Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketter: hästartankar-och-ideer
Läst 123 ggr
Herveaux
4

Bonda med hästen-funktion?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

✨ Du har precis köpt en ny häst och rusar hem till stallet för att hälsa på din nya kompis. När ni är redo ger ni er ut på er första tur tillsammans och det är som om ni aldrig gjort något annat än att rida tillsammans… ✨

Är det bara jag som skulle vilja ha en ändring på detta? Fler än jag som skulle vilja ha en bonda med hästen-funktion?

Jag tänker lite som med ryktesfraktionerna. Fast att man bygger upp relationen till sin häst.
En eller ett par dagliga små "ryktesuppdrag" som man får göra med sin nya, fyrbenta kompis. Det skulle inte behöva ha så stor effekt som levling men kanske att man för varje ny ryktesnivå låste upp fler av hästens stats (rasbonus)?
Jag är som jag är och hade gärna gjort sånt pyssel även om "ryktet" bara var för syns skull. 😄

Vad säger ni andra? Ni har alltid så bra, roliga och smarta idéer!

// Harley

• Redigerat 2022-01-13 22:38 av Herveaux
Mitchika
2

JA! Jag vill ha något sånt! 😍

Jag absolut älskar det. Tycker sånt är helt fantastiskt kul och mysigt. 🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Scorpio97
3

Låter som en fantastisk idé tycker jag!

//Jessie

Maleficum
2

Låter super tycker jag :) Behöver ju som sagt vara inte vara nåt superstort som tar jättelångt tid eller påverkar massor men lite granna iaf!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Scorpio97
3

I Red Dead Redemption 2 (som jag inte spelat själv, men har sett andra spela på youtube) så gör högre bonding att hästen blir snabbare och lite sånt, men man låser även upp olika "tricks" beroende på nivå. Så det vore kanske också något, förutom att det påverkar statsen? På SSO skulle det kunna vara att man bara kan stegra med hästen eller göra hästens speciella rörelse (om det är en ras som har en sån) om man har nått ett visst rykte med hästen?

//Jessie

Herveaux
3

#4: Åh! 😍 Ja, det vore ju en utmärkt morot att låsa upp unika rörelsen genom ryktesbyggandet. Gillar Red Dead Redemption-upplägget också.

// Harley

Scorpio97
3

#5 Precis, jag tycker det vore en väldigt lagom belöning. Att kunna stegra eller göra den unika rörelsen är ju inget som krävs i spelet, så ingen kommer hindras av att dom rider en häst med låg rykte eller inte vill göra ryktesuppdrag med hästen. Men det är samtidigt en väldigt konkret belöning.

Ja, jag gillar överlag RDR2s hästsystem eller vad man ska kalla det. Det är ju ett spel med en helt annan inriktning och riktar sig till en helt annan publik såklart. Men jag hade inte haft något emot om SSO-hästarna hade olika personligheter eller temperament, kunde bli rädda för saker osv.

//Jessie

Maleficum
2

#6: Sett många använda mods så de kan spela det mer som ett hästspel.

Skulle ju helt klart vara något för utvecklarna av det spelet att göra ett separat spel som är just hästinriktat, borde ju inte vara allt för svårt eftersom de redan har ett fungerande hästsystem att ta av.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3

#6: Verkligen bra balanserat där tycker jag mellan nytta och nöje. 😊

Jag har heller inte spelat varken det första eller andra Red Dead men just hästbiten lockar verkligen. 🥰

#7: Håller en tumme för det. Precis som du säger har de ju gjort det största jobbet redan. 😅

// Harley