Veckans Uppdatering - v. 27
Perfekta percheronhästar
Hej StarFam! En väldigt speciell häst har tagit sig till Jorvik!
Vi presenterar percheronhästen!
Percheronhästen, Frankrikes älskade snälla jätte, har en historia lika rik och fylld av traditioner som det land där den blev berömd. Percheronhästens stamtavla kan spåras tillbaka till medeltiden då mäktiga skimmelfärgade krigshästar bar riddare i rustning ut i strid. När stridshästarnas tid var förbi, fann percheronhästen ett nytt syfte som vagns- och arbetshäst. Under en tid åtnjöt rasen global berömmelse som den perfekta arbetshästen och blev en av de mest importerade och älskade hästarna i Amerika.
Idag är percheronhästen en av de mest mångsidiga arbetshästarna i världen. Du hittar dem framför vagnar och slädar, arbetande inom skogsbruk, men också på banhoppningstävlingar. De är berömda för sitt behagliga temperament. Percheronhästen är särskilt älskad av Jorvik Rangers, som lärt rasen dess speciella "älggång"! Percheronhästen är en trogen följeslagare som aldrig sviker dig.

Vilka av #PerfectPercherons blir en del av ditt stall?
★ Vilken är den nya rasen?
Percheronhästen!
★ Var kan jag få tag på den?
Du kan hitta dem på Marleys gård. En percheronhäst kommer att finnas på Fort Pinta under en begränsad tid, innan den ansluter till de andra i Silverglade.
★ Hur mycket kostar den?
850 Star Coins.
★ Vilken level måste jag vara på?
Alla kommer att kunna skaffa hästen på Fort Pinta direkt! För att kunna skaffa de andra varianterna måste du ha nått level 7.
★ Vilka färger kan jag välja mellan?
Skimmel, apelkastad skimmel, mörk apelkastad skimmel, svart, fux och brun.
★ Är det något mer jag behöver veta?
Percheronhästen har två tillgängliga manstilar, en lång man och en med flätade ringar. Om du ber den snällt, utför percheronhästen sin karakteristiska "älggång"! Jorvik Rangers lärde percheronhästen den här "älggången" för att ta sig över träskmarker. För att komma igång, måste du se till att din percheronhäst skrittar och sedan hålla ned SHIFT medan du ber den att röra sig snabbare.
Nya barockträns!
Vi har nya barockträns som är perfekta för din percheronhäst! Dessa vackra, handgjorda träns kan se bekanta ut, men finns nu i varianter utan hornet! De finns i den globala butiken och i butiken i Jarlaheim bredvid Lindas hus.
Barockträns är för närvarande exklusiva för generation 3 av finnhästar, gotlandsruss, frieserhästar, arabiska fullblod och percheronhästar. Vi hoppas att kunna erbjuda dessa tränsar för fler hästar av generation 3 i framtiden.

Det perfekta tränset för den här stiliga hästen! #PerfectPercherons
Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp:
Meet the Percheron!💪😎❤️ | Star Stable Breeds
Kommer NÄSTA VECKA!
Maya får sin alldeles egna häst! Följer du med henne på det här specialuppdraget?
Ha en jättebra vecka!
Varma hälsningar från ditt Star Stable-team ♥
Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/10503
// Harley
- Redigerat 2021-10-01 10:47 av Herveaux