Bra inspelningsprogram för SSO?
Jag vet inte riktigt om detta hör hemma här, men eftersom att jag inte kan hitta något mer passande så kör jag här. :D
Jag älskar att redigera videor och bilder, helst SSO-"musikvideor" och så. :) Men - det finns ett problem. Jag har inte hittat något bra program att spela in med. Det går ju såklart att spela in med mobilen, men det blir dålig kvalité och min skärm är alltid dammig osv. Jag har testat Quicktime Player, Filmora, OBS, och många fler men ingenting har fungerat som det ska. Det kan vara jag som har gjort fel, men då är det nog för krångligt för mig. 😅
Så varför postar jag inte detta på, jag vet inte, "skärmfilm ifokus"? (😂)
För att SSO blir väldigt laggigt med de flesta inspelningsprogrammen, och nu undrar jag; vad använder ni och/eller har ni något att rekommendera? :0
(PS: Om jag har gjort något fel här, t.ex inte tagit rätt etiketter, förlåt 😅)
(PS NR2: Just nu använder jag bilder, vilket funkar helt OK, men om jag t.ex vill spela in ett champ…då blir det svårt, eheh.)
Alltså, jag skulle kunna sluta äta choklad, men jag är inte den som ger upp…
- Redigerat 2021-06-24 09:04 av enväldigtmorotligmorot
#0: Jag använder Fraps. https://fraps.com/
Vill minnas att man kan ta både skrämbilder och filma med gratisversionen men att det syns en textremsa (något i stil www.fraps.com) i över- eller underkant av bilder/videor. Betalversionen kostar någonstans mellan 350-400kr, var säkert 5år sen jag köpte Fraps och det har alltid funkat bra för mig.
Att filma samtidigt som man spelar kan bli tungt för en dator som inte riktigt orkar och då kommer spelet lagga. Jag och min gamla laptop hade många diskussioner om just detta. Nuvarande gamingdatorn däremot jobbar på fint.
// Harley
- Redigerat 2021-06-24 09:27 av Herveaux
#1: Shit, glömde helt bort att säga att min dator är en Macbook Pro. Då funkar ju inte några program, och det kan ju lagga mer. :)
Alltså, jag skulle kunna sluta äta choklad, men jag är inte den som ger upp…