Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterallmäntridklubbar-sökes
Läst 216 ggr
Aaerials
3

Äldre spelare?

Hej hallå!

Jag har spelat sso sedan det kom ut.
Eftersom det har gått en tid sedan, så har jag ju självklart börjat bli äldre! (23 år, snart 24). Och jag förstår självklart att det är många unga och barn som också spelar.

Men då är jag nyfiken på hur många "äldre" det är som faktiskt spelar och är relativt aktiv? Skulle vara kul om jag kunde hitta en klubb eller så, som mestadels har äldre spelare!

Tack och Hej! :3

• Redigerat 2021-11-28 17:40 av Herveaux
Herveaux
3

Hej och välkommen hit! 😀
Jag tror det är rätt många 18+ som spelar aktivt. Själv är jag 34år och har spelat SSO i runt 5,5år nu. Jag är en sån där tråkig ensamvarg i spelet men det finns många andra här som säkert kommer ge dig tips på trevliga klubbar.

// Harley

Nephi
0

Jag är 25, spelar dock inte lika aktivt nu som när jag var yngre 😊

Precis som #1 så håller jag mig mest för mig själv i spelet, även om det kan vara ganska trevligt med sällskap någon gång ibland när man gör dagliga eller tränar hästar.

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Maleficum
0

Jag hör till den äldre skaran (37) men precis som tidigare svar så spelar jag mest på egen hand och det blir inte så långa stunder numera (även om jag loggar in nästan dagligen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

s8x2n6
1

Jag är också med i "gamling"-skaran som 25-åring!
Jag spelar allra mest då när jag har sällskap, vilket jag har av ridklubben jag är med i. En otroligt avslappnad 18+ klubb som är mer av en grupp av vänner på Discord än en sso-ridklubb där man inte känner majoriteten. Vi håller dagligen kontakt i vår Discord-server och när någon får för sig att anordna event i spelet så spelar vi. Skulle du va intresserad av att hänga med oss så kan du pm:a mig så kan jag berätta mer 😊

Sen finns det ju många andra klubbar för äldre spelare. Har fått känslan att många är på Air Star eller MC. Tyvärr har jag inge namn på nån men med lite detektivarbete borde det gå att hitta, t.ex. via Instagram eller Facebook.

Tycker det är kul att det ändå finns även vuxet folk som spelar aktivt, annars skulle man nog inte orka med de jobbiga unga som finns (säger inte att alla unga är jobbiga, men vissa alltså…) 😂

[owlsleys]
1

Jag är också en äldre spelare på jakt efter andra vuxna! Har nyligen börjat om från att ha varit aktiv tidigare, men det känns lite tråkigt när man inte riktigt kan relatera till andra spelare. Så jag finns och söker absolut efter likasinnade!

Aaerials
0

#5: Vilken server spelar du på då? Jag spelar på Avocado Island!

Juizy_j
0

Jag är 32år och söker en klubb som även använder discord.

Jag är på Air Star servern :)

Jag jobbar väldigt mycket på vardagarna men behöver skönt folk att "hänga" med på helgen/kvällarna:)

Pma gärna om du vet eller har en sådan klubb! 😀

Med vänlig hälsning
Josefin

[owlsleys]
0

#6:

Jag är på Icy Volcano men har ett gratis serverbyte :) vet dock inte om din server är full eller om man kan byta dit?

Juizy_j
0

#8: japp, den är alltid full tyvärr.

Med vänlig hälsning
Josefin