Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterhästarhästnamn
Läst 556 ggr
Cornelia Isaksson
0

Detta med namn

Jag har sett att många har teman på sina hästar vad gäller namn.

Jag däremot slumpar alltid namnen då jag inte brydde mig när jag började spela.

Så nu undrar jag hur ni tänker när ni väljer namn?

Vad finns det för teman?

• Redigerat 2021-06-11 09:14 av Herveaux
Cyndi
0

Hej på dig!

När jag började SSO (2013), köpte jag inte SC utan sparade från vecka till vecka mina veckopengar för att kunna köpa en ny häst med outfit i början av en ny säsong ;) Det tog ungefär 3 månader så att jag kunde köpa var tredje månad alltså. (1. dec, 1. mars, 1. juni, 1. sep)

Därför har mina hästar i namn: Autumn, Spring, Summer och Winter. (Nu bestämmer jag mer efter typen, vilken säsong den skulle passa in.)

Visst finns det undantag. Framförallt hos de magiska hästarna och hos en speciell ras.

Mina 3 magiska Nixie symbolisera olika stenar som "Amethyststone" (lila), "Rubystone" (röd) eller "Waterstone" (blå).
Sen finns det min halloweenhäst Pepita "Holloweye", mina sjöhästar Kampos "Waterking" och Tellina "Waterqueen", till slut min vinterhäst Fawncy "Northwind".

Ett undantag gjorde jag med rasen "nordsvensk". De bär alla i namn "North", som Northspirit, Northstar och Northfortune (min nordsvensk runspringare).

Det utvecklades helt enkelt under tiden ;D

//Cyndi

Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".

Herveaux
0

#0: Jag ger mina hästar ett smeknamn och sen så försöker jag hitta ett namn i SSO som har någon form av koppling till det namnet. Så jag har inget speciellt tema.

#1: Vilken rolig idé att ge namn efter årstid eller högtid då hästen köps!

Jättefina namn.

// Harley

Maleficum
0

Jag vet inte om man kan kalla det något direkt tema det jag har på mina hästar. Försökt ha lite tema om det är samma ras/rastyp men då jag är lite knasig och bara vill ha en häst av varje ras har det hittills bara blivit tema på fjordingen (då jag har en gammal och en ny modell) och nordsvenskarna (då jag hade en när texas bluebell och senare runspringaren kom).

Annars försöker jag att inte återanvända samma namndelar i namnen (vilket gör det svårare och svårare att få till bra kombinationer :P) undantag är nog för Blue och Moon som använts två gånger med BlueBerry och BlueMoon och MoonCloud.

Mina hästar jag har nu (utöver Spirit som ju inte går att byta namn på):

BabyCake - Min mustang, ett smeknamn en karaktär använde i en bok jag lyssna på.

BlueBerry - Min nya fjording modell, gråblack, fick bärnamn då min gamla modell heter StrawberrySurprise.

BlueMoon - Min texas bluebell nordis, fick fortsätta med temat av astrologi. Enda hästen som har båda namndelarna som andra hästar i stallet har.

BraveHeart - Min Lusitano, tycker Lusitanon speglar lite de gamla stridshäst typerna.

DreamChaser - Den bruna konstantskimmel connemaran, fick namnet då vi har en skimmel connemara i stallet som heter Dream Catcher (men Catcher gick inte att välja). Nog den enda höst jag ibland ångrar då det senare kom en flugskimmel jag nog skulle velat ha istället (hoppas det kommer en ny arab modell där en är flugskimmel).

LemonPie - Den isabellfärgade Welshen.

MoonCloud - Starthästen, ett namn som dök upp i en bok jag lyssna på.

NorthStar - Första nordsvensken. Astrologi tema.

PepperMint - Islandshäst, svartblack.

RainbowShadow - Min Whinfell, den med regnbågsman som blir grå vid bebyggelse.

RuneGalaxy - Min runspringare, följer astronomi tema med nordsvenskarna.

StrawberrySurprise - Min gamla fjordhäst modell som är rödblack.

TigerLily - Min Fawncy

TimeLord - Min Quarter (ny modell)

Kanske är dags att börja fundera ut vad för tema jag ska ha på de nya urhästarna för misstänker att dem kan bli ett undantag där jag skaffar fler av samma ras.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Icewolf88
0

Jag gillar att ge namn som t.ex passar hästens utseende eller personlighet. Eller så brukar jag skapa olika namn som är referenser till filmer etc.

Det är viktigt att hästens namn låter bra dock och är inte bara nåt slumpmässigt. Det är också viktigt att namnet är unikt och nåt namn som man vanligtvis inte ser i spelet. Fånigt jag vet. 😅 Gillar att vara unik!

Marbi
0

Jag försöker hitta ett namn som jag tycker passar hästen, vilket inte alltid är så lätt eftersom valmöjligheterna inte är tillräckligt många enligt min uppfattning. Sen hade jag en idé ett tag att följa alfabetet, en häst med namn på A, en med namn på B och så vidare, men det har jag släpp nu eftersom det blev för jobbigt.

s8x2n6
0

Jag började med tanken att alla skulle heta "warrior" i sista namn, men det släppte jag inom några hästar. Gjort liknande med "cry" och "trouble" som sista, men även där var det bara några få som fick sådana namn. Efter det blev det vad jag lyckades hitta och vad jag tyckte lät fint (på den tiden, många av dom namnet tycker jag är rätt meh nuförtiden haha). Finns massa med ice, whisper, feather, runner osv. Blir helt förvirrad då de heter så lika många gånger!

Sen nu senaste åren har jag lite olika tänk. Ofta efter hästens utseende, speciella egenskaper, personlighet och sådana saker. Ibland köper jag ett par hästar åt gången och ger dem matchande namn (t.ex. mina akhaltekeers Oceanrose och Desertrain). Sen körde jag helt och hållet ett tema på mina första 4 akhaltekeers (ja, jag har alla 😂) där varje häst fick representera vardera ödesryttare/cirkel! De heter: Starlight (vilket förövrigt också är ett låtnamn), Sundrop, Flashfire och Lunadew (som kallas strikt endast Luna). Har även andra hästar vars namn är inspirerade av låtar, dessa inkluderar bl.a.: Cloudclover (Cloud Cover heter låten), Dragondreamer (Dragons into Dreams), Darkdancer (Dancer in the Dark) och Phantomrider (vilket är låtens exakta titel! 😉). Oooooch sen sista kategorin av namn är "skämtnamn och roliga namn", där t.ex. Rainbowboy och Twinklewink är med. Har 83 hästar på mainkontot (+ några 10-tal på de sidokontona sammanlagt) så jag besparar er alla namnen, men kan givetvis skicka dem om ni vill ha inspiration eller så 😅