Framtidsönskningar för nästa år!
Nu börjar detta år närma sig sitt slut och själv har jag känt mig ganska besviken på vad som hänt i Star Stable under året.
Flera av högtiderna som brukar firas var borta eller var bantade på händelser (speciellt påskfirandet var en stor besvikelse att de tagits bort då påsken är min favorithögtid och jag tror det även var min första högtid jag var med i efter att jag börja spela. Även strandpartyt sakna jag då jag ville köpa de sista rosetterna jag påbörja köpa förra året).
Det känns som det varit betydligt mer fokus på att få ut fler hästar (iof trevligt att gamla raser får en ny look och enstaka nya raser dyker upp ibland men hade heller väntat på dem lite till om jag fått högtiderna, nya uppdrag och sånt istället).
Knappt några nya uppdrag har dykt upp (speciellt som har lite längd till sig och gjort något för storyn).
Jag hoppas verkligen att högtiderna kommer tillbaka nästa år och att det minskas ner lite på hästsläppen och istället fokuserar mer på storyn så man får mer uppdrag! De får ju gärna gå tillbaka och fortsätta på de uppdrag som bara ligger och flyter utan några slut sen flera år tillbaka.
Vad har ni saknat i år och vad hoppas ni på nästa år?
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
- Redigerat 2024-09-16 13:22 av Herveaux
#0 Håller med dig. Men jag önskar också att det kommer fler kallblodiga hästraser till spelet. Till exempel ardenner och att de uppdaterar Shirehästen. Hoppas haflingern får dig en glow upp nästa år också.
Till sadelväskan hade jag önskat mig små fallabellor och en trefärgad katt.
Utrustningsmässigt önskar jag mig fler vanliga bruna Schabrak Till westernridning.
Jag har absolut saknat påsken och hoppas även att vi kan få börja fira midsommar om det inte redan firas. Önskar även att de kunde ha fler lite mindre Uppdateringar i och med att de uppdaterar så ofta som varje vecka.
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/
#1: Midsommar finns och det var en (av få) högtider som fortfarande firades i år.
Har också saknat flera av de högtider och event som kommit tidigare år. Mig gör det inte så mycket om det i stort sett blir samma aktiviteter som kommer tillbaka.
Håller också med om att det känts väldigt tunt på nya uppdrag under året.
Det har ju kommit en hel drös med nya lopp men ändå känns det segt att ge sig ut och levla eller bara fila på sina rekordtider. Vet inte riktigt vad jag skulle vilja ha för förändring där heller.
För 2022 hoppas jag att Västkobbens Fiskeby ska få en renovering. Har alltid gillat den nya looken på de andra platserna och ser fram emot att min lilla fiskeby ska få uppdateras.
Hoppas på att en (men helst flera förstås) av de "bortglömda" uppdragskedjorna ska få en fortsättning.
Håller tummarna för att fler högtider kommer tillbaka. Som Maleficum nämnde så saknade jag också påsken. Jag har en vendetta med Carney och hans äggjakt som jag gärna återupptar.
Skulle vara roligt om arkeologin utökas eller får nya fynd att gräva fram eller belöningar att hämta ut.
// Harley
#3: Ja! Mer arkeologi! (Och kanske även där en liten uppdatering av hur det funkar).
Hade gärna arkeologat i wildwoods och hittat gamla mystiska föremål.
Gyllenåsarnas dal hade också gärna fått lite saker att gräva fram (kanske gamla "piratskatter" eftersom det ju är en fiskeby vid havet som ju har sina egna pirater.
Och tar också hellre event och högtider med samma uppdrag och grejer än inga alls bara för att de inte haft tid att fixa nya grejer att göra på dem.
Jag har en teori om att de vill göra spelet lite mer sekulariserat och inkluderande och att det är därför många högtider har tagits bort och/eller bantats ner.
Piratskatter i gyllenåsarna låter ascoolt det är något jag skulle vilja se.
Jag vet inte riktigt (förutom nya uppdrag då, vad hände med Mrs X?) gillar dock att de släpper hästar relativt ofta för jag älskar att levla i lugn och ro.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Jag saknar allra mest att vi inte får uppdrag som för historien vidare. Det behöver ju inte vara varje gång dom uppdaterar men åtminstone 4 ggr per år. Det känns som om det står still.
Skulle också upskatta att Västkobbens Fiskeby fick en uppdatering. Jag tänker på det varje gång jag är där.
#5: Fast förstår inte hur det blir mer inkluderande för att man tar bort vissa högtider? Är väl bättre att då lägga till lite fler högtider från olika delar av världen så man får lära sig om andra högtider!
Själv älskar jag påsk (men inte pga av något religiöst utan för mig är det vårens ankomst) men hatar julen och firar den inte något speciellt i verkliga livet men för den sakens skull så vill jag ju ändå inte att de skulle ta bort julfirandet från spelet. Sen vet jag inte vad strand partyt i Fort Pinta kan trampa för folk på tårna…
Förut firades ju Saint Patrick’s Day, något väl få gör här i Sverige, och det tyckte jag var skoj för det var något nytt man kunde "fira" (gjordes väl senare om till regnbågsfestival istället).
#7 Det är min teori, men jag har ingen aning om ifall det är någon logik som skulle gälla. När det gäller SSO så vet vi ju alla att det inte är logik alla gånger som styr, haha
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
För mig är uppdrag det jag saknar mest. Korta uppdrag som har med annat att göra är bättre än inget, men det är huvudstoryn jag spelar för. Avsaknaden av uppdrag och särskilt huvuduppdrag kan aldrig vägas upp av något annat för mig.
Andra saker kan vara ett plus, men inte mer än så. Jag håller med om att det varit för mycket fokus på nya hästar (och det är en anledning till att jag är väldigt selektiv med vilka hästar jag köper, även om jag inte tror att mina köp gör någon skillnad egentligen). Det är kul med nya hästar, lopp, kläder och utrustning och jag förstår att det inte kan komma nya uppdrag varje vecka. Jag inser också att ett företag måste satsa på det som är ekonomiskt. Men jag tycker det är väldigt trist när det från min synvinkel sker på bekostnad av själva spelet. Samma sak med uppdateringar av områden egentligen. Jag förstår att dom måste uppdatera områden och karaktärer och att det säkert tar mycket resurser. Och det är klart det är positivt att spelet blir vackrare, men det ger mig fortfarande inget att göra.
Jag är klar med alla uppdrag, nästan alla rykten som går att göra och jag har inga hästar som behöver levlas. Jag är inte så mycket för kläder och utrustning och har därför ingen anledning att spela bara för att samla pengar. En ny häst, uppdatering av område eller ett nytt lopp kan som mest få mig att logga in lite snabbt och kolla på det nya. Ibland tycker jag inte ens det är värt det. Det är bara när det kommer nya uppdrag som jag ser fram emot att spela.
Högtiderna är åtminstone något att göra och en anledning att logga in, så jag föredrar också att ha högtider även om innehållet är samma år till år. Ännu bättre om det finns något nytt. Om det är så att man vill vara mer inkluderande, så skulle jag också hellre se att man lägger till högtider än att man tar bort. Jag har inget emot att fira högtider i spelet som jag inte firar i verkligheten.
Strandpartyt saknade jag däremot inte supermycket, mest för att jag tycker Tim pratar så otroligt irriterande att jag gärna slipper honom xD Men jag är ju inte tvingad att prata med honom så jag ser ju hellre att eventet finns för dom som vill spela det.
//Jessie
Uppdrag
Jag tycker att Starstable borde ta tag i Djävulsklyftan, dels för att jag tycker den verkar så spännande och mystisk (de gånger jag hoppat upp på kanten och fått mig en skymt i alla fall).
Jag vet inte ifall de som är i level 22-23 har fått något uppdrag med klyftan men jag är i vart fall i 21, och inte fått en liten glimt om ett uppdrag om klyftan. Är det bara jag?
Jag saknar uppdrag med ödesryttarna, alla dessa sidouppdrag börjar bli lite tråkiga på längden. Kanske en ny värld som de har upptäckt och måste genast besökas av mig och ödesryttarna. Eller någonting helt annat. Vad sägs om det?
Uppdateringar
Håller med Herveaux om att Västkobbens fiskeby behöver uppdateras, har också hemstall i Gyllenåsarnas och den behöver nog en liten glow-up som många andra platser fått.
Dinosauriens dal skulle jag verkligen uppskattat en uppdatering av. Det är så tråkigt att vara där tycker jag, likadant nästan överallt.
Spegelträsket är som en enda stor labyrint för mig, en uppdatering av det träsket hade varit guld värd, bara jag? Jag hittar verkligen inte alls där, ifall man t.ex. letar stjärnor eller så med hjälp av Youtube elr. liknande så kan jag inte orientera mig.
Hästar
Av allt man kan välja mellan prioriterar jag inte just hästar men att Welsh ponnyn uppdateras skulle jag verkligen uppskatta.
Jag tycker inte riktigt om de stora raserna såsom att de valt att införa Percheron och uppdatera Irish cob istället för att t.ex. införa New Forest ponnyn till spelet istället.
Jag har många hästar mina vänner i lite lägre level inte har, och då vet jag att de önskar att få rida på mina hästar ibland, det hade ju också varit en kul grej att uppdatera.
Den som rider ens häst kan inte redigera utrustning, och man kan välja att ta tillbaka hästen (med ryttare såklart) till stallet när man känner för det genom en knapp i stallet. Det finns faktiskt många roliga saker Starstable teamet skulle kunna införa istället för så mycket annat skräp som kommit med åren.
Det var mina tankar och idéer. Kanske tar vissa för lång tid, men jag hade gärna sett att någon av dessa saker kom 2022.