Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterveckans-uppdateringhästarutrustning
Läst 284 ggr
Herveaux
3

Veckans uppdatering - v. 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gotlandsrusset är äntligen är här!

Hej, StarFam! Idag anländer gotlandsrusset till Jorvik!

Stora saker kommer i små paket

Den här lekfulla ponnyn har färdats hela vägen från Gotland där den levt sedan urminnes tider! Flockar med dessa skogsruss, eller ”små skogshästar”, strövade fritt på ön under flera hundra år. Idag är gotlandsrusset en robust ras, känd som en ståndaktig arbetshäst med en lite busig sida. Det atletiska och vänliga gotlandsrusset längtar efter att utforska Jorviks varierade terräng med dig och blir säkert en strålande följeslagare!

Vilket gotlandsruss kommer du att utforska med?
Vilket gotlandsruss kommer du att utforska med?

★ Vilken är den nya rasen?
Gotlandsrusset!

★ Var kan jag få tag på den?
Du hittar dem i den nya hagen på Sydhoven, mellan färjan och gården. Ponnyn på Fort Pinta finns där under en begränsad tid innan den flyttar till Sydhoven.

★ Hur mycket kostar den?
750 Star Coins.

★ Vilken level måste jag vara på?
Alla kommer att kunna skaffa ponnyn på Fort Pinta direkt! För att kunna få de andra varianterna måste du ha nått level 7.

★ Vilka färger kan jag välja på?
Svart pinto, fux, mörk fux, svart, gulbrun och linfux! Ja, det betyder att ALLA har kommit på en gång!

★ Finns det något mer jag borde veta?
Gotlandsrusset har två manstilar, utsläppt och fluffig eller flätad med rosetter. Dess tjocka och fluffiga päls gör att den tål den karga kylan i Dinodalen!

Supergullig utrustning till din ponny

En grimma är toppen för gotlandsrusset! Ponnyn är välkänd för sin aptit och en grimma är det bästa sättet att hålla tillbaka den när den lockas till en avlägsen gräsplätt. Och precis i tid har vi släppt två nya grimmor!

Den tåliga lädergrimman finns i tre färger och lär hålla länge! Nylongrimman finns i fyra gulliga pastellfärger – perfekt för de av er som letar efter något mer lekfullt. Du hittar dem nu i den Globala butiken och butiken med hästutrustning på Sydhoven.

De här grimmorna är inte begränsade till gotlandsrusset och kommer att se fantastiska ut på alla dina hästar från Generation 3!

Hur gulliga är de här grimmorna?
Hur gulliga är de här grimmorna?

Veckans videoklipp!

Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp

Kommer NÄSTA VECKA!

Vi vet hur viktigt det är att ta hand om sin häst! Nu gör vi det så mycket enklare att göra dina hästar glada.

Ha en fantastisk vecka!
Kramar från ditt Star Stable-team ♥

Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/9864

// Harley

• Redigerat 2021-10-01 11:34 av Herveaux
Maleficum
0

Undrar vad det innebär med nästa veckas uppdatering.
"Vi vet hur viktigt det är att ta hand om sin häst! Nu gör vi det så mycket enklare att göra dina hästar glada."
Vad tror ni det innebär? Jag hoppas att det kommer bli att man får nån variant inne i stallet att "mata alla" osv så man slipper göra varje häst var för sig.

Gillar att de nya grimmorna inte har ett gigantiskt spänne som de andra grimmorna har! Men hoppas de kommer fixa repgrimmor också i framtiden!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
0

#1: Samma här, vart väldigt nyfiken. Hästskötseln behöver lite kärlek så hoppas det blir något åt samma håll som du nämnde där att man bara gör sysslan vid en häst men att alla stallets hästar får samma omvårdnad på en gång.

Jag har inte loggat in och kollat vad de kostar än, men skulle absolut vilja köpa ett lass grimmor till stallgänget. 😍
Fortsätter vara en härmapa och håller med om att de nya grimmorna och deras normalstora spänne var riktigt fina!

// Harley

Maleficum
0

#2: Logga precis in och det finns 8 olika färger på grimmorna och dem kostar 4000 JS eller 45 SC dock ger dem inga stats alls :(

Herveaux
1

#3: Aww, vad synd att de var stat-lösa. 😕 Hoppas det ändras i framtiden.

// Harley

Maleficum
0

#4: Tycker också det är synd :( Skaffar i princip aldrig utrustning som inte har några stats. Vill ju helst ha sånt som ger det bästa så man alltid är redo om man får för sig att köra nån tävling eller så (samt att det är trevligt att kunna ta sig från A till B så snabbt som möjligt).

Cornelia Isaksson
1

Har fått en känsla av att dom flesta här inne har haft det här "problemet", så jag hoppas att ni kan ge mig råd.

Om det är så att man inte kan välja mellan två hästar och bara kan köpa en hur hade ni tänkt då?

Kan tillägga att det handlar om den svarta och den "guldiga".

saaraeriiksson
1

Vad tror ni? Blir det ingen Valentine uppdatering i år? Om ni får spekulera fritt alltså.

Herveaux
1

#6: Det där problemet känner jag väl igen. 😅
Är det någon av färgerna du inte har eller har lite färre av i stallet?
I värsta fall får du dra lott eller köra "Ole-dole-doff…".

// Harley

Herveaux
1

#7: Hm, då kommer det nog nästa vecka, den 10:e. Skulle bli lagom till Alla Hjärtans. Jag tycker det loppet som brukar vara i Jorvikstallet är rätt kul så hoppas det kommer igen.

// Harley

Maleficum
2

#6: Har ofta det problemet eftersom jag oftast bara vill ha en av varje ras!

Står det mellan en färg i spelet och en i appen vinner ofta den i appen eftersom man får den på level 10 så jag slipper levla.

Annars brukar det nog väljas efter den färg jag har minst av i stallet eller om nån av dem passar bättre med ett namn jag redan bestämt.

Ibland har jag tagit hjälp av min kompis också vilken hon tyckt jag ska välja.

Sen får det gärna dröja ett litet tag innan jag skaffar en om jag har svårt att välja och så brukar jag rida och kika på dem lite då och då och även inspektera dem när man möter på någon som har en.

Hade väldigt svårt att välja vilken urhäst jag ville ha men var också väldigt sugen på att döpa den till Wild någonting och gilla WildRabbit (för jag gillar kaniner) och eftersom det finns en vildkanins art som är lite randig så sluta det med att den urhäst med ränder på rumpan fick flytta in.

För QH så blev det till slut den bruna då den påminde mig så himla mycket om en häst vi har på ridskolan.

Något jag ångrar var att inte vänta på nästa omgång connemaror när de dök upp (men det var när jag ganska nyligen börjat spela så hade ingen koll då på att de ofta släppte några i taget) för hade gärna velat ha flugskimmeln så nu väntar jag bara på att det kommer en ras jag vill ha som har en flugskimmel! :D (Numera brukar jag laltid vänta på att alla hästar ska ha kommit fört eller gjort noga efterforskningar på vilka färger som kommer dyka upp innan jag skaffar någon).

Nu blev det rätt långt men det är lite hur mina tankar brukar gå vid val av färg när det är fler jag är sugen på.

Amephyst
1

#6: Det problemet känner jag igen 😂 Det jag brukar göra när jag är osäker är att vänta ett par dagar med att skaffa en. Jag brukar hälsa på dem någon gång per dag och se väldigt noga på dem och använda fotoläget för att se dem i olika ljus. Sedan brukar jag också titta noggrant på deras ögon, har en häst vackrare ögon brukar det bli den som följer med 😁
Sedan kan jag försöka se vilken slags personlighet de ser ut och ha, eller försöka tänka på vad jag vill använda hästen till. Ibland blir det då en färg som passar bättre.
Annars försöker jag välja en färg jag inte har så många av. Tex det gulbruna russet är en kopia av min connemara, så det lär inte bli den oavsett hur söt den är.
Funkar inget av detta så brukar jag tvinga min halvt hästintresserade bror att välja en 😂