Ordning I garderoben
Jag skulle nog ändå säga att jag har helt okej ordning I garderoben men jag behöver snart fixa ännu mer i den.
Jag har delar upp mina saker I flikar med huvudbonader, accessoarer, tröjor, byxor och så vidare. Men ju längre man spelar desto mer saker får man ju. Därför behöver jag snart rensa i min garderob IGEN. Nu undrar jag vad ni har för ordning I era garderober och om ni har något bra tips i hur man ska tänka när man Rensar och sorterar i sin garderob.
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/
- Redigerat 2022-01-10 22:49 av Herveaux
Jag har sorterat efter "outfits" i första hand (i lodräta rader) för både ryttare och häst. I de första flikarna enbart utrustning med fulla stats och längre bak har jag utrustning med ingen eller dålig stats och då också sorterat efter event (några enstaka flikar med enskilda saker som inte hör ihop som jag ändå sparat på av någon anledning då jag aldrig använder det ändå :P).
Vet inte varför jag sparar så mycket för använder i princip bara saker med full stats på och när jag skaffat en ny häst brukar jag passa ut ett set till den och sen har jag matchande saker till ryttaren när den rider den hästen.
Försöker hålla ordning på en gång för tycker det är så jobbigt att försöka rensa och sortera sakerna (eftersom man måste lägga de i ryggsäcken om man ska byta flik på sakerna). Hade önskat man kunnat döpa flikarna också så det är lättare att hitta vad man söker och sen lätt kunnat flytta sakerna mellan flikar utan att behöva ta vägen via ryggsäcken.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Mina 3-4 första flikar (gäller både kläder och hästutrustning) är sånt som inte ingår i något set och det är sorterat i olika kategorier. Flikarna efter det har jag seten som hör ihop i typ ordning efter när jag fick dom/jobbade ihop till dom.
När garderoben blir full får jag kanske ta och sortera bort sånt som inte har nån stats men än så länge har jag svårt att skiljas från någonting.
#2: Det var ett himla smart sätt! Det ska jag prova, tack.
Helt ärligt så känns många funktioner i SSO inte spelarvänliga alls. Jag hade verkligen önskat att de lade ner lite tid och engagemang på att ordna sådana saker, exempelvis som garderobsfunktionen som är horribel x)
Jag har rätt bra ordning i min garderob men så är jag också en väldigt kräsen shoppare så den är långt ifrån välfylld.
Jag har uppsorterat så här:
Kläder
1 Set.
2 Hjälmar, mössor och hattar
3 T-shirts, tröjor och jackor
4 Handskar och vantar
5 Byxor
6 Skor och stövlar
7 Masker och andra ansiktsdekorationer
8 Kläder för olika högtider (Valentine, Halloween, jul osv.)
9 fortsättning på flik 1. Ångrar bittert att jag inte gav mer utrymme för set… Måste möblera om någon dag men det får bli framtids-Harleys huvudvärk.
Hästsaker
1 "Prishyllan" Medaljer från tävlingar, event och championat
2 Set
3 Grimmor och träns
4 Sadlar
5 Schabrak
6 Benlindor och benskydd
7 Sadelväskor
8 Man- och svansdekorationer
9 Utrustning för olika högtider (Valentine, Halloween, jul osv.)
Att kunna byta namn på flikarna var en genialisk idé! 😍 Teamet, fixa't pronto, snälla, rara, söta! Att kunna flytta saker mellan garderob och ryggsäck med kortkommandon (likt Minecraft tex) vore också en efterlängtad quality of life-uppdatering.
// Harley
#4: Jag har två första flikarna för set men börjar bli trångt för mig också så måste också möblera om lite (har "ofärdiga set i flik tre). Som tur är har jag haft lite framförhållning och kört högtidsgrejer och enskilda saker bakifrån så har lite lediga flikar emellan så slipper flytta runt allt.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag har faktiskt aldrig haft så mycket grejer att jag behöver mer än två-tre sidor per kategori typ.. Jag är väldigt kräsen och gillar inte att ha massa saker jag aldrig kommer använda. Så saker som saknar stats och/eller jag inte tycker är fina behålls helt enkelt inte.
Jag sorterar kläder och utrustning per kategori i horisontella rader, inte per set. Vet ändå ungefär vad jag har och vad som passar ihop. Det mesta som finns i garderoben går dessutom i vitt, svart, rött eller grått och passar ihop hyfsat bra. Är väl mest olika nyanser av rött som kan bli ett problem.
Hästmedaljer för championaten har jag sparat på en egen sida för att enklare se vilka championat jag vunnit och inte.
Saker tror jag att jag har sparat på olika sidor i kategorier. Första är mat och saker som ibland används (fiskespö, hacka, ljus-stenen osv), saker som inte används men kanske har nytta i framtiden (möblerna man får från något uppdrag) och till sist överblivna saker från event.
//Jessie