Klotterplank - lek med nya formateringen!
I den här tråden är det fritt fram att testa iFokus nya formateringsverktyg Markdown. Eller testa att ladda upp bilder, leka med HTML-koder…
kladda loss bara! 😀
Självklart öppet för alla, oavsett om du är medlem här på Star Stable eller inte.
Lite hjälp på traven
Mitchika håller på att knåpa ihop en suverän tråd med samlad info om vårt nya iFokus inne på the Sims iFokus:
Nya iFokus efter uppgraderingen
Niklas har skrivit ihop en liten lathund för Markdown inne på Support iFokus:
Lilla lathunden
Carmarino har fixat en lite längre lathund för Markdown inne på Choklad iFokus:
iFokus uppdateras
Fler länkar till Markdown:
Dillinger
Markdown Guide
// Harley
- Redigerat 2020-11-25 11:55 av Herveaux
#6 Inte då! Innan lanseringen av nya versionen hade vi sajtvärdar (och medisar) alla möjligheter att skapa en etikett för att öronmärka våra artiklar med just etiketten "artiklar" så de inte skulle försvinna i vimlet av andra inlägg. Detta var iFokus ute med i god tid så att sitta nu och gråta över spilld mjölk är inte lönt.
Förlåt om det där lät hårt, men det var upp till dig att ordna detta eller be om hjälp för att få det gjort, om det skulle göras innan flytten.
iFokus gjorde en jätteuppdatering och det är en del funktioner som inte fungerar fullt ut ännu så killarna har en lång lista med saker de fixar med.
(Tack igen våra underbara slitvargar!)
Så småningom kommer man att kunna skapa nya etiketter och då kan du och andra som vill märka artiklar med t ex etiketten "artiklar" att kunna göra det.
Varför tjatar jag om att öronmärka artiklar med etiketten artiklar?
Jo för att när du är inne på ett forum så har du under den stora Starta ny diskussion-knappen en rullista där det står Alla diskussioner, om man klickar på den så kan man scrolla ner bland alla olika etiketter det forumet har.
På mitt forum finns det då en etikett som heter "artiklar", väljer man den så får man upp alla artiklar som finns på mitt forum. Supersmidigt och nästan lika plättlätt att hitta som våran gamla Artiklar-flik!😀
Kan du och andra medlemmar bemästra Facebook kommer ni absolut att kunna bo in er i vårt nya iFokus också!
Ge det lite tid och be om hjälp när det är något som känns svårt så hjälps vi åt. 😊
// Harley
- Redigerat 2020-09-10 10:19 av Herveaux
Funkar det med html-kodning också? Gör ett test för det då:
Instagram: @theblindbunny
1 #6 #5: I bow to the master! 🤩 // Harley 0 #7 #800000;">Test #008000;">text #000080;">med färg Instagram: @theblindbunny
1 #8 #7: Äsch då, men bara linjer gjorde ju en jätteskillnad! // Harley 0 #9 #8: Eller hur! Blev mycket tydligare när man fick till linjer! Nu är det bara för dig att klura ut det :P Vet inte hur man skickar kodning utan att den blir "färdig". Instagram: @theblindbunny 1 #10 #9: Tack du! gulp Jag fortsätter googla och ser om jag kan knäcka koden. // Harley 1 #11
// Harley
0 #12 #11: Skicka i meddelanden hur du kanske kan få tag på kodningen för tabellen jag gjorde om du vill använda just den. Kanske lättare sen att ändra och fixa för framtida tabeller då :) Instagram: @theblindbunny 2 #13
// Harley
0 #14 TestIgenIngress i fet stil Om man så behagar
Men hur gör man för att lägga in bilder i texten? Och med bildtexten bredvid bilden? Om man bifogar bilder så lägger sig alla överst i inlägget och blir väldigt stora. Helt tokigt.
0 #15 När jag försöker redigera ovanstående inlägg så kommer det upp en tom kommentarsruta och inget annat! 0 #16 #14: När du vill göra en rubrik så behövs det ett mellanslag mellan "brädhögen" och texten för att det ska fungera.Lätt att missa. 😀För att lägga in en bild i texten skriver man  Så blir det en bild i texten:
Det knepiga är just att man behöver en webbadress till bilden, så man kan inte ta en direkt från datorn. #15 Hm, mysterium! // Harley
0 #17 Ok - jag ser mellanslaget nu på mitt papper. Men det är väl just de bilder man har i datorn som man kan lägga in! Jag kan ju inte sno andras bilder, och jag skall ju visa det jag skriver om i texten. Tycker det är helsnurrigt.
0 #18 #17: Absolut, man får använda sig av en sk hosting-sida där man laddar upp sina foton och därigenom kan få en länk till dem som man använder här på iFokus. // Harley 0 #19 #16: Nu gick det att hantera mitt #14. #18 Men jag vill absolut inte ladda upp mina bilder i något moln.
1 #20 Testar en egen bildlänk.
HA! Skam den som ger sig! // Harley
0 #21 Betyder det att man måste ha så stora bilder, som tar hela bredden? Jag skall ha många bilder så det blir i så fall ett väääääldigt långt inlägg. Därför vill jag ha bilderna mindre och till vänster och bildtexten till höger om bilden. 0 #22 #21: Det verkar som att även små bilder dras upp i så stort format. // Harley 0 #23 Jaha, men hur är det nu jag får in dem i texten då? 0 #24 #23: Hm, jag har aldrig använt Dropbox men fråga i tråden inne på Support så får du säkert svar snabbt! 😀 // Harley 0 #25 Tjena allihopa! ✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨ 0 #26 Kära dagbok.. ✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨ 0 #27 Jag måste verkligen säga … jag har det svårt med smilies :( Jag vill gärna ha det enkelt igen, att kunna foga in dem ;) //Cyndi Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
0 #28 #27: Om du sitter vid dator kan du antingen trycka på Windows-tangenten och . (punkt) eller högerklicka i skrivrutan och välj Emoji. Nu har jag blivit så van så jag tycker det nya är enklare än det gamla vi hade. // Harley 0 #29 Högerklicka funkar inte för mig men det andra går bra. 0 #30 #28: Tyvärr funkar inget av dem sätten för mig :( Instagram: @theblindbunny 1 #31 #29: Skönt att tangenterna vill samarbeta iaf. 😄 #30: Meh! 😫 // Harley 0 #32 Måste testa lite
Instagram: @theblindbunny 0 #33 Vet dock inte om man kan få det att hamna flödande i texten eller om det alltid kommer hamna i ny rad. Verkar tyvärr hamna på egen rad men det är bra man kan gömma saker iaf :D Instagram: @theblindbunny
1 #34 #33: Hey, vad smart! Har nog bara sett den funktionen på flashback tidigare. 👍 // Harley 0 #35 15 Juli 1928 Det är morgon och solen skiner…. ✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
0 #36 #34: Kan jag knycka lite av denna hjälpsamma tråd till andra sajter? Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre. 0 #37 #36: Absolut, knyck på! 😄 // Harley 0 #38 Wohoo!!! Kul Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
boktips.webnode.se/om oss/ 0 #39 HejDet är hon som är på bilden
| Snurrig | [iFokus] ()[Uploading_b1dd668b-aac2-47dd-9697-5da1111766f7]()| Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
boktips.webnode.se/om oss/ Ni missar väl inte?3 svar molam2026-08-27 Daphne Bunnyhunters hästar58 svar Maleficum2026-08-27 alva032026-08-06 Äldre spelare Starstable 7 svar Charliies2026-08-05 Värdekoder SSO #291 svar Herveaux2026-07-31 Herveaux2026-07-23 [heli.S]2026-06-02 [heli.S]2026-05-07 Basaren - aktuell status1 svar [heli.S]2026-05-07 Ny häst2 svar [heli.S]2026-05-07 Vilken server? 2 svar emmy.firecloud2026-02-23 Marchenghast - Tävling2 svar [heli.S]2026-02-16 Dantes stall / mina hästar60 svar grovmordbrand2026-02-13 [heli.S]2026-02-12 [heli.S]2026-02-06 [heli.S]2026-02-06 [heli.S]2026-02-05 [heli.S]2026-01-31 50 SC0 svar [heli.S]2026-01-30 CitronJuice992026-01-29 |