Saknar jorviks högtider
Jag saknar Första April , påsk , och strandfesten. Tyckte det var lite trist att de tog bort många högtider.
Tjena^^
- Redigerat 2022-01-19 20:42 av Herveaux
Håller med dig. Speciellt då påsken är min favorit högtid irl så saknade jag det extra mycket :( Och hade sett fram emot att köpa de sista man och svansrosetterna från strandpartyt jag inte han med att köpa sist.
Får bara hålla tummarna dem kommer tillbaka i år.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ja det gör vi !
Tjena^^
Håller också tummarna att vi får se fler av de saknade eventen nu under våren!
// Harley
Tror att dom har gjort så för att det ska bli bättre för såna personer som har en annan tro.
#4: Fast strand partyt har ju inte någon religiös koppling men det tog dem ändå bort.
Och vinterfirande kan man ju argumentera för att det är rätt religiöst även om de tagit bort jultomten. Samma med midsommarfirandet. Halloween är ju inte direkt en högtid som heller firas världen över men finns ändå kvar i spelet.
Som jag konstaterat i en annan tråd hade det ju varit bättre att lägga till fler högtider från andra religioner eller kulturer och ge folk en chans att lära sig mer om dem istället för att ta bort saker. Jag skulle tycka det skulle kännas mer inkluderande att få en egen högtid man firar representerad än att alla högtider togs bort helt (man måste ju inte dela i högtiderna om man inte vill).
Själv firar inte jag jul men jag uppskattar ändå att det kommer till spelet (firar inte heller midsommar eller halloween för den delen i verkligheten men är lite skoj när de kommer till spelet). Firade inte Saint Patrick’s Day men den högtiden hade de ju ett tag i SSO och jag uppskatta det (och det fick mig att vilja lära mig mer om den högtiden).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag säger som #5 här. Hellre en ökad representation av olika högtider med en jorvikisk spinn än att allt ska plockas bort. Dyker det upp event som man inte vill delta i så är det inte svårare än att man avstår. 😀
I början skrev de aldrig ut ordet 'Pride' under regnbågsfestivalen tex, för att de inte ville stöta sig med länderna där HBTQ inte är accepterat men nu har vi en hel drös NPC:er som är öppet HBTQ. 🥰
Tillägg: Sen eftersom vi vet vart Jorvik ligger (ute i Atlanten någonstans mellan Skottland och Norge) så är det inte konstigt att ön har traditioner och firanden som påminner om liknande seder och bruk i närliggande länderna. Hade Jorvik varit en ren fantasivärld som inte existerade i vår värld så att säga, då hade det väl varit en annan sak om Jorvikbor inte vet vem Jultomten är tex.
// Harley
- Redigerat 2022-01-19 21:38 av Herveaux