BĂ€ttre, roligare fiske? đ
Vart sĂ„ inspirerad av Maleficum's svar #1 i en annan trĂ„d sĂ„ Ă€mnet fĂ„r en helt egen trĂ„d. đ
Hur tycker du fisket skulle kunna förbÀttras? NÀr och var vill du kunna fiska? Vad skulle du vilja kunna fÄ pÄ kroken?
// Harley
- Redigerat 2022-01-16 14:02 av Herveaux
Kopierar helt enkelt bara mitt svar frÄn andra trÄden (för lat att skriva nytt inlÀgg just nu ;)
"Tycker om alla dina förslag! Skulle helt klart inte ha nĂ„got emot om arkeologin och fisket kunde bidra till nĂ„gon form av hĂ€st! Just nu fiskar jag inte alls för det Ă€r sĂ„ dödens trĂ„kigt att bara springa till samma stĂ€llen och fiska för samma uppdrag (hade hellre velat se att man kunde fiska pĂ„ alla fisk bara platser nĂ€r man vill och kan fĂ„ diverse prylar, bĂ„de fiskar (som sen kan lĂ€mnas in pĂ„ dagliga uppdrag) men Ă€ven annat mer eller mindre anvĂ€ndbart skrĂ€p som man kan sĂ€lja (eller kanske till och med kan anvĂ€nda till Bonnies H.Ă.S.T).
Skulle vara sÄ mysigt nÀr man springer runt och gör annat att bara ta en liten fiskepaus nÀr man rider förbi ett fiskestÀlle innan man fortsÀtter med det man höll pÄ med (ja, jag spenderade extremt mycket meditativ tid med att fiska nÀr jag spela WoW ;) och hade sett fram emot det nÀr jag insÄg det fanns fiske i Jorvik men blev fort besviken nÀr man bara fick fiska om man hade uppdrag och dÄ bara fick fiskar eller inget alls).
Skulle Àven tycka om att fÄ göra lite sÄna saker för att fÄ speciella husdjur. Fiska upp massor av nÄgot och kunna anvÀnda det för att locka till sig tex blÀckfisk husdjur eller nÄgot annat vattenrelaterat ;) "
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Sitter som en ivrig nickedocka till alla idĂ©er i #1! đ
Just att kunna fiska pÄ vilken fiskeplats man ville, nÀr man ville vore ett stort lyft!
Att kunna samla pĂ„ sig bĂ„de fisk, skrĂ€p eller mer vĂ€rdefulla saker att sĂ€lja eller byta in hos en NPC vore ocksĂ„ roligt. BorgmĂ€stare Klaus ute i VĂ€stkobbens Fiskeby har ju pysslat med undervattensarkeologi tidigare i sin karriĂ€r sĂ„ han skulle sĂ€kert uppskatta om man kom förbi och bytte in sina fynd. đ
Skulle gÀrna se att man kunde uppgradera sitt fiskespö för att öka chanserna att fÄ napp eller fÄnga mer ovanliga firrar.
Sitter och funderar pĂ„ om man skulle kunna fĂ„ med hajen i Fort Pinta pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. đ€
// Harley
#2: Ja! Uppgraderat spÀ med ökad chans för fÄngst (eller ökad chans för ovanlig fÄngst). Eller att man kan köpa olika spön med olika egenskaper. Ett för ökad chans för fiskar, bla uppdragsfiskarna man behöver. Ett för ökad chans för marinarkeologiska saker för att dÄ byta in hos borgmÀstaren. ett för kanske ökad chans för typ sjögrÀs eller liknande som man sen kan mata sin hÀst med (skulle gÀrna se att man pÄ olika sÀtt kunde göra mer saker för att fÄ mat istÀllet för att alltid behöva köpa).
NĂ„gon typ av sjögrĂ€s man kunde mata hĂ€starna med för att dem ska orka simma en bit kunde ju vara roligt đ€
Kanske linan kan trassla in sig i vass ibland som sen kan bli hĂ€stmat? Att man fĂ„r upp en handfull vassstrĂ„n och nĂ€r man har 5 âstacksâ sĂ„ kan dem kombineras till en âhöbalâ fast vass dĂ„.
Sjörövarna i grottan (tror jag det Ă€r?) kanske kan ha en serie med tappat gods som kan hittas pĂ„ strĂ€nderna och fiskas upp, som sen kan bytas mot rykte som leder till en liten vilsen ponny som bosatt sig hos dem som dem inte vet vad dem ska göra med đ€Ș
Ăgare till en Australian Shepherd, ett gĂ€ng LaPerm och 2 akvarium đ
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
SajtvĂ€rd pĂ„ Australian Shepherd đ, Horse Reality och Ponnytrav đ
Medarbetare pĂ„ Akvarium đĄ, AkvarierĂ€korđŠ, HundutstĂ€lling och Vallhundar đđđđ
#4: Ja, allt som har med Rob & Bob att göra Ă€r ju rena lyckan! đ
// Harley
Jag hÄller med om att det vore roligt ifall man skulle fÄ fiska var man ville.
En annan sak som vore rolig var om man kunde fÄ upp lite saker till karaktÀren eller hÀstar som tex byxor eller en sadel. Och om man har bÀttre rykte kan man fiska upp bÀttre saker.
Medlem i HBT, hÄllbar livsstil, hÀstar & ridsport, prepping, star stable och the sims.
~~~
Gud vilka idĂ©er ni har. đ Allt som ni nĂ€mnt lĂ„ter sĂ„ sjukt kul, speciellt det med olika fiskespön för bĂ€ttre chans i olika Ă€ndamĂ„l, och att kunna fiska upp klĂ€der och utrustning, och t.o.m. mat till hĂ€starna. Skulle vara sÄÄ kul! Sitter emellanĂ„t och fiskar i Minecraft, rĂ€tt kul tidsfördriv. Skulle va kul om det skulle vara lite mer belönande i SSO ocksĂ„. Och som ni sagt - fritt fiske!
MÄnga roliga idéer i trÄden! Jag har fiskat tillrÀckligt för att göra klart rykte och achievements men det beror inte pÄ att jag tyckte det var sÀrskilt roligt, utan mer pÄ att jag har svÄrt att lÀmna saker oavklarade. Det första jag gjorde nÀr jag var klar var att slÀnga in fiskespöet i garderoben och sedan har jag aldrig rört det igen.
Att kunna fiska nÀr och vart man vill, flera typer av fiskespön med olika bonusar, och att kunna fÄ upp fler grejer osv vore mycket roligare. Man kanske Àven kan fÄ upp flaskpost, som man sedan mÄste lista ut vem den ska levereras till eller liknande? Minns att det finns (fanns?) ett gömt quest dÀr man gjorde nÄgot sÄnt.
//Jessie
#8: Ă h, flaskpost lĂ€t grymt roligt! Ălskar att leka detektiv.
// Harley
#8: Flaskpost vill jag ocksÄ ha!
#8 Flaskpostuppdraget finns kvar.
Om man bara vill tillrÀckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/