Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterveckans-uppdateringh-ä-s-t
Läst 763 ggr
Herveaux
2

Veckans Uppdatering - v. 16

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Häng med Big Bonny på hennes uppdrag att förvandla skräp till skatter!

Hej StarFam! Det har aldrig funnits ett geni som inte varit en smula galen – och Big Bonny är ett solklart bevis för det! Jorviks mest briljanta uppfinnare behöver hjälp med sitt senaste projekt.

Big Bonny uppfinner H.Ä.S.T!

Silverglades knasiga klockmakare har mixtrat och grejat med sin senaste och mest fantastiska uppfinning: H.Ä.S.T (en förkortning för Hushållsändrings- och sakomvandlingstjänst, såklart). Den här otroliga maskinen kan förvandla skräp till skatter … så fort den fungerar och är igång alltså. Big Bonny håller fortfarande på med den sista finputsningen av maskinen och behöver din hjälp för att få den att fungera smidigt.

När du hjälpt Big Bonny med hennes maskin, kommer du kunna mata den med återvinningsbara material som finns runt Jorvik. Du blir belönad med föremål som H.Ä.S.T förädlar fram. Belöningarna blir bättre varje gång du hjälper Bonny att uppgradera hennes maskin! H.Ä.S.T kan skapa alla möjliga sorters magiska föremål, saker för att uppgradera din garderob eller till och med något som tar dig närmare nästa nivå.

Vad matar du H.Ä.S.T med?

Du kommer börja lägga märka till att glömska jorvikiska medborgare och slarviga GED-anställda har lämnat kvar skräp runt om på ön. De här återvinningsbara föremålen ska inte behöva gå till spillo! Om du hjälper till att plocka upp dem så får du en återvinningspollett för varje föremål. Du kan välja att lämna in dem till en butik i utbyte mot jorvikiska kronor, eller ta dem till Big Bonny och hennes H.Ä.S.T i Silverglade!

För att kunna börja återvinna de insamlade materialen måste du ha träffat Big Bonny i silon och hjälpt henne att laga Silvergladebyns klocka.

Träffa Big Bonny i Silverglade för att börja återvinna!
Träffa Big Bonny i Silverglade för att börja återvinna!

Arabhästen och pintoaraben flyttar samt prisändring

Arabhästen och pintoaraben flyttar från Goldspurs gård och Fort Pinta till Paddockön! Vi har gett hästförsäljningsplatsen på Goldspurs gård en liten uppgradering under flytten. Priserna har också uppdaterats! Generation 1-arabhästar kostar nu 250 SC och Generation 2-arabhästar samt pintoaraber ligger på 485 SC. Det här är spännande nyheter eftersom våra arabhästar snart får en Generation 3-uppdatering! Pintoaraberna behöver fortfarande uppdateras separat i framtiden. Håll ögonen öppna!

Veckans videoklipp!

Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp:
Star Stable Master Class: How to build your characters

Kommer NÄSTA VECKA!

En lätt tävling i Gröndal kan hjälpa dig att koppla av och bygga upp ditt rykte snabbare i området!

Ha en fantastisk vecka!
Kärlek från ditt Star Stable-team ♥

Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/10157

// Harley

• Redigerat 2021-10-01 11:18 av Herveaux
Maleficum
1

Intressant att se vad man får för saker av maskinen och vad "uppgradera din garderob" innebär!

Har sen jag startat spela velat ha en arab och hade så sett fram emot gen 2 men blev så besviken på dem. Vet inte ens om jag vågar hoppas på att det blir något jag gillar den gång (hoppas så mycket på att de blir en flugskimmel) :( Med tanke på hur ojämnt det känts i kvalitén på de senaste hästarna som kommit.

Frågan är ju då om jag ska skaffa mitt gotlandsruss nu snart (om jag bara kan bestämma mig för vilken jag vill ha) eller om jag ska vänta för att först se hur araben blir…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Amephyst
1

Yes! 🤩 Ännu fler anledningar att rida runt hela Jorvik och samla på saker! Och det låter väldigt spännande vad man kan få för uppdateringar från HÄST. När jag spelar brukar jag mest springa runt Jorvik och göra absolut ingenting, så det är väldigt kul att få uppdateringar som gör att jag åtminstone kan låtsas att jag har en väldigt bra anledning att rida runt utan vare sig rim eller reson.

Jag har aldrig riktigt tyckt om araberna i spelet, så jag är inte särskilt spänd över att få nya araber.

Herveaux
2

Ni andra är så attans duktiga på att hitta saker snabbt och det värmer i hjärtegropen när ni hjälper varandra att hitta… vad det nu än är man letar efter. 😄

Vi kan väl hålla den här tråden spoiler-fri men ni får hemskt gärna dela med er av allt som har H.Ä.S.T att göra i den här tråden:
https://starstable.ifokus.se/discussion/1500625/h.a.s.t-traden

// Harley

Starstable ifokus - Forum för spelet Starstable Online
Maleficum
1

SSO la ut en bild på kommande arab och tillhörande utställningsgrimma (misstänker bara Araberna kommer kunna ha dem).

Den kommer kosta 950SC så misstänker den kommer ha specialrörelse.

Kommer det en flugskimmel så blir det nog en garanterad flytt in i stallet för den! Hade för många år sedan en ide på en karaktär som hade en flugskimmels arab vid namn Tiberius (ingen aning dock hur man ska få till det namnet i SSO :P vet inte om Nimrod är ett enklare namn att "omvandla" till SSO namn).

Maleficum
1

SSO la ut ytterligare en bild på kommande Arab på sociala medier. (De dyker upp 5:e Maj).

Maleficum
2

Eftersom det pratades om araber i denna uppdatering (och jag redan lagt ut bilderna här) och jag är på tok för lat idag att skapa en ny tråd så lägger jag ut bilden på de kommande färgerna på araber som kommer komma nästa vecka!

Är så ledsen över att det inte är nån flugskimmel med (men det kanske dyker upp en i appen om jag har supertur ;) och hoppas det inte dröjer allt för länge innan den dyker upp där isf). Annars så gillar jag skarpt den sabino rabicano färgade! Men tycker även den bruna hade härlig brun färg!

• Redigerat 2021-04-29 19:17 av Maleficum
Amephyst
0

#6: De har väldigt vackra färger allihop 😁 Men jag väntar tills jag vet hur de rör sig. Jag har inte tyckt om araberna förut för hur de har hållt svansen, och överlag gillar jag de lite kraftigare hästarna, så araber är svårsålda för mig.

Maleficum
1

#7: Jag har höga förhoppningar eftersom arab var den ras jag ville köpa direkt jag börja spela men sen blev det en av app mustangerna istället och sen kämpa jag mig till en gen 1 fjording (också en av de raser jag verkligen ville ha) och sen skulle gen 2 araben komma och blev så besviken på den så det har ännu inte flyttat in en arab i stallet under alla år jag spelat.

Gillar också främst kraftigare hästar (älskar kallblod) men har lärde känna en helt underbar arab (flugskimmel) vid namn Peter Pan på ett ridläger en gång och blev helt såld!

Amephyst
1

#8: Jag har en otränad gen 1 arab men ingen från gen 2. Precis som du blev jag väldigt besviken på dem.

Jag gillar också kraftigare hästar, men på ridskolan har vi så underbara halvblod att jag börjat tycka om dem också riktigt mycket. Jag har också träffat ett par fantastiska araber, även om jag bara varit skötare till dem och inte ridit själv. Jag är försiktigt optimistisk, men vi får se hur sso har animerat dem.