Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterallmänttankar-och-ideer
Läst 178 ggr
Bianca Songcastle
2021-06-08 13:48
0

Tappat spellusten

Hejsan!
Jag började spela sso sommaren 2018. Jag vart direkt fäst och spelade varje dag flera timmar. Jag gick snabbt upp i level 18.., level 19. Där tog det stopp. Det fanns inga fler uppdrag, uppdragen var liksom det som hade fått mig att fortsätta spela. Jag startade en klubb och drev den i ca ett år. Sedan kände jag att nej nu orkar jag inte mer. Våren 2020 började jag spela mindre och mindre. Ibland spelade jag en kvart per dag en annan inget cg spelade inte på en vecka. Nu undrar jag hur man får igång spelglädjen igen?

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

• Redigerat 2021-06-11 09:53 av Herveaux
Maleficum
2021-06-08 13:56
0

Kan känna lite lika dant. Hade mycket tid när jag börja spela så blev färdig med alla uppdragen väldigt fort!

Just nu loggar jag oftast bara in för att mata hästen, göra Farahs leveranser (för att få JS) och gräver upp speciella arkeologiföremål i Epona (så jag har att byta in och sälja saker så jag kan handla tidsbegränsad utrustning vid specialevenemang utan att behöva använda SC för det).

Skaffar jag en ny häst så lägger jag in lite träning (även om det oftast bara blir att leta rätt på Marys djur och sen göra 1-3 träningar uppe vid Druidpaddocken varje dag eftersom dem ger mest xp till hästen.

Antar du redan har byggt upp alla rykten och fått runhästen och allt sånt? Har du gjort alla prestationer?

Ibland kan ju en paus från spelet hjälpa (och vänta på att lite mer nya uppdrag dyker upp). I morgon kommer ju regnbågsfetligheterna så då kanske det finns lite skoj att göra.

Sen när det dykt upp gratis Star Rider dagar har jag skaffat en ny karaktär och helt enkelt börjat spela om allt (sen jag börja har en del uppdrag försvunnit och blivit ändrade).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

enväldigtmorotligmorot
2021-06-08 14:24
0

Min klubb är vad som får mig att fortsätta spela. Utan den hade jag nog tappat spellusten helt. Om du inte vill vara med i en klubb kan en paus hjälpa. Jag tog en paus i nästan tre månader, när jag kom tillbaka hade jag glömt mitt lösenord, så jag skapade en ny karaktär. Även fast jag hade gjort många av uppdragen innan så var det roligt igen, det hade kommit nya hästar, kläder och några uppdrag. Så ja, en paus kan hjälpa, men det finns också andra saker:
Skaffa vänner du kan göra saker med. Jag har några vänner jag brukar gå på disco med, levla med och göra andra saker. Det är som event i en klubb, fast mer spontant :P
Nej, det var allt jag kom på i stunden. Ska ta nått o äta och kanske kommer på fler saker sen! :D

Alltså, jag skulle kunna sluta äta choklad, men jag är inte den som ger upp…

Bianca Songcastle
2021-06-08 15:50
0

Jo, jag är ju en sån där människa som HATAR verkligen HATAR att göra rykte hahaha så det har jag ju inte kommit så långt på. Men mitt mål i sommar är är att jag ska ha runhästen. Jag har en klubb tillsammans med en av mina bästa kompisar på spelet som vi driver med stor entusiasm. Vi har många event osv men jag loggar liksom ut direkt efter eventen. Det där med paus lät bra. Jag har ”råkat” ta en ofrivillig paus då först vårt Wi-Fi la av, jag tappade min mobil och den gick sönder så hade ingen på 3 veckor (vi pratar på disk) och sedan så funkade star stable inte helt enkelt. Så jag har inte spelat på ca en månad och jag känner att jag tycker det är roligare nu när jag kommit tillbaka.

enväldigtmorotligmorot
2021-06-08 19:34
0

#3: Vad kul att du har en klubb du kan vara med! Nu när jag vet det har jag ett till tips, efter eventen kan man fortsätta hänga tillsammans eller fortsätta prata på DS. Då kan man göra saker tillsammans helt enkelt, och jag kan säga att allt blir roligare när man har någon att prata med. Är ni lite flummiga blir det ännu bättre! Man får en hel del roliga citat då, ehe.

Alltså, jag skulle kunna sluta äta choklad, men jag är inte den som ger upp…

Maleficum
2021-06-08 22:17
1

#3: Jag lyssnar ofta på bok (eller kollar på film eller liknande) när jag spelar. Blir inte lika tråkigt då att göra de repetitiva ryktes uppdragen då.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Amephyst
2021-06-09 14:29
0

Jag har också spelat näsor länge och ibland finns inte motivationen där. Det som får mig att vilja spela är att ta en paus från spelet. Star stable är inte et spel som jag kan sitta vid flera timmar dag ut och dag in, jag behöver göra annat emellanåt.

Sedan är et bra tips at lyssna på en bok eller podcast medan man spelar. Jag tycker också om rollspel, så att köpa en ny häst och tänka ut personlighet, bakgrund mm och sedan tänka något rollspel medan jag spelar gör det roligare för mig.

Bianca Songcastle
2021-06-11 11:37
1

Tack för allas tips! :) Jag ska försöka komma igång med de. <3