Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterhästarnyheter
Läst 625 ggr
Maleficum
3

Islandshäst gen 3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har videon dykt upp för nya Islandshästen!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

• Redigerat 2021-11-15 19:07 av Herveaux
Herveaux
1

#0: Fluffisarna då! 😍 Äntligen kan jag köpa en ny islandshäst. Har aldrig riktigt "klickat" med isisen jag har i stallet nu. En välbehövlig glow-up kommer helt klart göra ändring på det. Då är bara frågan vilken ny look han ska få…

// Harley

Maleficum
2

Själv är jag lite kär i den jag antar är Ýruskjóttur/W21 (en helt ny färgvariant för mig).

In 2015 a genetic test identified that Ellert was part of the "dominate white" gene -- and characterized the Icelandic horse as the first of its kind with the coat color allele: W21 (or ýruskjóttur).
Herveaux
1

#2: Aha, vilken spännande upptäckt! Den är helt klart en av färgerna som slutvalet kommer stå emellan sen. 🥴

// Harley

Maleficum
1

#3: Verkligen! Väldigt kul att de hittat och använder den färgen också! Älskar färggenetik så är alltid superskoj och spännande att lära sig om nya färger och varianter!

Marbi
1

Är inte heller så förtjust i den gamla islandshästen så den har fått stå i stallet länge. Blev intresserad av den nya färgvarianten så det kanske blir ett köp.

Scorpio97
1

Väldigt söta! Jag tror min favorit är den gråa, men jag tyckte också den med den nya teckningen var rätt häftig.
Det blir nog inget köp den här veckan åtminstone, jag gillar att gå och fundera ett tag xD Speciellt om det eventuellt kommer fler färger.

//Jessie

• Redigerat 2021-11-15 20:53 av Scorpio97
Maleficum
0

Kikat på videon igen och såg att några av hästarna har "islandsträns" med remontgrimma så verkar komma nya träns också (sen är ju frågan om det bara är islandshästarna som kan ha dem som de gjort med vissa andra träns att de är rasspecifika).

#6 Kommer nog också vänta lite. Blivit så himla mycket nya hästar senaste tiden för mig så vill kunna njuta lite av dem först (plus att nya vinterhästen lär ju dyka upp snart också).

Argenti
1

#7 Läste om tränsen någonstans och vill minnas att de sjuke passa alla.

Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.

/Elena

boktips.webnode.se/om oss/

Scorpio97
1

#7 Förstår om du vill vänta lite om du redan har flera nyare hästar, man vill ju hinna rida runt på dom också :)
För mig är födelsedagshästen den senaste i mitt stall, och innan dess var det en Clydesdale i augusti och en urhäst i början av året. Så jag har inte så många nya xD

//Jessie

Maleficum
0

#9: Eller hur!

I år började det med en Gotlands ponny i början på sommaren, sen en Percheron i slutet av sommaren, födelsedagshäst, därefter den efterlängtade flugskimmel Araben och sen ena nya halloweenhästen och är ju lite sugen på att se vad julhästen blir och blir det någon jag gillar så satsar jag nog snarare på den och låter islandshästen vänta lite (då dem ju ändå kommer finnas kvar).

Börjar få lite trångt i stallet :P

Scorpio97
1

#10 Jag förstår om det börjar kännas trångt!

//Jessie

Herveaux
1

Var tvungen att tänka efter vilka hästar jag köpt i år. Det har bara blivit drakhästen och så födelsedagshästen som är årets nykomlingar. Finns ett gäng hästar som jag överväger att köpa, men har inte kommit till skott ännu, en connemara tex.

Jag får snällt vänta med köp av islandshäst tills jag bestämt färgen. Brukar behövas ett par vändor "fönstershopping" innan slutliga beslutet.

// Harley

Argenti
1

Hade fel gällande tränsen. De går bara att utrusta på Islandshästar.

/Elena

s8x2n6
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har alltid hoppats på att de nya islänningarna skulle ha med sig en mörkbrun/svartbrun. När de släppte första teasern var jag nervös. Det är en väldigt vanlig färg bland islandshästar, men som vi vet gillar sso sina ovanliga färger. När teaservideon släpptes så syntes ju där en svart liten sak… såg en liiiten hint av ljusare man, men inte tillräckligt för att kunna garantera att den är lite ljusare och inte helsvart.

Jag loggade in igår och skyndade mig till New Hillcrest… ÅH! Manen är ju lite ljusare! Det är en Skenkur!

Jag hade en islänning, Skenkur, i 13 års itd. Han gick bort förra året. Har alltid velat ha en liten pixel-Skenkur, även innan han gick bort. Och nu. Nu äntligen har jag en! 💗 Är så glad att teamet valde ta med den väldigt vanliga islännings-färgen, och dessutom gav den en snyggt solblekt man.

Ni får några jämförelsebilder också. 😄 Jag är väldigt glad över min "Chunky" aka Skenkur/Skunken!

Herveaux
2

#14: Åh 'Chunky', vilken underbar hyllning till Skenkur! 🧡

// Harley

Maleficum
2

#14: Var också glad över att se den färgen! Tycker den var väldigt fin!

Grattis att du äntligen kunde få din pixel-Skenkur!

s8x2n6
2

#15 Och att "-chunk" var som ett första namnförslag var ju perfekt, för då insåg jag hur nära "Chunky" är hans namn. I alla fall är det nog det närmaste man kommer. Och otroligt gulligt är det ju också!

Maleficum
0

Nu finns en islandshäst i appen.

[Bexxa]
1

#18: Aww, varför köpte jag den svartbruna islänningen när denna finisen fanns? Jag får nog börja spara lite SC…

Scorpio97
1

#18 Åh, så fin! Nu kommer jag ha svårt att bestämma mig om jag vill ha den eller den gråa.
Jag har hittills aldrig köpt hästar från appen. Finns det någon tidspress, alltså att om jag inte fixar den nu så kan hästen försvinna från appen inom någon viss tid? Eller brukar app-hästarna finnas tillgängliga "för evigt"?

//Jessie

Herveaux
1

#20: Apphästarna går ingenstans! 😀 Ingen stress där.

// Harley

Scorpio97
1

#21 Skönt att höra! Tack :D

//Jessie

Argenti
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Här är min lilla Moongirl som antagligen kommer få flytta in i början av februari❤

/Elena

Herveaux
1

#23: Sicken sötnos! 🤍

// Harley

Argenti
1

Tack, tycker verkligen om den🤍

/Elena

Linnea Starstable123
1

Mistaura ”Misty” får flytta in i antingen slutet av februari eller början mars❤️

~Bästa Lukas~
Verona=🖤