Knasiga funderingar medan man spelar
Är det bara jag som ibland får lite knasiga tankar medan jag sitter och spelar eller får ni andra det också?
Satt förut och spela med min ena alt karaktär och blev så trött på allt springande fram och tillbaka så fokusera bara på huvuduppdragen ett tag. Börja då fundera på hur långt man kan komma i spelet om man enbart kör huvuduppdragen (inga dagliga eller tävlingar eller andra än dem som hamnar under huvuduppdrag i loggen) och hur mycket xp karaktären kommer ha och även hästen när man nått slutet (om man kan nå så långt utan att göra några andra uppdrag).
Vad tror ni? Känns som att de tagit bort mycket av dem "grinding" uppdragen man behövde göra förr för att öka massa rykten för att komma vidare så kan man komma hela vägen till "slutet" (rädda Fripp som väl var det senaste bland huvuduppdragen nu) så kanske man kan komma hela vägen? Eller ligger uppdragen för att öppna de olika områdena (man kan tänkas behöva) utanför huvuduppdragen?
Om det inte vore för att jag isf måste fixa ny mailadress hade jag nog testat det vid något tillfälle då man får fritt star rider bara för att få veta :P
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
- Redigerat 2021-06-11 08:57 av Herveaux
#0: Oh ja, jag hart haft tankar på att göra samma experiment som du där.
Bara göra de gula uppdragen och inte levla häst eller tjäna XP/Häst XP eller JS utanför det. I skrivande stund är jag inte så sugen på att ge SSO mer av mina pengar, men vi får se framåt. 😋
Om man bara gör huvuduppdrag kommer man inte ens igång med spelet då huvuduppdragen är de som har med Ödesryttarna och Aideens Beskyddare att göra. (Iaf var det så man delade upp huvudstory från övriga gula uppdrag tidigare).
Om man bara gör de gula uppdragen så borde man kunna komma en bra bit iaf. Ett par saker kräver ett visst rykte, tex: för att låsa upp Dinodalen måste man vara på ryktesnivån Vän i Valedale. För att låsa upp Epona måste man ha ryktesnivån Vänlig med GED Jarlaheim-kontoret, vette sjutton om man bygger upp ryktet så pass med bara de gula uppdragen.
Vill minnas att det tidigare krävdes högsta(?) ryktet med Jarlassons också när man skulle öppna Epona men det stod inget om det på hemsidans Hjälp-del.
Jag har säkert fått en massa konstiga funderingar att tugga på under diverse levlingsrundor eller sakletar-rundor. Bara för det kommer jag inte på något direkt nu. 😆
// Harley
#1: Får väl fortsätta spela med min andra alt då (om det kommer gratis star rider igen) och se om man kan låsa upp områdena utan att göra rykten (för jag tror jag bara gjort gula uppdrag med den karaktären hittills för jag är så trött på de dagliga uppdragen eftersom jag gjort alla dem med två andra karaktärer redan).
Lite svårt då ja om man inte kan börja med huvudstoryn direkt :P men då är frågan vilka uppdrag som krävs för att komma till där huvudstoryn börjar och bara göra dem då och sen enbart hvuvudstoryn :P
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu