Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterveckans-uppdateringvinter
Läst 288 ggr
Herveaux
1

Veckans Uppdatering - v. 50

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej StarFam! Frosten från det kalla vädret har gjort att de magiska norrskenen ser ännu mer speciella ut. Nu har du en chans att utforska Jorvik på ett helt nytt sätt!

Se var du sätter fötterna!
För första gången någonsin har det blivit tillräckligt kallt på Jorvik för att floderna och sjöarna ska frysa till is! Valedalesjön, Silversongfloden och Mistfallsjön är helt bottenfrusna. Du får gärna gå, åka eller kana över dem. Men var försiktig!

Ett extra tips för er som jobbar hårt med träning inför tävlingar: isen har skapat nya, isiga vägar mellan olika tävlingar! Glöm inte bort att testa genvägarna innan vinterevenemanget är över!

Utforska Jorviks frusna miljöer

Nya vinterfiranden!
På de frusna sjöarna finns nu en söt, ny aktivitet! Håll utkik efter norrskenen som visar vägen till en grupp pingvinungar på is. De längtar efter att få visa upp sina talanger för dig! De har övat väldigt mycket på att sjunga varsin ton perfekt. Om du klickar på dem så sjunger de glatt för dig. Om du är musikalisk kan du försöka spela din favoritsång. Du kan även experimentera och komponera din egen sång!

Om du vill lyssna på musik med dina vänner kan ni gå på en pingvinkonsert! Pingvinerna är på konsertscenen där deras sång kan höras av dig och spelare i närheten!

Men det finns fler frusna aktiviteter. Det finns även snökanoner på Jorvik. Samla dina vänner och ha snöbollskrig. Snöbollar är inte det enda som kommer att flyga genom luften!

En del av djuren på Jorvik kan inte hitta hem! Din instinkt kommer att vara att springa fram för att hjälpa dem men det kan skrämma bort dem. De kommer att känna att du vill väl medan du hjälper dem att hitta hem. Du kommer att få varma önskningar om du lyckas återförena din lurviga vän med dess familj.

Alla de här aktiviteterna har lagts till bland de roterande aktiviteterna som redan har släppts i vinterfirandet. Glöm inte att hålla utkik efter norrskenen och besöka Jorvik vid olika tider så att du kan prova alla aktiviteterna.

Du är dirigenten för pingvinsymfoninDu är dirigenten för pingvinsymfonin

Följ stjärnorna!
Har du tittat på stjärnorna med Sunshine än? Vad väntar du på? Använd teleskopen för att se sex speciella jorvikiska konstellationer. För mer information om varje konstellation kan du klicka här! Se vilken konstellation som ropar på dig.

Vinterbyn
Glöm inte att titta under julgranen innan vintern är över! Släden som tar dig till Vinterbyn kommer att lämna Jorvik under onsdagsuppdateringen den 13 januari.

Bonusbutiken
Ett nytt föremål finns tillgängligt i Moorlands bonusbutik för alla er som blev Star Rider med engångsbetalning!

Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av en av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp

Kommer NÄSTA VECKA!
En gammal vän vill ha en makeover!

Håll dig varm i veckan!
Kärlek från ditt Star Stable-team ♥

Text & bilder: https://www.starstable.com/se/article/9612

// Harley

• Redigerat 2021-10-02 12:47 av Herveaux
Maleficum
0

Pingvinerna är så söta! Fick dock ingen varm hälsning från dem på isen bara dem som var på en scen :(

Hitta också att man ju på hemsidan kan se hintar om vad som ska komma i kommande uppdateringar https://www.starstable.com/en/campaign/winter det hade jag helt missat.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
0

#1: Säger samma sak om pingusarna, både vad gäller gullighets-faktorn och snålande med varma hälsningar.

Ohh, tack! Vad roligt att de skrivit små teasers i form av horoskop. 😊

// Harley

Maleficum
1

#2: Fick svar från en annan spelare att man måste få de små pingvinerna att låta som den stora (vet inte om det alltid är samma ordning men dem som är där nu behövde man trycka på 1 3 5 2 4 6 för att få varma hälsningen. 1 är den som står längst ner.)

Amephyst
2

Jag tänker nog mest använda pingvinerna som en ocarina (Zelda - ocarina of time). Första försöket blir song of storms, så om det helt plötsligt börjar åska en kväll så är det bara jag 😉

Marbi
0

Kommande uppdateringen den 9:e, kan det vara att kallterna kommer tillbaka. Tänkte bara eftersom jag hittade den oåtkomliga stigen i Dinodalen.

Herveaux
0

#3: Tack för hjälpen! Så långt tänkte jag inte… 😅

#4 Häftigt! Tack för förvarningen, då vet jag vem som busat om åskan mullrar loss.

#5 9:e är idag. Så inget nytt med Kallterna än i sikte.

// Harley

Marbi
0

Skrev fel datum så klart. Jag är alltid så slarvig. Det var nästa vecka, 16:e och så här står det:

Someone from the past will reenter your life to help you navigate times of transition. You might not recognize them at first, but don’t be wary, this change was for the better. Embrace change and you will be rewarded.

• Redigerat 2020-12-09 17:49 av Marbi
Maleficum
0

#7: Det är de nya Frieser hästarna som kommer då.

Herveaux
0

#7: Välkommen i klubben!
Jag är ganska så säker på att det är de nya Friser-hästarna som menas.

// Harley

Marbi
0

#9 Hade hoppats på nåt mer kul.

Amephyst
1

Jag tror också på friesrarna, men det vore häftigt att få träffa kallterna igen 😁