Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterveckans-uppdateringtävlingar-ssovinterhusdjur
Läst 146 ggr
Herveaux
0

Veckans Uppdatering - v. 50

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rabatter och vintrigt kul!

Hej StarFam! Frosten från det kalla vädret har gjort att det magiska norrskenet ser ännu mer speciellt ut. Nu har du en chans att utforska Jorvik på ett helt nytt sätt!

Rabatter!

Det här är ingen övning! Achaltekeern och marwarihästen kommer att vara rabatterade under resten av vinterfestivalen. Tredje generationens achaltekeer kostar nu 553 Star Coins och tredje generationens marwarihäst kostar nu 760 Star Coins!

Det här rabatterna gäller fram till onsdagsuppdateringen den 12 januari. Gäller inte för hästar köpta i appen Star Stable Horses.

Jorviks hästar

Guillermo Gadea kunde inte motstå vinterfestivalens charm, så han är tillbaka med banhoppningstävlingen för Jorviks hästar! Du kan tävla med din achaltekeer, marwari, arabhäst, Kampos, Tellina, Skuggsköld eller Snödansare. Om du försöker delta i tävlingen på någon annan typ av häst blir du ombedd att komma tillbaka med en annan (och, ahem, nämnde vi något om en rabatt?).

Var hittar jag den?
Paddocken på Silverglades Hästsportcenter

Hur kommer jag igång?
Gå ditt och presentera dig för Guillermo Gadea.

Vad är belöningen?
500 häst-XP!

Hur länge stannar den här?
Under hela vinterfestivalen! Därefter packar Guillermo sina saker och lämnar i samband med onsdagsuppdateringen den 12 januari.

Finns det några krav för att få tävla?
Du måste vara en Star Rider och äga någon av de nämnda hästraserna.

Dessa hästar är redo att tävla!
Dessa hästar är redo att tävla! #MarwariMood #AwesomeArabians #AkhalHeckYeah

Halka, glid och kana dig fram i en Kul kall tävling

I den här halkiga tävlingen ska du glida nerför den frusna Silversongfloden! Presentera dig för pingvinerna Flipper och Flapper för att hitta den. Flipper är oftast vid det frusna vattenfallet i Valedale där du börjar tävlingen. Flapper står och väntar på dig vid mållinjen. Men akta dig för hinder på vägen. Du vill ju inte skada Flipper och Flappers vänner!

Hitta Flipper för att prova den här roliga tävlingen
Hitta Flipper för att prova den här roliga tävlingen

Vad är nytt i Vinterbyn?

Fjällrävsbeskyddarna
Lär känna Fjällrävsbeskyddarna – en grupp som gör allt för att se till att dessa vilda djur kan växa och leva skyddade från alla faror. Fjällrävsbeskyddaren i Vinterbyn ser till att du kommer igång!

Pingvintävlingen
Det finns en isig tävling till att utforska! Den här tar dig runt den frusna sjön i Vinterbyn!

Paddockrekvisita
Vinterbyns paddock har tre banhoppningsbanor med vintertema. Välj din favorit eller prova alla tre!

Kom ihåg att du når Vinterbyn genom att ta någon av slädarna som finns runt Jorvik!

Hästflytt

Vi behövde göra lite plats på Steves gård så några hästar har flyttat till nedre delen av Paddockön.

Vilka hästar?
★ Andra generationens frieserhäst
★ Andra generationens hannoveranare
★ Tredje generationens jorvikiska varmblod
★ Tredje generationens lusitano

Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp:
Meet The Marwari! 😍🐎

Kommer NÄSTA VECKA!

Vi har fler mysiga vinteraktiviteter på väg. Testa fotoskärmen, bygg en snögubbe och mer!

Håll dig varm i veckan!
Kramar från ditt Star Stable-team ♥

Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/11233

// Harley

• Redigerat 2021-12-22 11:20 av Herveaux
Maleficum
0

Lite roligt att lära sig lite mer om fjällräven. Tyvärr bugga sig pingvintävlingen i vinterbyn och vid några hinder så frös hästen fast i backen och vägrade hoppa! (bla första på sjön och sista där hästen iof kunde springa rakt igenom det istället). Fick mig att komma ur synk vilket var tråkigt för annars tyckte jag det var lite skoj speciellt om man red som en labyrint och undvek att hoppa där man inte behövde :)

Sen undrar jag om det kommer bli en fortsatt vana att rabattera ut raser så fort ras special tävlingarna kommer…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

• Redigerat 2021-12-15 11:40 av Maleficum
Maleficum
0

Sen undrar jag vad nästa ras som är planerad med tanke på att de gör plats på Steves gård (är det bara jag som tycker det är konstigt att de inte flyttar, speciellt de yngre generationerna, hästarna till hästmarknaden istället för att göra mer plats på andra ställen (för de lär ju behöva göra om på paddockön för det är väl redan fullt med hästar där?

För mig hade det känns mer logiskt att, som sagt, alla låggenerationshästar hamnar hos hästmarknaden (speciellt efter att de fått en gen 3 uppdatering).

Scorpio97
1

Jag fastnade mitt i ett hinder på pingvintävlingen, men lyckades ta mig loss precis i tid. Tror jag lyckades fastna likadant några gånger förra året också.
Jag gillade att springa runt och lära mig om fjällrävar. Dom som gick att köpa var gulliga men jag nöjer mig med min kära vita misträv :)

Däremot fick den svartskäckiga islandshästen flytta in hos mig idag, efter att jag tillslut lyckades bestämma mig för vilken jag ville ha. Det var den, skimmeln eller den gråa (har glömt det korrekta namnet för den färgen?) jag valde emellan. Men eftersom jag har en jorvisk ponny som är skimmel och rätt många andra hästar som är gråa fick det bli svartskäcken tillslut.

//Jessie

Maleficum
0

#3: Jag brukar också fastna i hindren (speciellt de dubbla med buske i mellan) så jag brukar numera springa precis bredvid dem (brukar funka bra det med) och även gena genom granarna 😄

Grattis till nya tillskottet! Inte själv bestämt mig för en isis än och behöver ändå spara ihop lite sc så det lär dröja innan någon hamnar hos mig.

Scorpio97
1

#4 Får testa att springa bredvid nästa gång! Tror jag gjorde det några gånger förra året också, men jag hinner glömma hur man bäst kör en tävling när det är ett år emellan xD

//Jessie

Herveaux
1

Här är ännu en som har en otrolig talang för att fastna i, på eller emellan hinder på den här banan. 😅 Tur att man kan skratta åt sina egna dråpligheter.
Jag måste komma ihåg dina tips där Maleficum, att springa bredvid hindren istället för att försöka komma över dem.

// Harley

Maleficum
0

#5: #6: Man kan behöva testa sig fram, är ett av dem där det funka utmärkt att springa bredvid på vänstersidan men inte högersidan så misslyckas man ena gången är det bara att testa andra sidan :) Det ska gå att springa förbi alla hinder som inte sträcker sig över hela floden (och vid det sista hindret så springer man in i en stackars osynlig pingvin när man springer i högerkant på det hindret 😂)

Herveaux
1

Gav mig på pingvinloppet i vinterbyn och jisses, vilken prövning det vart att ta sig igenom. Vid varje hinder var det en 50/50 chans att kunna hoppa. 😖
Inget annat lopp krånglar lika mycket, inte heller mellanslagstangenten överlag så jag tror inte det från min sida tekniken brister.
Förutom hopp-strulet så var det ett roligt lopp!

// Harley

Maleficum
1

#8: Såg på Instagram att det var fler som hade hopp problem på det loppet (precis som ju jag också hade, var dessutom på samma ställen båda gångerna jag körde loppet så helt klart på spelets sida det är problem).

Herveaux
2

#9: Ah, okej. Tur att teamet har flera veckor på sig att få styrsel på loppet.

Just ja, att få till bättre hoppteknik eller att finta hindren ute på frusna floden är ett work in progress med vissa bakslag. 😆

// Harley