Veckans Uppdatering - v. 51
Hej StarFam! Vi är superglada över att kunna presentera tredje generationens frieserhäst!
Den nya och förbättrade frieserhästen!
Ja, du hörde rätt! Vår älskade jorvikiska frieserhäst har fått en makeover! Den här rasen har varit en favorit länge och därför tyckte vi det var dags för förnyelse. Den uppdaterade frieserhästen är traditionellare och robustare. Plus att vi inte kan få nog av deras vackra manar!
Visste du? Frieserhästen har fått sitt namn av provinsen Friesland i Nederländerna och har rötter ända bak till medeltiden! De älskades för att de var så graciösa och smidiga samtidigt som de kunde bära ryttare med tung rustning. De kännetecknas vanligtvis av sin svarta päls men våra jorvikiska frieserhästar är unika. De har nämligen avlats fram till att ha flera andra vackra färger!

Vilken frieserhäst är din favorit?
★ Vilken är den nya rasen?
Tredje generationens frieserhäst!
★ Var kan jag få tag på den?
Du hittar de nya frieserhästarna i Jorvikstallet och Vinterbyn! När vintern är över kommer hästen från Vinterbyn att flytta till Jorvikstallet.
★ Hur mycket kostar den?
950 Star Coins.
★ Vilken level måste jag vara på?
Du kommer att kunna skaffa hästen i Vinterbyn direkt när du kommer dit! För att kunna få de andra varianterna måste du vara minst level 8.
★ Vilka färger kan jag välja mellan?
Klassisk svart, Eldfux och Leopard!
★ Finns det något mer jag borde veta?
Frieserhästen har en vacker, lång man! Du kan låta den flyga fritt eller välja att fläta den. De har även en speciell rörelse: galoppiruett! Tryck på mellanslag medan din frieserhäst står still för att se dess graciösa snurr. Och slutligen: Den jorvikiska frieserhästens tjocka päls gör att den tål den karga kylan i Dinodalen! Dessutom…
Ny frieserhäst, nya träns!
Vi har tre nya träns till frieserhästen – träns i medeltidsstil träns för att vara exakt!
★ Ett hackamore är ett lyxigt bettlöst träns
★ Ett träns med horn är perfekt för alla som älskar fantasy
★ Ett träns i medeltidsstil gör att din häst ser ut som om den tillhörde en kunglighet
De här nya tränsen finns i två färger vardera och kan köpas i den Globala butiken och i butiken i Jarlaheim.
För tillfället kan de här tränsen endast användas av tredje generationens frieserhäst. Vi hoppas att kunna göra dem tillgängliga för andra hästraser i framtiden.

Vackra träns i medeltidsstil för din frieserhäst
Uppdaterade tävlingar i Moorland
3 tävlingar i Moorland har blivit uppdaterade! – Lorettas tävling (Bobcats vilda bana), Tans tävling (Bobcats enkla bana) och Sophias tävling (Bobcats elitbana). Du kan fortfarande nå samma poängrekord men med lite nya tillskott:
★ Ny musik som inspirerar och uppmuntrar till mer fart
★ Nya föremål och hinder som håller dig alert
★ Nya föremål som blockerar vägen som inte tillhör tävlingen
Nya priser på äldre varianter av jorvikisk ponny och frieserhäst
Jorvikisk ponny och frieserhäst finns nu i tre generationer så det var dags för en uppdatering av priset.
Hur mycket kostar hästarna?
★Första generationens frieserhäst kostar nu 300 Star Coins
★Andra generationens frieserhäst kostar nu 500 Star Coins
★Första generationens jorvikisk ponny kostar nu 200 Star Coins
Tack för era synpunkter!
Vi har lyssnat på vad ni tyckte om trakehnern och har tagit en ny titt på hästen. På grund av ändringar i systemet kunde vi inte rädda alla animationer den brukade ha. Så vi hoppas att ni gillar de nya gångarterna vi har lagt till! Vi tycker att den har en väldigt snygg trav som passar rasen nu. Berätta gärna vad du tycker!
Vinterskoj
Glöm inte! Det är fyra veckor kvar av vintern. Vinterevenemanget pågår fram till onsdagsuppdateringen den 13 januari. Ett extra tips för dig som köper säsongskläder i Vinterbyn: nu har du tillgång till förvaring! Julbocken med förvaringen finns intill butikerna.
Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp
Kommer NÄSTA VECKA!
Testa dina färdigheter i en hal, ny tävling!
Ha en fantastisk vecka!
Kärlek från ditt Star Stable-team ♥
Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/9631
// Harley
- Redigerat 2021-10-02 12:46 av Herveaux
😍Superfina men.. Tvärniten😨
#1 Jag tycker faktiskt om tvärniten, hur den breder ut bakbenen och verkligen jobbar för att stanna. Tycker nästan den är bättre än quartrarnas animation :) Men det är bara mina egna åsikter.
Hade lite mer förhoppningar om man och gång med tanke på hur väl de lyckades med urhästen. Men får se om de fixar till det i framtiden (med tanke på alla klagomål där ute från folk).
Men ser verkligen fram till att man kan använda tränsen till övriga raser också!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#2 Tvärniten är fin men det lilla skuttet efteråt vet jag inte vad det var bra för xD
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en video där ni kan se och jämföra alla tre generationerna av Frieser.
// Harley
#4: Jag tolkar det lilla skuttet efteråt som att hästen är väldigt sur på ryttaren efter att hen har varit så vårdslös. Jag hade varit ganska irriterad om min ryttare red rakt in i ett träd (vilket jag gjort med min nya frieser) xD