Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketter: tankar-och-ideerhusdjur
Läst 318 ggr
Herveaux
5

Har ni ett favorithusdjur?

Har du något eller några husdjur som är din/a favorit/er och ligger dig extra varmt om hjärtat?

Idag är det ett år sen jag fick min förhäxade pumpa. 🧡
Bob, eller Båbban som han också kallas, har sen dess varit det enda husdjur jag haft med mig på mina äventyr. Känns så konstigt att ta med någon annan.

Bob 1år

// Harley

Maleficum
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Ingen blir väl förvånad när jag nämner min Ninni kanin som favorit husdjur? ;)
Även om jag verkligen gillar födelsedagskaninen också och nu korparna (speciellt den vita).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Scorpio97
3

Den vita misträven! Jag blev förälskad i den första gången jag såg den och sedan dess har den varit min favorit. Jag kan ha andra husdjur ibland men misträven är alltid med mig under huvuduppdrag samt uppdrag som känns större eller viktigare. Även annars känns det konstigt att ha något annat husdjur under en längre period, min lilla vita misträv är helt enkelt speciell för mig. Jag gillade även den mörka/svarta(?) misträven som gick att få om man köpte ett sc-paket vid något tillfälle, men jag köpte den tyvärr inte.

Jag är annars en kattperson men hittills har ingen av katterna i Star Stable charmat mig lika mycket som misträven. Sen gillar jag verkligen dom nya korparna, så det var ett självklart köp och just nu rider jag runt med den svarta korpen. Får se hur länge det blir :)

Och trots att jag verkligen gillar misträven har jag faktiskt inte gett den (eller något annat husdjur) ett namn xD Men jag är överlag dålig på att döpa saker i spel om man inte måste

//Jessie

Maleficum
1

#2: Ninni kanin är ett av få husdjur jag döpt (konstigt nog). Annars har jag bara döpt den svarta arga kaninen (gamla modellen man kan köpa i Fort Pinta) till Lothus efter min aggressiva svarta dvärgvädur jag fick överta och som fick mig att påbörja min kaninresa! Var första husdjuret jag köpte när jag börja spela.

Vet faktiskt inte varför några av de andra inte fått några namn för jag brukar gilla att döpa djur både i spel och irl.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

s8x2n6
3

Jag är intressant nog mest fäst vid mina sido-kontos husdjur än någon på mainkontot. Antar att jag bara inte hittat någon som är helt rätt för Rose än, även om alla hennes husdjur är supersöta.

Aixas vita misträv Obi är högst upp på listan, han får hänga med på nästintill alla äventyr Aixa tar sig an. Det känns verkligen som att något fattas om han inte är med. Passar perfekt in som maskot också för min "klubb" Wicked Foxes!

Sen har Athena en fiskmås (med mössa och halsduk) vid namnet Peanut som är mig kär. Och sen är hennes blåa uggla jättecool också. Roligt nog heter gubben Athena Bluefeather och gudinnan Athena kopplas ofta till ugglor. Så när den blåa ugglan kom till spelet var det givet att hon skulle ha den.

Förra året köpte jag en månads SR till Zita bara för att göra halloweenuppdragen där man fick den orange-svarta spindeln. Den passar henne suveränt och heter Arabella.

Måste dock säga att jag gillar namnen jag gett Roses tre ugglor: Hooter (blå), Kahoot (brun/Farahs) och sen Snooter (som i Sn[ow h]ooter, snöugglan från förra julen). Har skrivit upp namn på alla husdjur jag har och tycker det varit kul att namnge dem.

EquusCaty
1

Mitt favvo husdjur är den vit - gråå katten för att den katten liknar min katt Lusy

Tjena^^

EquusCaty
1

Mitt favvohusdjur är den vit grå katten för min katt irl ser typ ut så.
Jag gillar också den snövita ugglan

Tjena^^