Star Stable iFokus

Star Stable

Etikett: tankar-och-ideer
Läst 155 ggr
Herveaux
1

Event eller högtid ni saknar?

På Jorvik tar man ofta alla tillfällen att fira eller festa till vardagen med allt ifrån jättefiranden av halloween och jul till vänskapsfestivaler, modeveckor och potatisrace.

Om du kunde starta en ny tradition av ett firande som öborna har missat eller arrangera ett event, vad skulle det vara då?

// Harley

• Redigerat 2021-06-11 08:57 av Herveaux
Herveaux
2

Ett stort westernevent skulle vara roligt.
Någon ny westerngren och att man får följa med Josh och inventera och sen valla hem boskap från sommarbetet. Grillkväll med ny musik från Lisa runt brasan. Fler historier från Josh.

Den dag då islandshästen uppdateras skulle det vara extra roligt om det var vinter på Jorvik. Islänningar ger mig alltid vinterkänsla och snölängtan.
Arrangerade gruppturer ut på distansritt med olika NPC:er. Mys!

Skördefest på sensommaren. Hjälpa folket runtom i Silverglade att ta upp årets skördar och kanske få testa på att köra skördetröska. 😅
Leverera hö och halm till stallen och grönsaker till hästmatsförsäljarna.
Utmana NPC:er i små tävlingar eller lekar.

// Harley

Maleficum
1

Har inte haft någon tanke på speciella firanden men dina idéer lät toppen! Ska försöka fundera lite och se om jag kan komma på något också! IRL är ju påsken min favorithögtid men det brukar ju firas på Jorvik också (hoppas på det kommer en uppdaterad version i år och gärna med chansen till fler små "påskharar" att införskaffa).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

s8x2n6
2

#1 Älskar alla dina idéer! Speciellt en skördefest skulle vara superkul (om den innehåller allt det du nämnde) och jag tycker det skulle passa spelet superb.

Jag skulle gärna se ett större tävlingsevenemang. En flera dagars lång happening med olika tävlingar i olika grenar och klasser. Om man dessutom kunde tävla både individuellt och för sin klubbs räkning skulle det vara extra kul. Det skulle ju ge ytterligare saker för klubbar att göra; att utse och träna sitt klubblag inför tävlingarna, om man så vill. 😊

Herveaux
3

#2: Åh, ja! Jag gillar också påsken. Speciellt äggjakterna vi brukade ha. 😊

#3 Ja, ja, ja! Flerdagarstävling vore superkul! Om klubbar kunde få tävla emot Bobcats och Bulldogz tror jag skulle kunna bli en riktig hit. 👍

Tack för era fina ord, kul att ni gillade mina idéer. 🧡
Kom på en till:

Jarladagarna, en festival för Jarlaheim och Jon Jarls minne.
Perfekt tillfälle att fira en uppdatering av Jarlaheim.
"Jarlaloppet" som går mellan Fort Pinta (där jarlen först steg iland på Jorvik) och bort till hans älskade Jarlaheim. Ser ni liknelsen? Sverige har Vasaloppet och Jorvik Jarlaloppet…? 😉 Mig tog det knappt 4min att springa den sträckan.
Thalia skulle sätta upp korta pjäser på sin teater med ett par olika historiska händelser. På torget skulle man kunna köpa minnessaker (kläder) och prata med Linda Chanda där hon ger fler små ledtrådar om Galloper Thompson, Devil's Gap (Djävulsklyftan) och häxan som rörde sig där i skuggorna.
Jorvikstallet kunde visa upp sin senaste stolthet: en återskapad version av jarlens egen häst som man nu kan få köpa.

// Harley

• Redigerat 2021-02-09 08:16 av Herveaux
Marbi
2

Fler event låter bra och dom som föreslagits här ovan låter fantastiska. Gillar skördefestförslaget allra bäst. Jag har inga egna förslag utöver de som nämnts.

Skulle däremot vara kul om det var ett event varje månad. Vissa är ju långa redan som juleventet t ex men övriga (som inte finns än) skulle ju kunna vara 2 veckor långa så har man aktiviteter att göra som räcker ett tag. Speciellt när man redan gjort alla uppdrag inom huvudhistorien.

Min högsta önskan är dock att vi skulle få mer huvuduppdrag att göra så att historien lever vidare.

s8x2n6
1

#4 Alltså att du är så kreativ! Älskar alla dina idéer och förslag för ett Jarla-event 😍 Det skulle vara också så sjukt passande. Känns ju logiskt att många Jorvikbor skulle vilja fira Jon Jarl. Känns logiskt att Jorvik skulle ha några egna traditioner och minnesdagar också.

Alla dina idéer är 100% värda at skicka in till teamet, och om flera av oss gör det, så kanske det nappar extra 😉

…och på spåret av Jarladagarna; skulle inte en festival för Aideen vara kul? Man firar hela ön Jorvik, dess tillkomst, hästarna, naturen, magin.
-En, eller flera, aktiviteter skulle kunna vara kopplade till att vi får lära oss mer om legenden. Kanske en tipsrunda, eller en lägereld där man får höra historier.
-Aideens Plaza skulle kunna vara extra fint pyntat, och fest fylla torget dygnet runt, utöver andra festligheter utanför staden.
-Kanske skulle Aideens beskyddare fira Aideen med mer vördnad och ära? Den "gemene mannen" i Jorvik kanske inte vet om hur äkta legenden är, och firar det mer av tradition och som en "kul grej". Men Aideens beskyddare vet ju lite mer om ämnet, och de kanske skulle kunna ha mer djupgående firande av henne, som vi får ta del av. Kanske kan de berätta en mer sanningsfull version av legenden, medan andra jorvikbor berättar lite mer hittepå-grejer.
-Och inspirerat av Jon Jarls häst… vill de skämma bort oss riktigt kanske en häst som liknar Aideens skulle vara något extra speciellt att kunna få köpa!
-En harpa som husdjur! Hur coolt skulle det inte vara att få rida runt med det? 🤩

Alltså. Nu blir jag ju jättetaggad av alla dessa idéer. Det skulle vara så fantastiskt kul att ha ordentliga Jorvikiska firanden och traditioner 😄

Maleficum
1

#6: Superbra idéer! Och en harpa skulle verkligen inte sitta fel i sadelväskan ;) och kanske istället för att ha den springande bredvid så hamnar den på ryggen på en eller liknande så man alltid kan ha sitt instrument med sig ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Argenti
0

Kan man inte anordna en stor tävling i ridhuset. Man skulle kunna tävla i dressyr och hoppning, lag och individuellt och lätt, medel och svårt.

Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.

/Elena

boktips.webnode.se/om oss/