Youtube samtidigt som man spelar?
Är det någon här som har lyckas få Youtube på en liten skärm uppe på nåt hörn under tiden man spelar SSO?
Har sett några på sociala medier som har så, känner dom inte så vågar inte fråga haha. Har sett att det finns olika tillägg i Google Web Store exempelvis, samt diverse program man kan ladda ner. Men känner mig lite överväldigad av alternativen och jag vet inte vilken av dom som faktiskt fungerar.
Så har ni några tips så vore det tacksamt! :D
- Redigerat 2021-06-11 10:06 av Herveaux
#0: Oh, jag som själv är tekniskt begåvad som en mammut har inte ens tänkt på att det finns såna smarta lösningar. 😅
Våga fråga på sociala medierna tycker jag, man måste ju inte känna folk för att ställa frågor. Många tar det bara som positivt när de kan hjälpa någon annan, även om det är en främling. 👍
// Harley
#1: Ja får nog göra det om jag inte får nåt förslag här. Problemet är då bara att jag minns inte vem/vilka det var som la upp det på sin story 😂 Så får väl va snabb nästa gång haha.
Nu kommer jag bara hit från "senaste inläggen" så jag vet inte riktigt, men är inte sso på webbläsaren? För i så fall finns den en knapp på youtubevideon, i samma hörn som man förstorar till helbild (tror det är 1a ikonen från vänster) som låser videon i litet format på skrämen vilken webbläsarflik man än är på.
Jag har dock inte testat om den funkar
även på andra appar om nu inte sso spelas på webbläsaren.
#3: Nej det är inte på webbläsaren. Är ett spel man laddar ner, finns sen som ikon på skrivbordet, spelet är i fullskärmsläge.
Man kan dock ändra skärmen till fönsterläge eller vad det nu heter, så det kanske fungerar på det sättet. Men vill nog helst undvika det då det är ett störande streck längst upp på skärmen om man har spelet i det läget.
#4 okej, då är jag inte lika säker. Jag ska dra igång nåt på steam och se om Youtube funkar. Jag tycker det borde gå…
#6: Sorry för sent svar. Men ja jag provade faktiskt detta efter att du skrev. Det funkar, men spelet laggar oerhört mycket då tyvärr så stängde av det nästan direkt :/
#7 Nej vad synd :(
Ville bara uppdatera ifall nån är nyfiken.
Jag upptäckte att webbläsaren Firefox funkade mycket bättre än Chrome just med det där Bild i Bild funktionen. Sen ska man helst ha själva spelet i fönsterläge. Då blev det ingen lagg.
Så skönt att kika på youtube samtidigt man levlar eller så :D
- Redigerat 2021-02-04 19:43 av saaraeriiksson
#9: Vad kul att du hittade en lösning! 😄
Måste testa jag också.
// Harley
Jag brukar ofta spela SSO under föreläsningar (om det är något riktigt tråkigt eller om vi har paus) och har då SSO i fönsterläge så att Zoom täcker halva skärmen och SSO täcker halva skärmen. Funkar även finemang för mig att kolla på film samtidigt eller YouTube.
Kan tillägga att jag har en extra stor skärm på 29" så fönstren blir ganska normala och kan spela utan problem. Jag använder Google Chrome och har en ett år gammal dator som är väldigt maxad när det gäller specs (exempelvis en i7:a och 32 GB RAM).
Ja, det är jag på bilden.