Andra sätt att få (köpa) en häst?
Innan vi kunde köpa en gen. 1 fjording fick vi bygga upp ryktet med Kallterna, samma sak med Eremiten och hans kära welshponnyer. Spirit krävde både förtroende och ett magiskt äpple innan han flyttade in i vårt stall.
Rhiannon satte oss på prov i Ödesridningen och efter mycket jobb belönades vi med Runspringaren.
Har ni några idéer på hur vi skulle kunna få jobba mer för att få adoptera eller köpa en häst?
Här finns det inga dåliga eller konstiga förslag, Jorvik kryllar av magi så här är det mest omöjliga möjligt!
Det här kanske låter lite makabert men eftersom jag tycker mycket om arkeologi så skulle jag gärna få leta fram en hel drös med ben som blir ett skelett från en sen länge utdöd forntida jorvikisk häst. Sen skulle någon av våra magiska vänner få göra vad de gör bäst och med lite hokus pokus så har vi en återupplivad häst!
Minns inte i vilken tråd jag nämnde det förut men skriver det igen, en steampunkhäst från Big Bonnie's H.Ä.S.T.-maskin! 🥰
Fisket behöver få lite mer positiva vibbar så varför inte låta oss fiska upp olika snäckskal, kristaller eller andra små skatter som vi sen kan skänka till en Jorvik-version av Bäckahästen eller Kelpie? Kelpien beskrivs ofta som en hemsk och farlig varlelse men det finns också versioner av legenden där Kelpien söker efter vänskap.
Tänk om Hugh ute på Trasiga Hästskons räddningsranch skulle få in en väldigt skygg patient som behöver mycket tid och tålamod från oss människor för att bygga upp ett förtroende? När hästen sen är redo att lämna ranchen behöver h-n förstås ett nytt för-alltid-hem. 💙
// Harley
- Redigerat 2022-01-16 13:40 av Herveaux
#0: Tycker om alla dina förslag! Skulle helt klart inte ha något emot om arkeologin och fisket kunde bidra till någon form av häst! Just nu fiskar jag inte alls för det är så dödens tråkigt att bara springa till samma ställen och fiska för samma uppdrag (hade hellre velat se att man kunde fiska på alla fisk bara platser när man vill och kan få diverse prylar, både fiskar (som sen kan lämnas in på dagliga uppdrag) men även annat mer eller mindre användbart skräp som man kan sälja (eller kanske till och med kan använda till Bonnies H.Ä.S.T).
Skulle vara så mysigt när man springer runt och gör annat att bara ta en liten fiskepaus när man rider förbi ett fiskeställe innan man fortsätter med det man höll på med (ja, jag spenderade extremt mycket meditativ tid med att fiska när jag spela WoW ;) och hade sett fram emot det när jag insåg det fanns fiske i Jorvik men blev fort besviken när man bara fick fiska om man hade uppdrag och då bara fick fiskar eller inget alls).
Skulle även tycka om att få göra lite såna saker för att få speciella husdjur. Fiska upp massor av något och kunna använda det för att locka till sig tex bläckfisk husdjur eller något annat vattenrelaterat ;)
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: Alltså du är en sån idéspruta så det får bli en till tråd i bara farten här. 😍
Du får hemskt gärna dela med dig av dina idéer där också!
// Harley
Alltså jag hade hoppats och hoppats att jag skulle få Welshponnyn som man tar hand om som föl….
Tjena^^
#3: Tyckte det var en liten besvikelse också. Dessutom att inget mer hände sen på ranchen. Kändes som det lades ner massa kraft och historia på att "renovera" gården till ett räddningscenter men man får inga djur att rädda och ta hand om… Trodde man skulle få återkommande uppdrag dit att ta hand om olika hästar (och andra djur) som blivit skadade eller liknande.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
- Redigerat 2022-01-16 18:33 av Maleficum
#4: sant 😥
Tjena^^
#4: Jag kände likadant. Stod redo där för nästa patient men anslagstavlan med dagliga uppgifter ekar tom. 😟 Kändes som ett så abrupt avslut efter att lille B hade piggat på sig.
// Harley
Man kan ju rida runt på jorvik och leta efter en övergiven häst som man skulle kunna köpa för ca 200 sc.
Hästen skulle vara på olika platser för varje person så att man inte skulle kunna hjälpa varandra.
Är det bara jag som vill det?
Jag önskade att man kunde göra en blomhäst hos Farah. När man byggt upp upp ryktet till beundrad och gjort varenda föremål man kan göra försvann bänkarna och ersattes med en häst. Jag ser framför mig en Achalteeker som är uppbyggd av ihopflätade "stjälkar" och har gula blommor. Över den ska den finnas en likadan mätare som för runspringaren och för att fylla den ska man mata hästen med alla möjliga sorters blommor. Mätaren kanske kan vara på ca 10000 för att man ska bli ordentligt utmanat i sitt blomletande.
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/
#8: så smart mejla SSO suport !
Tjena^^
#9 Lite mer exakt, hur kommer jag dit?
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/