När censuren i Globalchatten får fnatt
Vad har ni skrivit för ord i Globalchatten som censuren sagt "Skulle inte tro det! Blir en bunt ### för dig!" fast det egentligen inte var något ord som borde ha censurerats?
Inspiration till tråden kom från Maleficums inlägg #170 i den här tråden.
// Harley
- Redigerat 2020-10-20 13:25 av Herveaux
Jag skriver så sällan i chatten men jag kommer ihåg när jag red på min islandshäst och töltade genom Moorland att det var en annan spelare som ville veta hur denna magi fungerade.
Lycka till att skriva SHIFT i chatten säger jag bara. Censuris, jag skriver shift inte shit. 😅
Har också hört om att det tidigare censurprogrammet som användes i chatten vägrade låta spelare prata om sin önskan att det skulle komma en nordsvensk till spelet (detta var för länge, länge sen med andra ord). Dåvarande censuren tyckte nord för likt nerd (nörd).
// Harley
Gräs, fast det var ett tag sen och verkar numera funka att skriva!
Sen funka inte Gay att skriva fast Homo gick bra.
Brukar inte skriva så mycket i Chatten och sist skrev jag privat och då censurerar den ju bort hela meningen om man skriver något "knasigt" så då är det ju ibland svårt att veta vad det faktiskt klagade på.
Fick tex inte skriva att min kanin varit blind sedan 7 månaders ålder men han numera är 6 år i en och samma mening men när jag delade upp det i två meningar gick det bra!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: Östra får man ju inte skriva av någon anledning så glöm att förklara att något ligger i Östra Epona :P
#3: Jisses. 😂 "Javisst, jag kan hjälpa dig. Det hittar du i motsatsen till Västra Epona. Jodå, så här ger vi vägbeskrivningar på Jorvik…"
// Harley
Som sagt, alla dessa saker som nämns ovan är förbjudna i chatten, men när några ungar sitter uppe och flummar sent med alla möjliga otrevliga könsord och annat trevligt, då säger censuren inte ett ord. Som jag skrev i min tråd gissar jag att det väl gått och lagt sig för kvällen!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
- Redigerat 2020-10-20 13:54 av Mitchika
#5: Om du har en ocensurerad bild kvar så hade jag skickat in det hela till Supporten. Någon måtta får det ju vara trots allt. https://www.starstable.com/se/support
Bara för allmän vetskap, om det blir konsekvenser för spelare så får denne inte veta vem det var som rapporterade den.
// Harley
#6: Jodå, jag har kvar den ocensurerade. Det var en vanlig screenshot som jag tog med F2 i spelet som jag sedan kopierade chattfönstret ifrån och censurerade. Användarnamn och allt finns där.
Jag lekte med tanken, men en del av mig känner samtidigt.. jag minns hur det var att vara ung och dum och flummig och få en kick av att göra "förbjudna saker." Jag gjorde inte exakt sånt här (fanns inte många onlinespel när jag var i den åldern, vi gjorde dummare och farligare saker) men det kändes som två väldigt unga tjejer (baserat på vad som skrevs, det där var inte hela konversationen heller) som bara flummade runt med varandra.
Det var efter midnatt en vardagskväll. Jag tvivlar på att det var många som var inne och såg det. Kanske jag är för blödig, men det känns sådär att riskera att få dom avstängda inför Halloween bara för att dom flummade runt sent på kvällen.
#7: Gå en medelväg och censurera användarnamnen men visa texten?
Det värsta som skulle hända är nog att de ev blir avstängda från chatten en kort tid. Överlag tycker jag SSO är alldeles för snälla mot folk som bryter mot deras regler, då tänker jag inte bara på hyss i chatten.
Nu ska jag inte förstöra stämningen mer här i tråden med mina
Gestapo-fasoner. 🙄
// Harley
#8: Haha! Hade det varit dagtid eller tidigare på kvällen hade jag anmält. Det där kändes ändå rätt "oskyldigt" trots ordvalen. Flummiga ungar säger fula ord för att det är "tihi, förbjudet, åh vad roliga vi är!"
Har de ändrat chatten tillbaka?
Det hade nu varit ett tag att det inte är bara ordet som är ocensurerat, utan hela meningen!
Jag tycker att det blir sämre och sämre och jag skulle önska mig att inte global blir spärrad mer och mer utan mer privat, där det händer grejer, som andra inte kan läsa och stoppa nån person som tycker illa om nån.
(På bilden: jag försökte att skriva "mc" och "marschmallow clouds", men det gick ej)
//Cyndi
Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".
- Redigerat 2020-10-20 16:19 av Cyndi
#10: Jag och Maleficum hade precis samma problem som du beskriver när vi använde chatten för några dagar sen. Hela meningen blockeras och censureras, vilket jag tycker är extremt synd.
Aha! Titta vad jag hittade!
https://www.starstable.com/se/article/9383
Den nyheten har jag helt missat… Kanske förklarar varför tjejerna kunde skriva som två sjörövare utan att censuren hajjade till.
// Harley
- Redigerat 2020-10-20 16:47 av Herveaux
Jag har varit med om att flera namn inte har gått att skriva så att det har blivit problem att skriva med klubbmedlemmar under event och sådant, vilket har gjort att jag så gott som aldrig använder chatten i spelet längre.
Man får uppenbarligen inte heller skriva att man har yngre vänner.