Jag letar efter en häst...
När jag gick på ridskola för en herrans massa år sedan nu så fanns där tre hästar som jag verkligen älskade. Alla tre var fuxar, men hade antingen vit bläs i pannan, vita strumpor eller både och.
Det hade varit jättekul att ha en häst i deras minne i Star Stable Online, så jag tänkte fråga om tips här. Det finns så väldigt många hästar och ställen att gå igenom. Någon kanske har en rekommendation? :D
Jag letar efter häst (ej ponny, annars spelar storlek ingen roll) som är fuxfärgad. Den får gärna ha bläs, vita strumpor, både och eller helt fuxfärgade. Kort, slät päls, alltså inga fluffar. Ras spelar ingen roll heller.
Är det någon som har några tips var jag kan hitta min "drömhäst?"
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
- Redigerat 2021-06-11 09:13 av Herveaux
#0: Oh, oh, oh, jag vill hjälpa!
Nu ska vi se…
I appen finns det ett Engelskt fullblod, fux med bläs och strumpa
Vid Godset Silverglade står en Hannoveranare som är fux med strumpa och är det bläs eller bara lite vis på nosen? Hm…
Vid Stallet Gyllenbladet står en Trakehner, fux med helstrumpor och en strimbläs
Vid Starshine Ranch står en Quarter som är fux med en bläs och strumpor
Hoppas du kan hitta en passande kompis att återuppliva gamla minnen med!
// Harley
- Redigerat 2020-10-31 18:29 av Herveaux
#1: Tusen tack för tipsen!! :D
Jag ska kolla in dom alla lite senare och "utvärdera" dom. Vore det inte en kul idé med bildtrådar på olika hästraser och/eller färger på hästar här på sajten? Jag skulle ha älskat en bildtråd för fuxar nu när jag letar efter en.
#2: Rolig idé men jag tror det hade blivit svårt att få folk att posta i trådarna, många gör sina egna bildtrådar (tex "Minns hästar") eller postar i gemensamma bildtrådar där man får se alla möjliga raser och färger.
Ska spinna vidare på din tanke och se vad hjärnkontoret kan spotta ur sig.
Vill man fönstershoppa hästar kan jag rekommendera Star Stable Database
// Harley
Okej, Engelskt Fullblod är högt på listan. Min undrar är om man kan ändra manen på den i spelet? Jag var inte överförtjust i den jag ser på appen.
Det som är bra med Star Stable Databas är att man kan klicka i för om man endast vill titta på t ex generation 3 hästar. Jag har flyttat ut mina generation 1 hästar på grönbete för alltid.
#3: Den sidan krånglar alltid så mycket när jag använder den. Antingen är den nere, bilderna vägrar ladda eller så krånglar det när jag söker. :(
#4: Jajamensan, du kan besöka Häststylisten så fort engelska fullblodets hovar landar i ditt stall! Kul att du gillar just den, jag har själv köpt den som ett "barndomsminne". 😍
#6: Nej men vad störigt! Sidan har krånglat lite för mig också men det var ett bra tag sen nu. Ska nysta i vad sånt trassel kan bero på… 🤔
Edit: Hittade på Star Stable Database's FAQ:
Q:The table is empty, no data is loaded, or the page is displaying wrong
A: First of all try to force reloading of the page, usually using the shortcut Ctrl-F5 (or Ctrl-Shift-R). If this doesn't help I recommend to delete the browser cache/history (shortcut Ctrl-Shift-Del) and then to try reloading the page again.
Hela FAQ finns här:
http://starstable.bplaced.net/db/en/faq.html
// Harley
- Redigerat 2020-10-31 19:08 av Herveaux
#7: Underbart! Tack! Då blir det nog den. :D
Jag måste bara hitta ett passande namn på sötnosen..
Ja, den har varit jättebesvärlig. Den är hur användbar som helst på alla sätt och vis, men det blir väldigt irriterande att använda den för fönstershopping för hästar när den inte vill ladda bilderna.
#8: Har du några tankar om vilken typ av namn du vill ha på tillökningen? Minns du vad hästarna på ridskolan hette?
Jo, förstår att det är bra svårt att fönstershoppa om butiken inte vill dra upp rullgardinen så man faktiskt kan se vad som erbjuds… 😒
Vill minnas att Ctrl + F5 har kunnat få sidan att skärpa till sig för mig iaf.
// Harley
#9: Jag minns vad två av tre hette och jag är så frustrerad över att jag inte minns den tredje. Han stack ut mest. Var en riktig jätte till häst! Dom två jag klickade bäst med när jag red kommer jag ihåg namnen på, plus den griniga nordsvensken (har jag för mig) som jag fick rida ibland, men jättens namn har bara försvunnit.
Deras namn är inget som går att få till bra i SSO, men jag funderade på Time Strider. Lite "korsa tiden" känsla över namnet och det lät bra. :)
#10: Åh, TimeStrider var snyggt!
// Harley
#11: Ja, jag fastnade för det trots att jag hittade andra bra (och kanske mer passande) kombinationer också. :D
Jag har några fuxar i mitt stall (samt engelska fullblodet, som är ej med här … edit: hittat ;))
//Cyndi
Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".
- Redigerat 2020-10-31 22:11 av Cyndi
#13: Åh, så fina alla är! :D
Vad är Autumndreamer för häst?
#14: Autumndreamer I är en starthäst ;) och Autumndreamer IV är ett jorvikiskt varmblod som finns i Dundull
//Cyndi
Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".