Veckans Uppdatering - v. 36
Den helt nya painthästen!
Hej StarFam! Den helt nya painthästen är här!
Painthästen
Det finns nästan ingenting som går upp emot en häst och en ryttare som strövar fritt tillsammans, med inget annat än de inbjudande grässlätterna framför dem, och en snöbetäckt bergskedja i bakgrunden. Det är här painthästen är i sitt rätta element. Painthästen delar ett nära släktskap med andra populära nordamerikanska raser som t.ex. quarterhästen och det amerikanska fullblodet, och delar därför deras långa historia av att hjälpa människor att forma Nordamerika till det land det är idag. De är starka, milda och intelligenta, vilket gör dem till en rolig och givande ras att träna.
Painthästens mest utmärkande egenskap är dess unika och vackra täckning. Täckningarna finns i kombinationer av vitt och någon annan färg och kan variera enormt, vilket innebär att ingen painthäst är den andra lik! Även om de ofta används för western pleasure, barrel racing och i andra westernrelaterade evenemang, kan painthästen frodas inom andra områden som t.ex. english pleasure, working equitation och banhoppning. Med sitt milda temperament och sin sociala natur, är painthästen den perfekta följeslagaren för alla med ett stort hjärta. Är du redo att skapa ett band till den pålitliga kringströvaren från de amerikanska slätterna?

#ColorMePaint
★ Vilken är den nya rasen?
Den uppdaterade painthästen
★ Var kan jag få tag på den?
Ridhuset! Det här är en tillfällig plats. Vi ska hitta en permanent plats till dem i en senare uppdatering.
★ Hur mycket kostar den?
850 Star Coins.
★ Vilken level måste jag vara på?
Alla kommer att kunna skaffa fux overo på Fort Pinta direkt! För att kunna skaffa de andra varianterna måste du ha nått level 7.
★Vilka färger kan jag välja mellan?
Mörkbrun tobiano, fux overo, svart tobiano, gulbrun tobiano, grullo tobiano, och apelkastad skimmel sabino overo.
★ Är det något mer jag behöver veta?
Painthästen har flera olika manstilar tillgängliga: en lång, vild och silkig manstil; två flätade manstilar; en kort manstil; en mohawk och dressyrflätor. Din painthäst gör en piruett för dig! Tryck på ”mellanslag” medan din häst står stilla för att se när den snurrar runt.
Ny westernutrustning
Vi har ny utrustning till din painthäst! Med dess berömda historia i Nordamerika och westernrelaterade evenemang, lär den här westernutrustningen i nya färger passa painthästen perfekt. Det finns fyra matchande set med nya grimmor, schabrak, stövlar och sadlar! Du hittar dem i Globala butiken och i utrustningsbutiken på Starshine Ranch.
Den här utrustningen är för närvarande exklusiv för Generation 3-hästar, förutom schabraket, som går att använda till alla hästar.

Den perfekta utrustningen till din painthäst.
Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp:
The UPDATED American Paint Horse 🥰🎨🐴 | Star Stable Horses
Kommer NÄSTA VECKA!
Star Stable firar sin 10-årsdag! Gör dig redo för tårta, paket, en fantastisk fest och mer! Vi längtar efter att fira med dig!
Ha en jättebra vecka!
Varma hälsningar från ditt Star Stable-team ♥
Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/10803
// Harley
- Redigerat 2021-10-01 10:37 av Herveaux
Dem är supersöta! Och såg att skimmeln har melerade ögon!
Vet inte om jag ska skaffa en eller inte men blir det en så står det mellan skimmeln, gulbruna och grullon.
Men min nästa häst (bortsett från födelsedagshästen) kommer bli flugskimmel araben så det lär dröja innan en eventuell paint flyttar in så har tid att fundera på mitt val.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Hade inte planerat att köpa någon ny häst så här snart men det är svårt att låta bli när man ser hur söta dom är.
Painthästarna var riktigt fina! Jag har inte hunnit vara in och titta på dem i spelet än men det kan säkert flytta in en så småningom. Vilken det blir får vara framitds-Harley's huvudvärk. 🙄
// Harley
Såg på Nomis Instagram, en av dem som varit med och gjort textur och vissa animeringar och sånt på Painten, bilder på alla dessa färger plus ytterligare en färg (som jag gissar/hoppas kommer komma till appen sen). Vet inte hur mycket det räknas som spoiler när det är en av dem som gjort dem som visat bild men inte själva officiella sidan som visat det så lägger inte in någon bild eller så på den för dem som inte vill se saker tidigare än vad som släpps på officiella sidorna (och inte från medarbetarna eller folk som hackar sig in i spelet).
(Är ju även hon som äger hästen Runie som är förebild för den nya Irish Cob färgen som ska släppas 29:e september).
#4: Oh, spännande! (Har inte tjuvkikat på bilden. Ännu. 😉)
Jag tycker poster om kommande saker eller WIP från SSO-medarbetare är detsamma som om det kom från SSO's officiella kanaler. 👍
Postar ni sånt här på forumet får ni gärna påpeka att källan är just SSO-medarbetare för jag har så förbaskat kort minne ibland, speciellt när det kommer till namn. Spoilers som andra spelare har rotat fram vill jag inte ha här på forumet som ni vet.
// Harley
#5: Bra att veta att det är godkänt med saker från dem som arbetar där också :) Var inte helt säker (men vet att hackad info är ett Big No-No och det håller jag med om att det inte hör hit).
Kan ju ge en hint då att den kvarvarande färgen passar bra som kompis om man har en Spirit i stallet ;)