Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketter: tankar-och-ideertävlingar-sso
Läst 221 ggr
Herveaux
2

Hur skulle levling kunna bli roligare?

Om vi låter fantasin flöda fritt här, inte bara vad som känns möjligt utan drar på ordentligt. Dröm fritt och ös på! Vad skulle göra levling roligare för dig?

Några idéer jag har:

Även ridning utanför loppen skulle ge hästen XP.
Tänk vilka oändliga sträckor våra fyrfota vänner rör sig utan att få en gnutta mer XP för jobbet. Jag har inte tänkt så långt som i hur lång sträcka eller tid i rörelse som skulle ge hur mycket XP, det skulle få vara teamets huvudvärk.😅

Ska vi rejsa?
Möjligheten att tävla mot en NPC av olika svårighetsgrad, likt westerntävlingarna på Starshine Ranch. Finns säkert en och annan NPC som just du skulle vilja damma banan med. 😏

Wiiiiiiiii!
Ta med en NPC som sällskap på hästryggen. Alla kanske inte behöver vara lika gapiga som Emma, men ja. 😂

Dagens utmaning
Ett gäng tävlingsansvariga turas om att ha en daglig utmaning där du ska klara deras lopp på ett speciellt sätt. Tex utan att hoppa, spring inte snabbare än trav eller vad vet jag? Rid baklänges över mållinjen! Knasiga jorvikbor har säkert en massa kreativa sätt att ta sig igenom ett lopp.

Botten upp!
Köp olika brygder av Häxan Pi eller Ydris. Dessa drycker skulle ge olika effekter tex att din häst förvandlas till en sagolik enhörning som kan sväva strax ovanför marken eller att du får springa i nattmörker med dålig sikt framåt eller att du får någon typ av yrsel-effekt och rider fram likt en berusad kamel. Vem vet vad de där två skulle kunna koka ihop. 😵

Där tog det stopp. För nu. Ser fram emot att läsa vad ni kan hitta på!

// Harley

Maleficum
1

#0: Om Botten upp så skulle ju kontrollerna kunna bli omvända för en stund också så styr man höger svänger hästen vänster osv.

När det kommer till häst xp så tycker jag att en gnutta kunde den ju få för varje avslutat uppdrag som innebär att man ska förflytta sig från plats a-b och då kanske lite mer xp för längre sträckor och inget alls för dem uppdrag där man bara agerar mellanhand mellan två personer som står bredvid varandra och pratar (för dem kan tydligen inte kommunicera utan dig där som håller ordningen).

Skulle ju vara skoj om det fanns lite vilda djur man kunde locka med sig (med hjälp av tex morot/äpple/melon eller annan mat) på en liten tur (lite liknande som det var under vintereventet men att de bara stanna en stund och sen sprang iväg).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
1

#1: Ja! Omvända kontroller låter som en tokrolig…fruktansvärd…utmaning! 😂

Åh att kunna locka med sig skogens djur var ju suveränt! Vargarna i GÅD, vi ska bli bästaste bästisarna. Vänta ni bara… 🖤

// Harley

Amephyst
1

En utmaning hade varit riktigt roligt! Jag kör emellanåt ett lopp utan att hoppa bara för att göra loppet lite annorlunda. Och att ändra kontrollerna låter som om det skulle vara en fullständigt kaotiskt rolig idé!

Man skulle också kunna tänka sig att man får ett fönster för när man får komma i mål. Tex att rida tävlingen i FP mellan 1 minut och 40 sekunder och 2 minuter, för att man ska använda mer än bara en gångart och få tävlingarna lite mer lika distanstävlingar där man behöver ändra tempot. Eller att helt enkelt ha bestämda gångarter på olika delar av banan.

Argenti
1

Skulle man inte kunna sätta turister på hästarna. Då kan man levla alla hästarna samtidigt. Då kan man ju även bestämma tempo och vart man alla ta vägen. Tänk då om turisterna är dåliga på att rida. Då borde hästarna få mycket xp för att ha burit dåliga ryttare.

Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.

/Elena

boktips.webnode.se/om oss/