenyn upp för mig och trycker jag punk markerar den bara min ena skärm (kör på dubbelskärm). :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
0

#5: Nej, vad tråkigt att det strular för dig och flera andra!

Jag brukar hämta (kopiera) smileys från Emojipedia kan det vara ett alternativ tills vidare?

// Harley

Maleficum
0

#6: Kommer får göra något i den stilen vilket tyvärr känns rätt krångligt så blir nog mindre användande av smileysar nu än innan, inte för att jag var superduktig på att använda dem innan heller.

Herveaux
1

#7: Den eviga optimisten här håller tummarna för att det på något vis blir enklare för er framöver.

// Harley

Marbi
0

Man kan ju kolla "mitt flöde" och "mina sajter" uppe till höger och det har funkat tidigare idag men nu är "mina sajter" borta. Antar att det kommer att ta ett tag innan allt är på plats och fungerar som det ska.

Herveaux
0

#9: Ja vi kommer nog få se en hel del skumma saker innan nya iFokus blivit av med sina "barnsjukdomar". 🤨

När jag hoppar över till ett annat forum ser det ut som att jag blivit utloggad ett par sekunder, sen studsar det tillbaka och ser ut som det ska igen. annars verkar jag klara mig från problem många andra beskriver. Peppar, peppar…

// Harley

• Redigerat 2020-09-06 13:21 av Herveaux
Maleficum
0

#10: Jag råkade ut för samma sak på några sidor (inte alla) att den logga ut och sen gick det inte att logga in igen. Men verkar funka igen nu så verkar bara varit någon hicka.

Cyndi
0

Jag tycker, det är ganska förvirrande, att det följer andra tråd. När man scrollar när vid 100 inlägg, så syns ej lätt, när det är slut. Hoppas det fixas XD

//Cyndi

Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".

Marbi
1

Varför är vissa trådar fortfarande fetare stil fast man läst dom? Om det är för att man ska ha koll på att dom finns, att dom är viktiga att läsa och för att det är hjälptrådar så tycker jag det är bättre om man på något vis fäster dom i toppen. Jag tycker det känns bra att kunna se om jag redan läst trådarna genom att dom då har normal stil.

Maleficum
0

#13: Har också råkat ut för det med några trådar. Känns som en bugg snarare än planerat.

Herveaux
0

#13: Precis som #14 skriver så är det en bugg. iFokus-killarna jobbar på det så det kommer ordnas när de kommer ner till den punkten på deras 'att fixa'-lista. 😀

// Harley

Marbi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja veta varför den här rutan dyker upp hela tiden. Jag godkänner men går jag in på en annan sida här på iFokus så dyker den upp igen. Kan man inte göra någon inställning som ligger kvar på mitt konto att jag godkänner rakt igenom. Känner att jag börjar irritera mig rätt mycket på det här.

Herveaux
0

#16: Det har diskuterats en del om den där förbenade rutan inne på Support och Värdsajten, iFokus-killarna retar sig lika mycket på hur den fungerar som vi medlemmar. 😅

Det är EU som bestämt att liknande ruta måste finnas, som rut-eländet fungerar idag så måste man godkänna den en gång / sajt man besöker, sen ska den inte dyka upp på samma sajt igen. (När den gjorde det förut var det en svårflörtad bugg som nu ska vara fixad.)
Läste senast idag att iFokus-killarna tittar på andra lösningar för rutan.
Håll ut, det jobbas på! 🙃

// Harley

Maleficum
0

#16: För mig dyker rutan ofta upp när jag precis startat Firefox men den försvinner igen om jag laddar om sidan (för de sidor jag redan godkänt). Däremot om man rensar bort sina kakor och sånt så måste man godkänna igen så har man inställt att allt sånt ska rensas när man stänger ner browsern kommer man alltid få svara på den när man ska in på nån sida för första gången.

Marbi
0

För mig dyker den upp alldeles för mycket. Som medlem tycker jag att det ska räcka att man godkänt den en gång för hela iFokus. Om det är förstagångs besökare så tycker jag det är ok att den dyker upp hela tiden.

Bianca Songcastle
0

Hittar inte riktigt klotterplanket så skriver här vill bara testa ta bort det om ni vill. 😜 Hej! Hallå

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

Bianca Songcastle
0

Omg vad kul haha!

Herveaux
0

#20: Klotterplanket finns här men du kan leka i den här tråden också om du vill. 😊 https://starstable.ifokus.se/discussion/1483520/klotterplank-lek-med-nya-formateringen!
Visst är det kul när man väl klurar ut hur det funkar! 😀

// Harley

Starstable ifokus - Forum för spelet Starstable Online
Bianca Songcastle
0

Jaa haha tack :))