Månadens Bild - Maj
Majs tema: Omslagsbild
"Döm inte boken efter omslaget" sägs det men den här månaden tänkte jag att ni ska få skapa ert eget (bok)omslag, eller iaf omslagsbilden.
Ta en (omslags)bild som skulle göra dig nyfiken på att läsa boken!
(Som en helt frivillig bonus får ni gärna skriva kort vad er historia skulle handla om. Äventyr, mysterier, kärlek, vänskap?)
Reglerna är enkla:
- Max ett (1) bidrag per medlem. (Om du redan postat ett bidrag, men vill skicka in ett nytt, kontakta mig så ordnar vi det!)
- Det ska ha varit du som tog bilden.
- Givetvis är det okej att leka med Vildhästfunktionen.
- Bilden får vara redigerad.
- Bidragen kan postas här i tråden t.o.m den 25e maj kl 23:59.
Har du frågor eller funderingar om tävlingen - tveka inte att skicka ett PM!
// Harley
- Redigerat 2021-05-26 12:21 av Herveaux
Ur Brinnys Dagbok
Baksidestext:
När kriget kom, tvingades hon fly.
Hon sändes med Kapten Brus' skepp till Jorvik.
Här fick hon ett nytt namn, nya vänner
och så småningom en egen häst.
Sabrina, eller Brinny, som hon kallas,
kom till Moorlandstallet och arbetade tillsammans med Maya,
tills hennes öde tog henne till Hughes Räddningsranch på Sydhoven
och senare till Starshine Ranch, där hon blev kvar en tid.
Men underliga saker händer på Championaten.
Inte på alla Championat, men en del.
Vad är det som drabbar hästarna?
Inte alla hästar, men några.
Och vilken roll spelar egentligen veterinärerna?
Brinny och hennes bästa vän Alicia beslutar sig för att ta reda på
vad det är.
Men Brinny har en hemlighet.
Hon bär på information som Ms. Drake och G.E.D.
gladeligen skulle offra en hel handfull av arbetare
för att få sätta klorna i.
Ur Brinnys Dagbok är en berättelse
om vänskap och om hästar,
lite äventyr och lite kärlek.
Innehåll:
"Ruby is not only successful i show jumping, but also in love. Unfortunately, she fell in love with the wrong person. One day her love is gone with all she had: money, house and her horse Prince Charming. How could she get in here? How is she supposed to pay off all debts? But more importantly, how is she supposed to get her horse back?
An exciting journey begins with a lot of ups and downs.
Will she make it?"
//Cyndi
Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".
Kommer Månadens Bild Maj sluta i en duell eller har vi några fler omslag på ingång? 😊
// Harley
Jag hade tänkt vara med, men får lite fullt upp. Vi får se om jag hinner med et sista minuten imorgon 😊
Har inget redigeringsprogram i datorn så känner inte att jag kan få till ett bra omslag så jag står över denna gång (känns inte som man har en chans med tanke på de fina bidrag som redan kommit in ;))
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#5: Det behöver absolut inte vara så arbetat som de första bidragen, en "vanlig" bild var vad jag hade tänkt mig men sen får ni om tävlar gå hur bananas ni vill med temat. 😄
// Harley
Å herregud, vill ju vara med men det blir tajt! Ska försöka iallafall ☺️
Alltså, jag skulle kunna sluta äta choklad, men jag är inte den som ger upp…
Här :)
Det som står på baksidan är:
"Linnea har ett ärr som skiftar i lila över halva ansiktet, och har sagt till alla att det hände i en bilolycka. Men egentligen kommer det från något mycket värre, som hon måste hålla tyst om. Men allt förändras när hon möter Anne, som har ett likadant ärr. De visar sig vara i samma situation, och bestämmer sig för att jobba tillsammans. Men en tjej som heter Kate lägger näsan i blöt och vips så är de alla på jakt efter det som kommer att förena dem – men vem är skurken i slutet egentligen?"
"Shanaya Springspoon har skrivit flera framgångsrika böcker, bland annat "Spådomen om Urträdet" och "Branden i Barrträsk". Hon kom till Jorvik i hopp om att hitta inspiration till sin nästa bok, och mötte då Anne von Blyssen, som har hjälpt henne med mycket i denna berättelse. Trots Shanayas framgångar är hon bara 19 år, vilket är ungt för en författare."
Det är min första gång att göra något sånt här, men jag blev ganska nöjd. ☺️
Alltså, jag skulle kunna sluta äta choklad, men jag är inte den som ger upp…